Gå til innhold

PDF får reklamemulighet


Anbefalte innlegg

Adobe skyter seg selv i foten her tror jeg. De som er relativt oppegående når et gjelder programvare vet at det finnes alternative programmer rundt om, men denne kunnskapen mangler nok den gjevne forbruker. Her assosieres, naturlig nok i grunn, pdf med adobe reader, og de vil derfor bli rammet av denne reklamespammingen. Regner med at Adobe synker i anseelse blant denne grupppen. Vi andre går over/ har gått over til andre programmer :p

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Adobe skyter seg selv i foten her tror jeg.

 

Noe de har holdt på med ei stund. Sånn går det når markedsavdelingen skal bestemme softwaren's design og hverken brukere eller utviklere får være med. Tullete.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
En eller annen nevnte at ikke alle PDF-filer lot seg lese i alternative lesere. Hvordan kan dette ha seg når PDF er en åpen ISO-standard?

 

Oppdateringsfrekvens kanskje ? Dersom Adobe putter inn noe nytt i PDF formatet tar det vel gjerne litt tid før alle lesere er oppdatert. Det er vel ikke sikker alle blir utviklet/vedlikeholdt lenger heller.

Lenke til kommentar
En eller annen nevnte at ikke alle PDF-filer lot seg lese i alternative lesere. Hvordan kan dette ha seg når PDF er en åpen ISO-standard?

 

Jeg nevnte det som en følge av egenerfaring, så jeg kan ikke svare på årsaken. Har opplevd at enkelte PDF-filer jeg har lastet ned ikke vises skikkelig i diverse PDF-lesere for Linux, mens det har funket fint i Adobe Reader. Mulig det kommer an på hvor oppdatert programmene er, som Tiltman sier.

Lenke til kommentar
Takk til alle som nevnte Foxit... ca 11 ganger mindre enn Reader 8 og i alle fall dobbelt så raskt. Genialt!

Størrelse og hastighet har ofte en sammenheng.

 

Bare tenk på hvor lang tid det tar å lese 100 MB med en harddisk som leverer 50 MB/s og sammenlign det med hvor lang tid det tar å lese 10MB fra den samme harddisken. ;)

Lenke til kommentar
må stille dette spørsmålet igjen... hvis jeg installerer foxit, vil den bli integrert i nettleseren (i mitt tilfelle firefox) slik som Adobe Reader, eller vil det åpnes ett eget Foxit-vindu når jeg åpner en PDF-fil?

Vanlig installasjon av Foxit gjør at PDF'en åpner seg i et eget vindu. Hvis du foretrekker å åpne den i en tab i firefox kan du bruke denne plugin'en.

 

De jobber vist med saken om å lage en egen plugin.

Most frequently asked feature requests. All the following features have already been in our developer's to-do list.

<..>

3. Plug-in for firefox and Opera

<..>

Lenke til kommentar

hahaha xD

 

snakk om å drite på sin egen fot Adobe..

Readeren er jo dømt til å dø. Ihverfall md tanke på den allminnelige arbeiderplassen.

Tviler på om dataansvarlig tar på seg mer fler problem når ikke reklamen kan rendres riktig fordi den har intensiv flash av noe slag..

 

Hva kommer vel ikke etter "reklamen" tror dere? hele Mircosoft sitt arsenal med bling-bling og malware. Koooser meg med en rask og effektiv Foxit den dag i dag!

Lenke til kommentar
Word! :)

Raskere. Gratis. .... trenger man flere grunner?

 

Word? Gratis? Men, aeinstein, du har jo sagt du skal lære deg LaTeX...

..... Håper det var et forsøk på å være morsom ;)

Jeg sa 'word' som er et uttrykk for å uttrykke min enighet til innlegget jeg siterte.

 

Ja, jeg har sagt jeg skal lære LaTeX.... kjenner jeg deg :p ?

 

MS Word er forresten meget bra til å konvertere doc(x) til pdf :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...