Gå til innhold

Noen har stjålet postkassa min


Mato

Anbefalte innlegg

Var kjent med at alt som ikke var spikret eller boltet fast i Pedersgadå, hadde en tendens til å forsvinne. Men nå har det altså gått så langt at selv ikke postkasser for være i fred.

 

Nå skal jeg ikke være for rask med å trekke konklusjoner utfra geografiske områder, bor selv på Jåttå, og postkassen forsvinner/eksploderes/knuses vel sånn ca 1 gang annenhvert år. Mulig det er en organisert bande, som river ned postkassene for å smugle dem til øst-europa der de kan selges for store summer på svartebørsen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var kjent med at alt som ikke var spikret eller boltet fast i Pedersgadå, hadde en tendens til å forsvinne. Men nå har det altså gått så langt at selv ikke postkasser for være i fred.

 

Nå skal jeg ikke være for rask med å trekke konklusjoner utfra geografiske områder, bor selv på Jåttå, og postkassen forsvinner/eksploderes/knuses vel sånn ca 1 gang annenhvert år. Mulig det er en organisert bande, som river ned postkassene for å smugle dem til øst-europa der de kan selges for store summer på svartebørsen.

 

Nææh...Gjør de sånt?? :ohmy:

Lenke til kommentar

Du har nok fått et lite besøk fra "la postkassene leve". En datterorganisasjon av disse som løper rundt og slipper fri pelsdyr. De har forbarmet seg over postkassene og slipper dem fri i sitt naturlige miljø i området rundt Dovrefjell. Det anbefales at man putter lue og skjerf på postkassen, slik at man behandler den litt mer humant, da går muligens aksjonistene til naboen i stedet...

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg lo når jeg så denne tråden, ikke fordi det er noe morsomt at du har fått frastjålet noe, men det er nå rimelig sært å stjele en postkasse. Tror ikke jeg har hørt om at det har skjedd før. Syns det lukter fylla av denne saken. :p En person ved sine fulle fem kan da umulig ha sett noe nyttig i å stjele noens postkasse. :dontgetit:

 

Håper hvertfall du finner ut av det og får tilbake postkassa di. :)

Lenke til kommentar

jeg føler det var for tilig på kvelden til og være på fylla , jeg kom hjem fra jobb ca 2030 og den hang der når dama gikk på jobb i 1330 tia

 

så mellom da .

 

jaja jeg har nå kjøpt meg ny kasse , dog ikke like stor . den nye kassen er feste betraktelig bedre , du får den ikke ned uten et skrujern , men det er rimlig lage skruer og 4 av dem ;)

Lenke til kommentar

Men om du skulle høre fra tyvene, og de ber om løspenger som skal leveres under en bro ved midnatt, og at du må komme aleine.. Så er mitt tips til deg: Ikke, gå aleine! Har sett dette på film, og hver gang noen går aleine, skjer det noe skjipt!

 

Ellers, grattis med ny postkasse :)

Lenke til kommentar

Tja, eg har selv bodd i umiddelbar nærhet til pedersgatå, og ble ikke akkurat overrasket.

 

Av ting som har forsvunnet i fra hagen vår var som følger det eg husker best:

- en jekk(under omlegging av vinterdekk/sommerdekk)

- en spade(under graving og opprydding i hagen)

- to bossposer med panteflasker(disse stod veldig godt gjemt i bakgården. her tok vi faktisk gjerningsmennene på fersken, men vi klarte ikke å stoppe de. av enkelte ikke-rasistiske antakelser mistenker eg de var medlemmer av våres nye landsmenn)

- ett par joggesko(billig europris-type, til lufting)

 

Etter litt over ett år ble kostnaden med alle tyveriene såpass store at vi solgte huset og flyttet. Postkassen og bossdunkene fikk imidlertid få stå i fred.

 

Off-topic: Brant ikke peders opp for noen år siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...