Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spyr snart! Hardware produsentene blir bare mer og mer utspekulerte, og folk får lavere og lavere terskler for hva de er villige til å betale. Finnes det ikke en instans/tilsyn som snart gir f.eks ATI og NVidia noen retningslinjer for hva som er lov? Jeg mener de har et visst ansvar for å informere markedet om hva som faktisk er best, nest best og dårligst, og når det eventuellt kommer. Navngivning har tidligere vært en måte å definere hvilken klasse kortet stiller i...dette er lenger ikke mulig. Sjangseløst opplegg å handle f.eks skjermkort de neste måneder, da man mest sansynlig vil gjøre et bomkjøp. Kjøp 9800gx2 for 4-5000..2 måneder senere kan det brått komme et kort som parkerer dagens teknologi...dette heter kanskje G200..hvem vet. Kanskje det heter G200, koster 15 000 kr og yter dårligere enn 8800GT. Hadde ikke blitt overrasket. Jeg trenger ikke bli forklart at hardware markedet går fort og at 1-2 måneder er relativt lang tid, men villedende navn og tette lanseringer av svært forskjellige kort ytelsesmessig, mener jeg er direkte svindel! Dette i sammenheng med overhypa spill som Crysis, så blir lureriet komplett! Vi har selvfølgelig fri vilje, men fxen som vanskelig det er å stå imot!

Lenke til kommentar

Ikke lett nei, men 8800GT er et knall kjøp, og yter meget bra. Den største endringen som har vært er vel overgangen fra 7000 serien til 8800 kortene. Tror nok to 8800GT i SLI vil fint hamle opp mot ett nytt gt200 kort. Konkuransen har gjort det billigere for oss, men ikke lett å velge for en som ikke følger veldig med hva som skjer på GPU fronten hver måned.

Lenke til kommentar
Ikke lett nei, men 8800GT er et knall kjøp, og yter meget bra. Den største endringen som har vært er vel overgangen fra 7000 serien til 8800 kortene. Tror nok to 8800GT i SLI vil fint hamle opp mot ett nytt gt200 kort. Konkuransen har gjort det billigere for oss, men ikke lett å velge for en som ikke følger veldig med hva som skjer på GPU fronten hver måned.

 

Jeg følger nøye med på hva som skjer i utviklingen av GPU'r, og finner denne utviklingen meget interresant. Problemet mitt er at jeg holder på og bygge en high end rig, men sliter nå med skjermkort. Jeg har ventet tålmodig på nye GPU'r fra NVidia, men føler ikke at tidspunktet er noe bra for kjøp av skjermkort. De lanserer det ene kortet etter det andre, og har flere kommende i nær fremtid, men ingen av de virker som blir et revolusjonerende flaggskip. Jeg betaler gjerne mye, men da skal det være litt mer varig enn hva det virker som 9800gx2 og 9800GTX kommer til å bli. Håpet var at 790i og 9800gx2 skulle bli alternativet...men vi får se hva de endelige benchmarks blir.

Lenke til kommentar
Ikke lett nei, men 8800GT er et knall kjøp, og yter meget bra. Den største endringen som har vært er vel overgangen fra 7000 serien til 8800 kortene. Tror nok to 8800GT i SLI vil fint hamle opp mot ett nytt gt200 kort. Konkuransen har gjort det billigere for oss, men ikke lett å velge for en som ikke følger veldig med hva som skjer på GPU fronten hver måned.

 

Jeg følger nøye med på hva som skjer i utviklingen av GPU'r, og finner denne utviklingen meget interresant. Problemet mitt er at jeg holder på og bygge en high end rig, men sliter nå med skjermkort. Jeg har ventet tålmodig på nye GPU'r fra NVidia, men føler ikke at tidspunktet er noe bra for kjøp av skjermkort. De lanserer det ene kortet etter det andre, og har flere kommende i nær fremtid, men ingen av de virker som blir et revolusjonerende flaggskip. Jeg betaler gjerne mye, men da skal det være litt mer varig enn hva det virker som 9800gx2 og 9800GTX kommer til å bli. Håpet var at 790i og 9800gx2 skulle bli alternativet...men vi får se hva de endelige benchmarks blir.

 

9800GX2 blir vel og bra på papiret, men spørs hvor bra nvidia klarer å få det til å funke, også med tanke på quad gpu. Ville ikke vært den første som kjøpte det.

Lenke til kommentar

Tror nok at et eventuelt GT200 ville danket ut to 8800GT i SLI, etter hva erfaringer har sagt på en såpass "stor" lansering.

F. eks så var jo 8800GTX bedre enn 7900GT i SLI, og selv litt bedre enn 7900GTX i SLI i visse situasjoner.

 

+ At du slipper de problemene/begrensningene dual-GPU har.

Og tenk hva to eller tre slike GT200 kort kunne utrettet. :D

Lenke til kommentar
Tror nok at et eventuelt GT200 ville danket ut to 8800GT i SLI, etter hva erfaringer har sagt på en såpass "stor" lansering.

F. eks så var jo 8800GTX bedre enn 7900GT i SLI, og selv litt bedre enn 7900GTX i SLI i visse situasjoner.

 

+ At du slipper de problemene/begrensningene dual-GPU har.

Og tenk hva to eller tre slike GT200 kort kunne utrettet. :D

 

Jag hadde håpet på at 9800GTX ville ta seg av å danke ut to 8800GT i SLI. Med disse siste lureri-lanseringer, tør jeg ikke å håpe på noen form for ut-danking nå lenger. Disse gutta har lært seg å melke sakte og sikkert.

 

EDIT: Jeg tor at nvidia venter på ATI's R700, og da er det lov å håpe at G200 blir en bedere "jump" enn de siste. Da er det spendende å se om G200 kan danke ut to 9800GT i SLI.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg følger nøye med på hva som skjer i utviklingen av GPU'r, og finner denne utviklingen meget interresant. Problemet mitt er at jeg holder på og bygge en high end rig, men sliter nå med skjermkort. Jeg har ventet tålmodig på nye GPU'r fra NVidia, men føler ikke at tidspunktet er noe bra for kjøp av skjermkort. De lanserer det ene kortet etter det andre, og har flere kommende i nær fremtid, men ingen av de virker som blir et revolusjonerende flaggskip. Jeg betaler gjerne mye, men da skal det være litt mer varig enn hva det virker som 9800gx2 og 9800GTX kommer til å bli. Håpet var at 790i og 9800gx2 skulle bli alternativet...men vi får se hva de endelige benchmarks blir.

Jeg er i samme båt, har bygget en highend rigg, og kjøpte et skjermkort som skulle brukes for å teste ut riggen, benchmarking (ikke 3D obviously) osv.

Nemlig et passivt kjølet nVidia 8500GT.

Lanseringene til nVidia er, for å si det meget pent, ufattelig irriterende.

Så her sitter jeg og venter på gt200 eller hva svarte de har tenkt å kalle nextgen toppkortet sitt.

Og det ser stygt ut med tanke på å få dette i nærmeste fremtid..

Så det blir til at jeg sitter her og spiller på den gamle, slitne riggen min... :thumbdown:

Endret av Propanelgen
Lenke til kommentar
VictorWang fra XS testet 9800GTS 2GB i 3DMark03 og fikk 44063.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

20080311_fb16b76f68b30ed9a1daSvqhfN7CJbWW.jpg

Han mener det er på tide å oppdatere driverne, da han får 38520 i 03 med 9800GTX

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

attachmentca4.jpg

For flere scores, se kilden.

Dette kan umulig stemme.

 

EDIT:

Ah så det var 03 og ikke 06... hvorfor ikke 06 resultater?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tror nok at et eventuelt GT200 ville danket ut to 8800GT i SLI, etter hva erfaringer har sagt på en såpass "stor" lansering.

F. eks så var jo 8800GTX bedre enn 7900GT i SLI, og selv litt bedre enn 7900GTX i SLI i visse situasjoner.

 

+ At du slipper de problemene/begrensningene dual-GPU har.

Og tenk hva to eller tre slike GT200 kort kunne utrettet. :D

 

Jag hadde håpet på at 9800GTX ville ta seg av å danke ut to 8800GT i SLI. Med disse siste lureri-lanseringer, tør jeg ikke å håpe på noen form for ut-danking nå lenger. Disse gutta har lært seg å melke sakte og sikkert.

 

EDIT: Jeg tor at nvidia venter på ATI's R700, og da er det lov å håpe at G200 blir en bedere "jump" enn de siste. Da er det spendende å se om G200 kan danke ut to 9800GT i SLI.

Tja, nå har vi ikke sett noen store forbedringer på en stund, da det strengt tatt ikke har kommet ut noen nye Toppkort siden 8800GTX. (8800Ultra regner jeg bare som en oppgradering av kjernen og litt bedre minne)

For i det siste har jo Nvidai bare surret rundt om mid-end segmentet, både det øver og det nedre, og forskjellige SLI oppsett. Men GT200 blir altså første reele erstating til 8800GT, da det blir det nye toppkortet. :)

Lenke til kommentar
VictorWang fra XS testet 9800GTS 2GB i 3DMark03 og fikk 44063.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

20080311_fb16b76f68b30ed9a1daSvqhfN7CJbWW.jpg

Han mener det er på tide å oppdatere driverne, da han får 38520 i 03 med 9800GTX

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

attachmentca4.jpg

For flere scores, se kilden.

Dette kan umulig stemme.

 

EDIT:

Ah så det var 03 og ikke 06... hvorfor ikke 06 resultater?

Står her at han ikke fikk kjørt 05 og 06 med samme FSB på 780i.

and ... i hate 780i chipset also ! can only run 03 with such speed, no way to finish 05/06 @ 500fsb :(
Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Siden vi ikke har nok G92'er nå, så får vi enda fler. Denne gangen på 55nm...

 

Nvidia Prepares 55nm G92 Against AMD RV770

 

VR-Zone has learned that Nvidia is preparing to shrink G92 process technology from 65nm to 55nm to better compete against the upcoming RV770. DigiTimes today reported that RV770 will come along by end Q2 which is about the same timeframe as the 55nm G92. Most probably, you will see RV770 based mobile parts first as notebook makers have already received RV770 samples for testing. Right now, we are able to confirm some 55nm G92 mobile parts coming up to pit against the 55nm RV770. Most likely, there are 55nm G92 for desktop parts too as Nvidia in desperate needs to lower cost and improve yield in the next couple of months ahead to stay in competition. In any case the 55nm G92 even with higher clocks can't match up against RV770, Nvidia will have to push ahead the schedule of next generation GT200.

Kilde Endret av Intern
Lenke til kommentar
Siden vi ikke har nok G92'er nå, så får vi enda fler. Denne gangen på 55nm...

 

Nvidia Prepares 55nm G92 Against AMD RV770

 

VR-Zone has learned that Nvidia is preparing to shrink G92 process technology from 65nm to 55nm to better compete against the upcoming RV770. DigiTimes today reported that RV770 will come along by end Q2 which is about the same timeframe as the 55nm G92. Most probably, you will see RV770 based mobile parts first as notebook makers have already received RV770 samples for testing. Right now, we are able to confirm some 55nm G92 mobile parts coming up to pit against the 55nm RV770. Most likely, there are 55nm G92 for desktop parts too as Nvidia in desperate needs to lower cost and improve yield in the next couple of months ahead to stay in competition. In any case the 55nm G92 even with higher clocks can't match up against RV770, Nvidia will have to push ahead the schedule of next generation GT200.

Kilde

 

9800GTX er tom. G92... huff og huff. Men hva skal de kalle 55nm produktet? 9800GTS? Men samtidig referer du til et 9800GTS produkt i testen over, hva er det?

 

Fint om du kan oppdatere førstepost med 9800GTS info, men jeg skal ikke være kravstor på det. Wheelman kunne også rydda litt i 2. post.

 

Takker for suveren tråd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...