Gå til innhold

Omtale av Mass Effect (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe sier meg egentlig at eg burde holde meg unna denne omtalen, denen tråden..ja stort sett de fleste omtaler av spillet de neste dagene.

 

for du frykter å måtte kjøpe det?:) let the power of reviews enslave you in darkness!.. en kamerat får det på fredag, skal løpe ned å game som en gal!!

 

Den nailet du :p

 

Eg orker ikkje ein gang nevne spillene som ligger hjemme, og surrer om dagen. Så er de tjo noen solide titler underveis til div. platformen. Det er på tide å konsentrere seg om de 5-6 titlene eg har forran meg først :huh:

Lenke til kommentar
Sitat: "Vi har vært inne på kommandør Shepard, spillets helt. Første gangen du fyrer opp Mass Effect vil jeg anbefale å spille med ham. Igjen snakker jeg om helhet, med Shepard får du en mer troverdig og solid historiefortelling. Hvis du vil kan du imidlertid skape din egen helt eller heltinne."

 

Hva er det som gjør spillet annerledes, eller mindre troverdig, som du sier, om du velger å lage din egen karakter framfor å spille som Shepard?

Han har en satt bakgrunnshistorie og er således en del av universet - en kjent helt. Du kan også lage noe lignende med figurer du skaper, men jeg synes heltheten ble best med Shepard.

 

Når det er sagt er det også fornøyelig å spille med figurer du lager selv.

 

Her er det en liten missforståelse ute og går. Både fra anmelders side og fra en del postere. Hovedkarakteren heter Uansett Shepard. Når man starter opp første gang kan man velge å bruke en forhåndsgenerert karakter fra Bioware (tror det er en dame og en mann å velge mellom), eller man kan lage sin helt egen karakter fra bunnen av. Uansett vil denne også få en bakgrunnshistorie (du velger den når du lager karakteren). Navnet er det eneste du ikke kan gjøre noe med, det bli Commander Shepard uansett.

 

På bakgrunnshistore tror jeg du har tre valg, hvor to av dem er "War hero" og "Grown up on distant lone collony". (husker ikke den siste)

 

Hadde vært litt vanskelig å inkludere voiceacting med alle mulige navn som folk kunne finne på :D

 

Tenkte bare jeg ville prøve å klare opp den lille tingen.

Lenke til kommentar

Har spelt rett over 10 timar no - og er nett byrja på oppdrag nr 4. Har kost meg noko heilt vannvittig med side oppdrag, og har brukt mykje tid på å bli kjend med galaksen, og dei forskjellige rasane som sit i 'the council' eller, the alliance, om du vil.

 

Dette er definitivt GOTY materiale. Har ikkje hatt denne kjensla eller innlevinga i eit spel -- sidan Kotor 1 & 2.

Det er herleg å gleda seg over kvart eit sekund -- og det er ein herleg kjensle å måtte faktisk tenkje over kva eg skal svara kompanjongane mine når dei spør om noko. Skal eg væra total bad ass - eller skal eg væra grei?

Eg er som regel grei med damene, då eg håpar på å få meg eit virtuelt nyp.

 

Å herre min hatt, eg hadde aldri trudd eg skulle skrive noko slikt, ha ha.

 

 

Folkens! FIKS DYKK MASS EFFECT!

Det er heilt fantastisk!

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke kommentere andre omtaler, men synes det er rart å bruke "slår hardt ned på" når det er snakk om terningkast fem.

 

Det virker som bare de aller øverste sifrene på skalaen teller for enkelte gamere om dagen. Leste i en annen tråd at Mass Effect var en flopp fordi en eller annen side ga det 8,5/10. Det er jo helt latterlig!

 

Hakkingen er der, men jeg opplever den aldri som veldig problematisk. Derfor er den viet lite plass i omtalen, men den er nevnt! :)

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke kommentere andre omtaler, men synes det er rart å bruke "slår hardt ned på" når det er snakk om terningkast fem.

 

Det virker som bare de aller øverste sifrene på skalaen teller for enkelte gamere om dagen. Leste i en annen tråd at Mass Effect var en flopp fordi en eller annen side ga det 8,5/10. Det er jo helt latterlig!

 

Hakkingen er der, men jeg opplever den aldri som veldig problematisk. Derfor er den viet lite plass i omtalen, men den er nevnt! :)

 

Don't get me wrong. Jeg kjøper ikke et spill basert på omtalene det får. Men jeg kjøper som regel bare de store spillene som jeg koser meg med. Dette fordi jeg ikke har tid til å spille det jeg måtte føle for å spille. Da sparer jeg heller min tid til de som er gode og store.

 

Jeg bare lurte på om hakkingen var et problem, hvilket du sier det ikke er. La oss håpe at de fleste andre også synes det. Kjedelig om det skal ødelegge opplevelsen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...