Gå til innhold

Psykologi og medisin


Vidalon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik jeg har skjønt det, blir de fleste leger blir allmennpraktikere, men det tror jeg ikke er noe for meg. Jeg har det ikke helt for å sitte på et kontor dagen lang hvor det strømmer syke mennesker ut og inn, som syter, griner og blør.

 

Med det synet der begynner jeg å lure på om du egentlig vil jobbe med mennesker. Husk at man som spesialist også skal ha god pasientkontakt og lytte til pasientens tanker. Grunnen til at man velger medisin er at man velger et yrke man synes er interessant samtidig som man får gode lønnsutsikter. Det vil bare bli større behov for helsepersonell i årene som kommer. Det vestlige samfunnet opplever en voldsom medikalisering og lege per pasient-forholdet vil øke betraktelig.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over det. Når man jobber som lege er det selvfølgelig pasienten man skal forholde seg til i første rekke. Lønn er ikke så viktig - de fleste med lang utdanning i Norge tjener relativt greit uansett. Det viktigste for meg er at jeg gjør noe jeg virkelig vil. Forøvrig var den setningen satt veldig på spissen.

Endret av TMH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke helt enig i at snittalderen i ordinærkvoten i Oslo i høst var 24, selv er jeg 22, og vet om mange flere som er 22, og noen som er 23. Noen veldig få er eldre enn 24, så jeg vil tro at snittalderen er nærmere 23, det er i hvertfall veldig mange i vårt kull som var 21/22 da de begynte!

Lenke til kommentar
Aha, så det er mulig, trodde alle som kom inn på den ordinære hadde jobbet seg fult opp med alderspoeng....

6 i snitt (forbedret), alle realfag og 60 studiepoeng gir deg 60 (karakterene)+ 4 (realfagspoeng)+ 4 (fordypningspoeng)+ 2 (60 studiepoeng) = 70 poeng. Da kommer du inn med to alderspoeng. Max er åtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...