Gå til innhold

Psykologi og medisin


Vidalon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lyst til å studere psykologi eller medisin. Dette er vanskelige fag, og høyt snitt for å komme inn. Jeg lurer på hvilket fag som er 'lettest' å komme inn på og om pensumet er vanskelig.

 

Bli psykolog. Medisinstudiet flommes over av folk, og spesiellt mye kvinnfolk. (70% jenter) La det gå ett par år og legeyrket kommer til å miste status, lønn og rettigheter. Bare å holde seg unna, psykologene kommer fremedeles til å være attraktive. Kvinneyrker går til fans, det er dessverre regelen.

 

-Medisinstudent

 

Kan du ikke bare slutte da, om du misliker studiet så? En misfornøyd lege er en dårlig lege.

 

Med eldrebølgen som begynner å flomme over landet og et stadig større fokus på personlig helse tror jeg nok det blir mer enn nok å ta fatt i.

 

Misliker studiet? Hvor i helvete skriver jeg at jeg misliker studiet? Jeg elsker studiet.

Men arbeidsmarkedet kommer til aa gaa adundas og hvis man er likegyldig til om man vil bli psykolog eller lege ville jeg valgt psykolog. Jeg kunne aldri blitt psykolog fordi jeg hadde blitt sinnsykt av aa prate med gaerninger dag ut og inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannheten er vel at han ønsker å begynne på medisin, og vil at andre skal la være å søke pågrunn av hans "erfaringer".

 

Jeg kunne aldri blitt psykolog fordi jeg hadde blitt sinnsykt av aa prate med gaerninger dag ut og inn.

 

33% av alle konsultasjonene hos allmennlege dreier seg om psyken. Hvis du faktisk er legestudent synes jeg det er litt suspekt at du har slike holdninger...

Lenke til kommentar
Sannheten er vel at han ønsker å begynne på medisin, og vil at andre skal la være å søke pågrunn av hans "erfaringer".

 

Jeg kunne aldri blitt psykolog fordi jeg hadde blitt sinnsykt av aa prate med gaerninger dag ut og inn.

 

33% av alle konsultasjonene hos allmennlege dreier seg om psyken. Hvis du faktisk er legestudent synes jeg det er litt suspekt at du har slike holdninger...

 

 

En av grunnene til at jeg overhodet ikke har tenkt til aa bli allmennlege.

 

Det er tydelig at dere har liten innsikt i hvordan utviklingen er av antallet medisinstudenter.

 

ca 3000 medisinstudenter i Norge (totalt), det närmer seg naa 2500 i utlandet. En eksplosiv utvikling.

Om 3-4 aar er det ventet at ALLE maa vente minst 1aar med aa faa turnusplass. Det vil si, etter at man er ferdig med aa studere 6 aar maa man sitte og vente 1 aar för man faar gjennomfört turnustjeneste (som tar 1.5 aar).

 

Antallet studenter i utlandet er fremdeles voksende og snart vil de ta igjen antallet i Norge. Det vil före med seg enda lengre ventetid paa turnus. Til slutt vil det kulminere i at ventetiden er uholdbar og turnusen vil bli lagt ned. Det igjen vil före til at hundrevis av leger fra Polen og Ungarn som knapt har snakket med ett sykt menneske (og den kontakten de har hatt har foregatt via tolk) vil gaa rett inn i ass.lege-stillinger og väre ansvarlig for behandlingen av alvorlig syke mennesker.

 

Da skal dere faa ett rabalder naar gjelder elendige leger, det skal jeg si dere.

Endret av Reipar
Lenke til kommentar

Jeg tror nok leger utdannet i Norge vil være mer attraktive i en jobbsøkersammenheng. Dessuten er det jo og sånn at som fastlege så får man andeler pasienter etter hvordan de liker deg. Er man upopulær kan man fort ende opp med få pasienter, og de man har blir sosialklienter og rusmisbrukere.

 

Det BLIR vanskelig å få jobb i de store byene i Norge, men kan man tenke seg å dra til et litt mindre sted blir det nok store behov for leger i årene fremover.

 

Der jeg kommer fra nærmer så og si alle fastlegene seg sterkt pensjonistalderen samtidig som det er få medisinstudenter derfra.

Lenke til kommentar
Sannheten er vel at han ønsker å begynne på medisin, og vil at andre skal la være å søke pågrunn av hans "erfaringer".

 

Jeg kunne aldri blitt psykolog fordi jeg hadde blitt sinnsykt av aa prate med gaerninger dag ut og inn.

 

33% av alle konsultasjonene hos allmennlege dreier seg om psyken. Hvis du faktisk er legestudent synes jeg det er litt suspekt at du har slike holdninger...

 

 

En av grunnene til at jeg overhodet ikke har tenkt til aa bli allmennlege.

 

Det er tydelig at dere har liten innsikt i hvordan utviklingen er av antallet medisinstudenter.

 

ca 3000 medisinstudenter i Norge (totalt), det närmer seg naa 2500 i utlandet. En eksplosiv utvikling.

Om 3-4 aar er det ventet at ALLE maa vente minst 1aar med aa faa turnusplass. Det vil si, etter at man er ferdig med aa studere 6 aar maa man sitte og vente 1 aar för man faar gjennomfört turnustjeneste (som tar 1.5 aar).

 

Antallet studenter i utlandet er fremdeles voksende og snart vil de ta igjen antallet i Norge. Det vil före med seg enda lengre ventetid paa turnus. Til slutt vil det kulminere i at ventetiden er uholdbar og turnusen vil bli lagt ned. Det igjen vil före til at hundrevis av leger fra Polen og Ungarn som knapt har snakket med ett sykt menneske (og den kontakten de har hatt har foregatt via tolk) vil gaa rett inn i ass.lege-stillinger og väre ansvarlig for behandlingen av alvorlig syke mennesker.

 

Da skal dere faa ett rabalder naar gjelder elendige leger, det skal jeg si dere.

 

 

Hva mener du med å si at medisinstudenter i Polen ikke snakker med pasienter? Husk at flere universiteter i Polen krever at man jobber minst 4 uker på sommeren, noe som ofte blir mye lenger når man først har fått seg jobb. Man kan vel regne med at flere jobber opp til 2-3 måneder (man har jo 3.5mnd sommerferie), som medisinstudent på sykehus, hvor man jobber med pasienter. I tillegg til dette, har man jo kontakt med polske pasienter fom. 3 året på skolen, selv om det blir noe dårlig da polskkunnskapene (språklige) er noe dårlig.

 

Og man sitter jo ikke akkurat bare å venter på å få turnusplass, man jobber jo som lege med midlertidig legelisens i mellomtiden... Dessuten så skulle man jo tro at det ble færre og færre plasser for turnuslegene, men man opprettet jo for ikke lenge siden 50 nye turnusplasser i Norge, så ventelista i år er bare på 22 personer. Alle disse regnes med å få turnussplass før tjenestestart pga. frafall...

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Du forstaar vel at man som medisinstudent med jobb paa sykehus ikke snakker med pasienter slik en lege gjör? Fram til man har midlertidig lisens har man jobb som pleieassistent paa sykehus, dette gir INGEN erfaring i journalopptak, anamnese-taking. Klinikk altsaa.

 

Det er naa saa. De som VIL bli flinke, blir flinke uansett om de studerer i Norge eller Polen. Problemet ligger i at naa som man har en explosiv ökning i Polen/Ungarn öker ogsaa antallet som IKKE tar studiet saa seriöst. Og ovenfor disse vil man uten turnus ikke ha noen som helst kontroll over dere ferdigheter.

I Norge blir studenter blir man fanget opp og silt, de som overhodet ikke egner seg altsaa.

Slik er det IKKE med studentene fra Öst-Europa.

Man vet veldig godt at Uniene i Öst-Europa tenker penger i mye större grad en her hjemme. Medisinstudenter fra Norge er en gedigen inntektskilde. Slik gir muligheter til aa betale seg gjennom eksamen, at elendige elever bestaar osv.

 

Det er ett stor tankekors.

Lenke til kommentar

Nå får man lov til å jobbe som sykepleier etter 4-5året vel og merke. Om det på papiret står hjelpepleier, vet jeg ikke. Senest i sommer jobbet jeg med en medisinstudent som hadde samme ansvar (i praksis) som en sykepleier.

 

Og du kan godt bare kutte ut den der hersketeknikken din først som sist. "du skjønner vel at...", ja den ja. Du virker bare useriøs. Det har ingenting å gjøre på et forum, det skjønner du vel?

 

Man spør og snakker jo med pasienter og hører hvor de har vondter hen hele tiden, selv om det ikke akkurat er medisinstudenten som gjør journalarbeidet, men det er det vel ikke dere som gjør heller når dere studerer medisin og er på sykehusene? Og gjøre anamneser går ut på å skape en hyggelig tone med pasienten, slik at pasienten føler seg komfortabel med å fortelle legen noe som kanskje er personlig ol. Denne evnen trenes opp hele tiden mens man jobber på sykehusene og har pasientkontakt. Kan du gi meg noen konkrete eksempler på i hvilke tilfeller norske stud. med. får bedre opplæring og trening når det gjelder lege-pasientforhold?

 

Du hinter også til at om turnustjenesten blir lagt ned, vil kvaliteten på utenlandsleger (nyutdanna) være dårligere enn de fra norge. Jeg vil snu på flisa, selv om det ikke nødvendigvis har noe med turnustjenesten å gjøre. Leger fra Norge er de med de høyeste karakterene ut fra vgs, det skal jeg være enig i. Men jeg mener det ikke har noe med kvaliteten på legene å gjøre i det hele tatt. De som velger å gå medisinstudiet i utlandet, har etter hva jeg har sett og hørt en mye større genuin interesse for faget. Flere norske medisinstudenter har i mine øyne høy IQ, men lav EQ. Sistnevnte tør jeg påstå er mye viktigere enn IQen. Dessuten kan jeg trekke frem at medisinstudenter fra Oslo selv har sagt at det sosiale samværet studentene i mellom er dårlig. Dette kan vel ikke akkurat bidra til at man får gode sosiale egenskaper som vil være veldig viktig mtp. senere pasientforhold... Correct me if I'm wrong...

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Du forstaar vel at man som medisinstudent med jobb paa sykehus ikke snakker med pasienter slik en lege gjör? Fram til man har midlertidig lisens har man jobb som pleieassistent paa sykehus, dette gir INGEN erfaring i journalopptak, anamnese-taking. Klinikk altsaa.

 

Det er naa saa. De som VIL bli flinke, blir flinke uansett om de studerer i Norge eller Polen. Problemet ligger i at naa som man har en explosiv ökning i Polen/Ungarn öker ogsaa antallet som IKKE tar studiet saa seriöst. Og ovenfor disse vil man uten turnus ikke ha noen som helst kontroll over dere ferdigheter.

I Norge blir studenter blir man fanget opp og silt, de som overhodet ikke egner seg altsaa.

Slik er det IKKE med studentene fra Öst-Europa.

Man vet veldig godt at Uniene i Öst-Europa tenker penger i mye större grad en her hjemme. Medisinstudenter fra Norge er en gedigen inntektskilde. Slik gir muligheter til aa betale seg gjennom eksamen, at elendige elever bestaar osv.

 

Det er ett stor tankekors.

 

Etter ett landsmøte hos Nmf, så vips trekker vi slike konklusjoner! Gratulerer.... :no:

 

Nr.1: Sommerpraksisen legger klare føringer for hva medisinstudenten skal lære i de ukene vedkomne er ved en godkjent institusjon i Norge. Hensikten med sommerpraksis er så at utenlandsstudentene skal få mer pasientkontakt, ikke å lære journalopptak. Tro det eller ei, journalopptak undervises i østblokkland også...

 

Nr.2: Tar ikke studiene seriøst? Dette har du god empiri på? Det er et faktum, kjent gjennom flere undersøkelser gjort av Den norske lægeforeningen, at medisinstudenter i utlandet bruker vesentlig lenger tid på studiearbeidet enn sine medstudenter her hjemme. Dette grunnet et vesentlig høyere kunnskapskrav, kombinert med et prøvehelvete blant basisfagene man studerer de 3 første årene av studiet. Grunnet dette, ser man også et større frafall av studenter i disse årskullene enn hva man ser her hjemme. Ergo, de svakeste studentene lukes vekk.

 

Når det gjelder påstanden om at man kan kjøpe seg til eller jukse seg til gode karakterer ved østeuropeiske universiteter, så er dette ekstremt elitistisk, krenkende, virkelighetsfraværende og ikke minst arrogant påstand å komme med. Derfor vil ikke undertegnede engang beære denne påstanden med et motsvar.

Lenke til kommentar
Du forstaar vel at man som medisinstudent med jobb paa sykehus ikke snakker med pasienter slik en lege gjör? Fram til man har midlertidig lisens har man jobb som pleieassistent paa sykehus, dette gir INGEN erfaring i journalopptak, anamnese-taking. Klinikk altsaa.

 

Det er naa saa. De som VIL bli flinke, blir flinke uansett om de studerer i Norge eller Polen. Problemet ligger i at naa som man har en explosiv ökning i Polen/Ungarn öker ogsaa antallet som IKKE tar studiet saa seriöst. Og ovenfor disse vil man uten turnus ikke ha noen som helst kontroll over dere ferdigheter.

I Norge blir studenter blir man fanget opp og silt, de som overhodet ikke egner seg altsaa.

Slik er det IKKE med studentene fra Öst-Europa.

Man vet veldig godt at Uniene i Öst-Europa tenker penger i mye större grad en her hjemme. Medisinstudenter fra Norge er en gedigen inntektskilde. Slik gir muligheter til aa betale seg gjennom eksamen, at elendige elever bestaar osv.

 

Det er ett stor tankekors.

 

Etter ett landsmøte hos Nmf, så vips trekker vi slike konklusjoner! Gratulerer.... :no:

 

Nr.1: Sommerpraksisen legger klare føringer for hva medisinstudenten skal lære i de ukene vedkomne er ved en godkjent institusjon i Norge. Hensikten med sommerpraksis er så at utenlandsstudentene skal få mer pasientkontakt, ikke å lære journalopptak. Tro det eller ei, journalopptak undervises i østblokkland også...

 

Nr.2: Tar ikke studiene seriøst? Dette har du god empiri på? Det er et faktum, kjent gjennom flere undersøkelser gjort av Den norske lægeforeningen, at medisinstudenter i utlandet bruker vesentlig lenger tid på studiearbeidet enn sine medstudenter her hjemme. Dette grunnet et vesentlig høyere kunnskapskrav, kombinert med et prøvehelvete blant basisfagene man studerer de 3 første årene av studiet. Grunnet dette, ser man også et større frafall av studenter i disse årskullene enn hva man ser her hjemme. Ergo, de svakeste studentene lukes vekk.

 

Når det gjelder påstanden om at man kan kjøpe seg til eller jukse seg til gode karakterer ved østeuropeiske universiteter, så er dette ekstremt elitistisk, krenkende, virkelighetsfraværende og ikke minst arrogant påstand å komme med. Derfor vil ikke undertegnede engang beære denne påstanden med et motsvar.

 

Hvem i alle dager er det som er virkelighetsfjern her ?

 

http://www.transparency.org/policy_researc...ndices/cpi/2006

 

Korrupsjonsbarometer for Europa. Ser du det mørkerøde sløret som henger over Øst-Europa? Er du virkelig så naiv at dette ikke gjelder Universitetene, men bare politi, handel, domstol, toll osv?

 

En bekjent av meg som studerer i Szechzien skulle hjem til 50 årsdag og betalte 100$ til eksamensansvarlig for å slippe en eksamen som kræsjet med flyreisen hans.

 

Allerede har man slått opp om norske medisinstudenter i Øst som har betalt universitetsansatte for likdeler de har oppbevart hjemme. Det er faen meg helt utrolig naivt å ikke tro at de samme menneskene som betaler zlotys for døde personer i samme slengen kan betale noen zlotys for å bestå en eksamen.

 

Poenget mitt er at slik aktivitet GARANTERT vil øke nå som antallet medisinstudneter i Øst har eksplodert og samtidig hvis man fjerner turnusen risikerer man at folk som bokstavelig talt har kjøpt legelisensen sin på postordre kommer inn hit og blir ansatt på sykehus uten noen form for kvalitetssjekk.

Lenke til kommentar

Altså det korrupsjonskartet sier som du selv så ingen ting om universitetene, og det er lett for meg å se at du er veldig dømmende og selv virker naiv dersom du med god tro tar det for god fisk at det også gjelder universitetene.

 

I dag avslører Dagens Medisin at to prosent av norske studenter bruker amfetamin for å holde seg våken. - http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=104245
Vil bare fortelle deg at det ikke bare er utenlandske studenter som driver med uansvarlige handlinger. Og dessuten, var det ikke skolene selv som oppdaget at de norske studentene tok med seg lik hjem og sånn? Altså, ingen ble betalt, dette var noe de norske studentene gjorde på eget ulovlig initiativ?

 

Jeg må si jeg er veldig skuffet over at du kan bli lege med den holdningen du har ovenfor dine norske medstudenter i utlandet. Veldig dårlig holdning. Jeg tør påstå utdannelsen utenlandske medisinstudenter får er bedre på mange måter, mtp. den måten vi blir undervist. Det teoretiske grunnlaget er bedre, samtidig som vi har tilstrekkelig med sykehusjobbing gjennom året, både på norske og polske (siste tre-fire årene) sykehus. Dine uttalelser baserer seg på dårlig kunnskapsnivå. Postene fra andre polske med. studenter baserser seg på åpenhet, mens postene fra norske med. studenter baserer seg på "jeg er best" holdninger og dårlige kunnskaper om vår situasjon... Dårlig...

Lenke til kommentar
Altså det korrupsjonskartet sier som du selv så ingen ting om universitetene, og det er lett for meg å se at du er veldig dømmende og selv virker naiv dersom du med god tro tar det for god fisk at det også gjelder universitetene.

 

I dag avslører Dagens Medisin at to prosent av norske studenter bruker amfetamin for å holde seg våken. - http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=104245
Vil bare fortelle deg at det ikke bare er utenlandske studenter som driver med uansvarlige handlinger. Og dessuten, var det ikke skolene selv som oppdaget at de norske studentene tok med seg lik hjem og sånn? Altså, ingen ble betalt, dette var noe de norske studentene gjorde på eget ulovlig initiativ?

 

Jeg må si jeg er veldig skuffet over at du kan bli lege med den holdningen du har ovenfor dine norske medstudenter i utlandet. Veldig dårlig holdning. Jeg tør påstå utdannelsen utenlandske medisinstudenter får er bedre på mange måter, mtp. den måten vi blir undervist. Det teoretiske grunnlaget er bedre, samtidig som vi har tilstrekkelig med sykehusjobbing gjennom året, både på norske og polske (siste tre-fire årene) sykehus. Dine uttalelser baserer seg på dårlig kunnskapsnivå. Postene fra andre polske med. studenter baserser seg på åpenhet, mens postene fra norske med. studenter baserer seg på "jeg er best" holdninger og dårlige kunnskaper om vår situasjon... Dårlig...

 

 

De ble "tatt" av norske media som skrev en artikkel om lik-handelen. En del studenter var også medvirkende i artikkelen. Det var en ansatt på Universitetet som hadde stått for handelen.

 

Jeg skal skrive mer om det du sier senere her imorgen for å oppklare ett par misforståelser.

Lenke til kommentar
Du forstaar vel at man som medisinstudent med jobb paa sykehus ikke snakker med pasienter slik en lege gjör? Fram til man har midlertidig lisens har man jobb som pleieassistent paa sykehus, dette gir INGEN erfaring i journalopptak, anamnese-taking. Klinikk altsaa.

 

Det er naa saa. De som VIL bli flinke, blir flinke uansett om de studerer i Norge eller Polen. Problemet ligger i at naa som man har en explosiv ökning i Polen/Ungarn öker ogsaa antallet som IKKE tar studiet saa seriöst. Og ovenfor disse vil man uten turnus ikke ha noen som helst kontroll over dere ferdigheter.

I Norge blir studenter blir man fanget opp og silt, de som overhodet ikke egner seg altsaa.

Slik er det IKKE med studentene fra Öst-Europa.

Man vet veldig godt at Uniene i Öst-Europa tenker penger i mye större grad en her hjemme. Medisinstudenter fra Norge er en gedigen inntektskilde. Slik gir muligheter til aa betale seg gjennom eksamen, at elendige elever bestaar osv.

 

Det er ett stor tankekors.

 

Etter ett landsmøte hos Nmf, så vips trekker vi slike konklusjoner! Gratulerer.... :no:

 

Nr.1: Sommerpraksisen legger klare føringer for hva medisinstudenten skal lære i de ukene vedkomne er ved en godkjent institusjon i Norge. Hensikten med sommerpraksis er så at utenlandsstudentene skal få mer pasientkontakt, ikke å lære journalopptak. Tro det eller ei, journalopptak undervises i østblokkland også...

 

Nr.2: Tar ikke studiene seriøst? Dette har du god empiri på? Det er et faktum, kjent gjennom flere undersøkelser gjort av Den norske lægeforeningen, at medisinstudenter i utlandet bruker vesentlig lenger tid på studiearbeidet enn sine medstudenter her hjemme. Dette grunnet et vesentlig høyere kunnskapskrav, kombinert med et prøvehelvete blant basisfagene man studerer de 3 første årene av studiet. Grunnet dette, ser man også et større frafall av studenter i disse årskullene enn hva man ser her hjemme. Ergo, de svakeste studentene lukes vekk.

 

Når det gjelder påstanden om at man kan kjøpe seg til eller jukse seg til gode karakterer ved østeuropeiske universiteter, så er dette ekstremt elitistisk, krenkende, virkelighetsfraværende og ikke minst arrogant påstand å komme med. Derfor vil ikke undertegnede engang beære denne påstanden med et motsvar.

 

Hvem i alle dager er det som er virkelighetsfjern her ?

 

http://www.transparency.org/policy_researc...ndices/cpi/2006

 

Korrupsjonsbarometer for Europa. Ser du det mørkerøde sløret som henger over Øst-Europa? Er du virkelig så naiv at dette ikke gjelder Universitetene, men bare politi, handel, domstol, toll osv?

 

En bekjent av meg som studerer i Szechzien skulle hjem til 50 årsdag og betalte 100$ til eksamensansvarlig for å slippe en eksamen som kræsjet med flyreisen hans.

 

Allerede har man slått opp om norske medisinstudenter i Øst som har betalt universitetsansatte for likdeler de har oppbevart hjemme. Det er faen meg helt utrolig naivt å ikke tro at de samme menneskene som betaler zlotys for døde personer i samme slengen kan betale noen zlotys for å bestå en eksamen.

 

Poenget mitt er at slik aktivitet GARANTERT vil øke nå som antallet medisinstudneter i Øst har eksplodert og samtidig hvis man fjerner turnusen risikerer man at folk som bokstavelig talt har kjøpt legelisensen sin på postordre kommer inn hit og blir ansatt på sykehus uten noen form for kvalitetssjekk.

 

For å få lisens i Norge, må utenlandsstudenter gjennom en rekke kurs på UiO etter endt utdanning. Disse kursene går inn for å avsløre alvorlige kunnskapsmangler samt å gi innføring i særnorske fenomener som f.eks. norsk sosialmedisin. Tror vi skal være ganske sikre på at Statens autorisasjonskontor vet hva de driver med...

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg ikke så lyst til å si så mye mer om dette her. Jeg har bodd i Norge og vet at studieopplegget der er bra, selv om det har sine svakheter, og har en tendens til å utdanne leger med lav EQ ettersom det kun er personer med høy IQ som kommer inn. Det er foreslått å starte med opptaksprøver i Norge også, slik at dette problemet blir mindre. Jeg bor/studerer nå i Polen og vet hvordan det er er, og flere av dine argumenter er i mine øyne helt på vidda, men skal ikke nekte for at det skjer andre steder. Jeg har ikke hørt noe om det, men har heller ikke hørt det ikke eksisterer. Jeg kan rimelig sikkert si at det ikke eksisterer noen form for korrupsjon og denslags her på Jagiellonian University. Jeg trives veldig bra, og kunne aldri tenkt meg å studere i Oslo.

Lenke til kommentar
Kan bekrefte at på medisin i Tromsø finner man fint lite av den nerdete stereotypen du beskriver. Det er ei myte at man må være nerdete for å komme inn på medisin i Norge.

 

Mente ikke å si at alle er det, men heller at det har vært en tendens opp igjennom tidene. Derfor har jeg lest (husker ikke om det var i "Tidskriftet for den norske lægeforening" eller i "æsculap" som er et tidskrift for medisinstudenter) at man vurderte/snakket om å starte med fagprøver/opptaksprøver for medisinstudiet i norge også, ikke kun basert på karakterer. Men vil understreke at jeg absolutt ikke mente å si at de fleste norske medisinstudenter er "nerder" =) Vet også at det er mange stud. med. i norge som vil bli fortreffelige leger i fremtiden, men vet også at det kan bli utdannet leger som ikke burde blitt det mtp. dårlige sosiale ferdigheter...

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...