Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Anbefaler alle som har iPhone til og legge inn den Norske ordboken fra http://www.iphonedict.com

Denne er vanvittig bra, og retter stort sett alle ord med ÆØÅ uten at man trenger og bruke ÆØÅ. Dvs. dersom du skriver "sovn" vil det autorettes til "søvn". Ga vil autorettes til Gå, osv... Helt genialt. Samtidig så lærer denne ordboken ordene du bruker sinnsykt kjapt!

 

Legg til http://iphonedict.com/rep i Installer. Refresh Sources og legg inn den Norske ordboken. Gå så til Innstillinger for tastatur og velg Engelsk (UK) (eller Storbritannia) som tastatur.

 

Installasjonsguide her: http://www.iphonedict.com/install

Mer info om den Norske ordboken her: http://www.iphonedict.com/norsk-ordbok.html

 

Ordlisten inneholder 179616 norske ord og alle ordene har en relevans som avgjør hvor vanlig akkurat det ordet er. Dersom det er flere like ord vil iPhone foreslå det ordet med høyest relevans.

 

En smart funksjon med ordlisten er at den foreslår spesielle tegn, som Æ, Ø og Å i ord, uten at du behøver å holde inne A og O!

 

Denne posten var virkelig bra. Den ordboken som følger med der er noe HELT annet enn den som er på ifon av geirichio, last ned å prøv den folkens, denne ordboken anbefales varmt og er mer "smart" enn den på ifon.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne posten var virkelig bra. Den ordboken som følger med der er noe HELT annet enn den som er på ifon av geirichio, last ned å prøv den folkens, denne ordboken anbefales varmt og er mer "smart" enn den på ifon.no

Wow, det er jo faktisk sant! Prøvd den i to minutter nå, og den ser faktisk ut til å fungere, i motsetning til de ubrukelige andre norske ordbøkene til iphone :new_woot:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Det er ikke noen rykter om at Iphone skal komme med GPS? Hadde vært fint med det. 3G er ikke noe jeg har behov for. Men 32 GB hadde vært fint.

 

Hadde de sluppet GPS med den neste Iphonen, hadde det vært helt flott. 32GB med GPS, så er den så nært til komplett som jeg hadde trengt.

 

Noen som har noe mer snadder-rykter?

PS: Rett etter jeg skrev dette, gikk jeg inn på amobil.no, og ser en flott overskrift som matcher min post her perfekt. Flott timing!

Iphone får GPS og blir Tykkere

 

Jeg elsker jo svart, men hvis den baksiden er sann, blir det vel fort "scrathes" i den. Jeg vet ikke hvordan den nåværende gråe baksiden er på det? Blir det fort merker etc?

 

Et annet spørsmål er: Hvordan funker Iphone størrelses messig nå? Det er snakk om at den blir tykkere, så spørsmålet mitt er om dere tror dette vil være "et problem"? Hvordan passer Iphonen i dag i lommen osv.?

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar

Det finnes mange rykter om neste iPhone. Noen sier at den skal ha GPS og være tykkere, noen sier at den skal ha Super3G og OLED basert skjerm og være 2,5mm tynnere.

 

Jeg håper forsåvidt på det siste ryktet. En tykkere iPhone er uaktuelt for min del. Jeg regner med at 3G iPhone'n som blir lansert kun blir en liten fornyelse/update av nåværende iPhone, og at vi ikke får se en "next-gen" iPhone før i 3. generasjon iPhone.

 

Noen rykter sier også at nåværende iPhone fortsatt blir solgt (dog med noen design endringer visstnok) ved siden av 3G iPhone. Isåfall kan ryktet om at 3G iPhone blir tykkere stemme, slik at de som trenger masse features må "betale" for det med en bulky iPhone i forhold til den vanlige. Slik som nåværende (og tidligere) iPod Classic har; 80GB versjonen er tynnere og lettere, 160GB versjonen har dobbelt så mye lagring, bedre batteri og er tykkere/tyngre.

 

Jeg tror uansett at jeg ikke kommer til og bytte ut min nåværende iPhone 16GB, med mindre det er store endringer på gang (noe det ikke virker som det er). Personlig tror jeg GPS og HSUPA/Wimax evt. kommer i 3. gen iPhone, og at vi ikke kommer til og se dette i 3G iPhone som evt. blir lansert i løpet av Juni.

Lenke til kommentar

JEG TRENGER SERIØS HJELP!

 

Iphonen min har fungert fint i snart 1uke, den ble låst opp av en jeg kjøpte den hos. Intet problemer, han var flink.

 

Men så, i går natt lastet jeg ned 10 spill samtidig. De som har Iphone vet at når man går ut av installer så loader mobilen litt.

 

Men min loadet og loadet hele tiden, den lille jobbe rundingen i midten gikk rundt hele tiden!!

 

OG DEN GJØR DET ENDA..

 

Eller, batteriet gikk ut i sta.. Jeg prøvde å sku den på, apple logoen kom frem, men mobilen begynte og vibrerer 4 ganger rett etterhverandre. Det gjør den enda hvis jeg kobler i strømmen. Men nå Funker ingenting.. HVA SKAL JEG GJØRE??

 

4500kr kastet i dass?

 

Please, help me!! :cry:

Lenke til kommentar
hei! jeg kommer til å få ny pc straks, lurer på om det er mulig å begolde det man har på iphone? For når man skifter itunes må man synkronisere telefonen til den nye pc, og da blir den jo tom.. ?

 

Er flere aspekter her, du har mulighet i iTunes til å eksportere biblioteket, det er også mulighet å ha en base for allt av bibliotek, les ekstern harddisk med flere PCer tilkoblet, apple har veldig fine sider som forklarer hvordan du kan gjøre dette. Anbefaler deg å google litt rundt på de spørsmålene du har. Jeg gjorde det når jeg eksporterte mitt "library" og fikk mye gode svar i andre poster. En ting er sikkert her, du trenger ikke gjøre alt på nytt, du må bare finne veien å eksportere slik at iTunes på den nye har samme filoppbygning i biblioteket som den gamle. Litt fomlete sagt men its as easy as that ;)

 

Lykke til..

Lenke til kommentar

Har en versjon av det spørsmålet jeg å :)

Hvis jeg har 6 maskiner med kliss like biblioteker, kan jeg da synce iPhone med hvilken som helst maskin og legge til/fjerne sanger så lenge alle bibliotekene er like?

 

Da er det nemlig bare å legge musikken på en nettverksdisk av noe slag og ha musikken sentralt. Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Vil min iPhone (ligger på v1.1.2) funke som normalt hvis jeg reiser ut av landet og skifter til utenlandsk SIM-kort (slippe å legge +*kode til landet jeg er i* foran nummerne jeg skal ringe).

 

Har installert Skandinavisk telefonstøtte og skal flytte til Island.

Bumpetibump!
Lenke til kommentar

Jeg fikk litt panikkangst nå. Leser om at iPhone-lagrene tømmes og at iPhone blir vanskeligere å få tak i osv. En venn av meg skal kjøpe en for meg når han drar til New York om noen uker. Hva er sjansen for at han ikke får tak i en? :S

Lenke til kommentar
Jeg ville sagt liten, er nok mer sannsynlig at du får tak i en iPhone til en billigere penge enn at du ikke får kjøpt en.

 

Så lagrene tømmes ikke sååå fort? :p

 

Håper virkelig han får tak i en.. Iphone til 2000 kr er ikke noe jeg takker nei til.

Lenke til kommentar

Hvis lagrene tømmes som du sier, betyr det nok etter all sannsynlighet at de ligger en ny versjon rett rundt hjørnet. Mulig det kun blir med 3G støtte, men vi får håpe på en stor nyhet.

 

Har du/dere forresten noen link til hvor det sies at lgrene tømmes, eller er det bare løse rykter?

Lenke til kommentar
Dette er ikke løsrykter. Flere kilder bekrefter dette, har ingen spesifikke nå for øyeblikket men det er sant.

 

Søk på Amobil osv, der står det mye.

 

Jeg googlet det og fant en diskusjonstråd på iPod1.no, hvor mange skrev at iPhone stort sett er utsolgt over hele USA nå.

 

Faen, jeg ville ha iPhone. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...