Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

VictorWang fra XS testet 9800GTS 2GB i 3DMark03 og fikk 44063.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

20080311_fb16b76f68b30ed9a1daSvqhfN7CJbWW.jpg

Han mener det er på tide å oppdatere driverne, da han får 38520 i 03 med 9800GTX

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

attachmentca4.jpg

For flere scores, se kilden.

Dette kan umulig stemme.

 

EDIT:

Ah så det var 03 og ikke 06... hvorfor ikke 06 resultater?

Står her at han ikke fikk kjørt 05 og 06 med samme FSB på 780i.

and ... i hate 780i chipset also ! can only run 03 with such speed, no way to finish 05/06 @ 500fsb :(

Det tyder på ustabil clock, kanskje for liten PSU.

Når han da belaster CPUen mye (06 krever jo mye mer cpu enn 03), så går han kanskje mager i amper og poof..

 

Var det som skjedde med meg.. Jeg oppgraderte, to stk 8800gts i sli, som jeg laget OC bioser til, clocket cpuen min til 4ghz, på 560w psu.

 

Det jeg ikke visste, var at jeg bare hadde 22A til rådighet og for to 8800gts 512 i SLI, så er det anbefalt en god del mer enn 22A :p Bare ett 8800gts 512 anbefales minimum 26A.

 

Jeg fikk instant shutdown i 3dmark 06, clocket ned cpu,t rodde det var den som var problem (selv om jeg hadde stabil i 3dmark m. 6600gt). Men ja :p så clocket jeg anderledes med ram, synched istedenfor 1:1 og alt funket fint.

 

Men, etter jeg la inn vista, fikk jeg mye BSOD.. (errors på minne), jeg brukte en hel dag på memtest, tweaking av volts, etc. clocks, bla bla bla.. til slutt fant jeg jo ut at jeg bare hadde 22A til rådighet, disablet SLI og etter det har alt vært stabilt..

 

Så, ja.. feilkilden kan noen ganger være mer elementær enn man først tror.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere av testene med AA funket som det skulle. (kun i COD4, COH og HL2) så det er vel enkelt og greit å anta at dette ikke funker med nåværende drivere.

 

Dog var det en meget stor ytelseforskjell på de to kortene, og jeg tror nok dette forklarer den høye prisen ganske godt. (tipper en rundt 4500kr)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Lanseringdato for 9800GTX er endlig fastsatt til 25th .

 

EDIT:

 

Tallene for 9800GX2 ser bra ut jo, tatt i betraknung barnesykdommer og dårlige drivere, er dette veldig lovende. Jeg tippe at dette vil gå for 4700 og etter "hype-perioden" landet på 4000 +/- par hundre.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Med disse tallene, kan jeg nok tenke meg å skaffe en 9800GX2. Denne lanseres den 18th, men er det noe info om når den kommer til å dukke opp i norske nettbutikker?

 

Jeg husker at 9600-serien var på lager hos flere nettbutikker like etter lanseringen, kan vi regne samme med 9800GX2 også?

Lenke til kommentar

Virker som GTX bare er en overclocket 8800gts 512..

Samme GPU, samme streamprocessors, etc..

 

Eneste er at jeg vet ikke om gts 512 minnet kan kjøre på 1100 (effektive 2200mhz), da de er speccet til 2000mhz effektivt.

 

Jeg kjører mine 8800gts 512'er på 740 GPU, 1800 shader og 1030 mem (effektive 2060mhz).

 

Så, blir spennende å se om gtx bruker samme minne som gts 512... isåfall er det jo bare et OC kort(?), men står på tegningen ovenfor at den skal ha to strømkontakter? (kan dog være placebo)

Lenke til kommentar

9800GTX ser ikke ut til å være "den store ytelses-kongen" som alle hadde håpet på, men den kommer nok til å yte litt mer enn alle andre enkel-kortene på markedet, og med denne prisen, kommer den uten tvil til å presse ned prisene på alle andre kortene.

 

Om det ikke blir den store ytelses-kongen, kommer den til å bli den store pris-knuser kongen.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Mange har forvekslet 9800GTX og GT200..

 

9800GTX er jo bare en hissigere utgave av det vil alt har, GT200 er jo den store nye som innleder den helt nye generasjonen av GeForce skjermkort og skal komme til sommeren og vil nok yte bedre enn 9800GX2

 

Den forveksling/forventingen var beritget. Fordi spesifikasjonen var ikke tilgjenglig og samtidig navnet forslår og tilsier dette. Alle hadde forventet at Nvidia ville forsette med sin tradisjon og lansere GTX som en top-kort med en stor ytelseøkening i forhold til mellomklasse kortene. Men dette er welkommen, fordi den kommer til å knuse prisene.

 

EDIT: Jeg tipper at 9800GTX kommer til å gå for ca. 2200 +/- par hunder. Da kan jeg tenke meg at prisen på alle andre kortene kommer til å falle ktaftig.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Mange har forvekslet 9800GTX og GT200..

 

9800GTX er jo bare en hissigere utgave av det vil alt har, GT200 er jo den store nye som innleder den helt nye generasjonen av GeForce skjermkort og skal komme til sommeren og vil nok yte bedre enn 9800GX2

 

Den forveksling/forventingen var beritget. Fordi spesifikasjonen var ikke tilgjenglig og samtidig navnet forslår og tilsier dette. Alle hadde forventet at Nvidia ville forsette med sin tradisjon og lansere GTX som en top-kort med en stor ytelseøkening i forhold til mellomklasse kortene. Men dette er welkommen, fordi den kommer til å knuse prisene.

 

EDIT: Jeg tipper at 9800GTX kommer til å gå for ca. 2200 +/- par hunder. Da kan jeg tenke meg at prisen på alle andre kortene kommer til å falle ktaftig.

Du får jo den dag i dag 8800gts 512 for ca 2200kr vel?

Et OC / XXX / TOP 8800gts 512 vil jo ha raskere shaders og gpu enn GTX på stock speed.

Samt nesten like raskt minne :p Så, ja.. GTX er litt bak mål egentlig, virker som det kanskje bare er referansedesign på overclocket 8800gts 512, pakket under nye 9800 navnet?

 

Om den havner på 2200kr, så kan neppe 8800gts 512 dette så mye..

Om 8800gts 512 detter for mye, så vil jo 8800gt være utsatt.

 

Det er så mange klasser nå, med 9600, 8800gt, 8800gts, 9800x2 og 9800gtx. Det virker som om Nvidia bare er ute etter å "herpe" med ATI på alle markedene (forståelig nok, jeg hadde gjort det samme selv).

 

Vi vet jo prisen på 9800GX2 da. :)

 

4700 kroner. :)

 

En nettbutikk som ved en feiltagelse la ut prisen. Men fint med en liten lekkasje. :)

4700kr er ikke så ublu..

9800GX2 er jo bare to stk 8800gts 512 koblet sammen, som deler en kjøler og i tillegg har en slags integrert sli-chip.

 

du får 8800gts 512 ned i ca 2200-2300kr. Om du tar 2300 * 2 = 4600kr. Pluss på litt, siden gx2 er "hot hardware", så skal selges litt dyrere første månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...