Gå til innhold

Ny harddisk! 500 eller 750? merke?


YamHAeroX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er noe galt med linken din

 

Statistikken for mine siste 12 disker de siste 5 år:

Maxtor - 4 stk - Alle feilet

WD - 4 stk - Ingen feil

Samsung - 4 stk - Ingen feil

 

Bruker nå WD Raptor X som systemdisk, WD RE disker for kritiske data og Samsung 500 Gb for ukritiske data

Høres fornuftig ut.

Har selv hatt både et par WD-disker og IBM disker som har dødd, men alle disse har vært billigdisker.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hva high-end serien til seagate heter, så kan ikke svare på om dette er en påkostet disk eller ikke. Klart, jo mer cache jo bedre, men det betyr nødvendigvis ikke at det er en enterprise/high-end disk.

 

Får satse på at det er noen andre her på forumet som kan klarere hva som er high-end serien til seagate. Ble ikke helt klok på det når jeg kikket på seagate.com heller.

Lenke til kommentar
Klart, jo mer cache jo bedre (...)

 

Har du noen tall som underbygger denne påstanden?

Har ikke tall, men jeg har bokstaver. L.O.G.I.K.K :)

 

Hvor mye det har å si vet jeg ikke, men identiske disker med ulik mengde cache vil gi bedre ytelse, dess mer cache. Men om det er merkbart kan diskuteres

 

edit: her er noen tall, men i og med at det er disker fra forskjellige leverandører er den ikke troverdig

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...m=346&num=1

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Jeg er borti ganske mange disker i løpet av et år og INGEN er perfekte, har sett min del av både Samsung, WD og Seagate ta kvelden, skal man ha noe som er ganske driftsikkert så ha jeg veldig god erfaring med IBM/Hitachi SAS/U320 disker, men dette er helt noe annet da.... Personlig heller jeg til Seagate .10 serie (eller .11), de yter gjerne litt bedre enn andre i sin klasse og holder i alle fall ikke noe dårligere. Er dere veldig bekymret for driftsikkerhet, kjøp to og kjør raid1 - så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg går for Samsung-en alikevell! Billig og grei, og ser ut som det er en del som er fornøyde med den, sikker ikke den beste men funker sikkert til mitt bruk..

 

 

Noen som protesterer?

 

 

 

Men jeg har en IDE disk fra før, er det bare å plugge den nye inn i SATA kontakten å kjøre i vei? eller må jeg gjøre noen innstillinger i BIOS?

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg går for Samsung-en alikevell! Billig og grei, og ser ut som det er en del som er fornøyde med den, sikker ikke den beste men funker sikkert til mitt bruk..

 

 

Noen som protesterer?

 

 

 

Men jeg har en IDE disk fra før, er det bare å plugge den nye inn i SATA kontakten å kjøre i vei? eller må jeg gjøre noen innstillinger i BIOS?

For all del, det er et godt valg.

 

Så sant IDE står innstaller med OS, er det bare å plugge i Sata kontakten + strøm selvfølgelig. Deretter kommer den opp i diskmanager, hvor du må partisjonere den. Dette kan også gjøres med programmet '' partion magic'' -veldig lettvindt og greit.

Lenke til kommentar
skal du kunne gjøre en god vurdering utifra andres erfaring med disker må man ha statistik over 1000-vis av disker i identiske arbeidsmønster av forskjellige merker.

 

alle harddisker dør :(

Leste for en stund siden at Google hadde laget en statistikk over disker og slikt, de har jo sikkert "endel" disker, og dermed også kunnskap om dette. Men er ikke sikker på om dette er data som er offentlig tilgjengelig.

 

Noen som protesterer?

Nei...

Det er sikkert en bra disk det. Tror ikke du vil komme noe lenger med denne diskusjonen, da folk tydligvis har sine favoritter (akkurat som xbox vs ps).

Du kan sikket ha disken i maaange år før den takker for seg, men da må du behandle den deretter. Jeg hadde en subwoofer ved siden av kabinettet et stund, det tok livet av to disker.

Lenke til kommentar

Vil du ha noen disker du kan være sikker på at varer en stund så vil jeg anbefale RAID Edition serien til Western Digital. Har alltid hatt inntrykket at de "tåler" mer belastning før de tar kvelden enn de fleste andre diskene på markedet.

 

Hitachi sine disker gjør det veldig godt på mange tester.

Så jeg ville vell anbefale Hitachi Dekstar, eller Western Digital Raid Edition..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...