Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en Iphone som musikk og video/bilde telefon. Jeg har en HTC Dual for umts osv som egentlig ikke brukes. Burde jeg vente på den nye versjonen, eller kan jeg like så godt kjøpe nå om jeg får et godt tilbud? (Jeg har en kontakt i USA som leter etter tilbud for meg)

 

Iphone som musikk og video telefon er en fantastisk sak. Kameraet er heller ikke så ille i godt lys og tar egentlig helt greie bilder. Jeg har selv en HTC, som jeg må ha gjennom jobben, men HTC telefonene jeg har prøvd er så ubrukelige at den stort sett blir liggende å synce mail hvorpå jeg bruker iPhone som hovedtelefon til å prate i og som privat telefon.

 

Edge vs 3G/Super 3G: Den iPhonen som er i dag leveres med edge, det er egentlig ingen umiddelbare svakheter med denne telefonen (kommer selvfølgelig ann på hvordan du bruker den), ja det går litt tregere å surfe pga. edge men ikke alle har jobben som betaler telefonregningen eller fri surfing heller så dette blir liksom ikke så stort spørsmål syns jeg. Jeg vil tro at en 3G telefon fra apple vil ha oppgraderte komponenter som er noe forbedret, MEN at batterikapasiteten kan være et moment som gjør at den vanlige Edge telefonen faller godt ut hos mange.

 

For å besvare spørsmålet ditt: Dollaren nå ligger på litt over 5 tallet, noe som gjør en iPhone kjøpt fra USA veldig billig, den åpnet (versjon 1.1.4) veldig lett og på egen hånd ved bruk av enten ZiPhone, iPlus eller Pwnage tool. (links) Hva du bør bruke og hva du ikke bør bruke diskuteres svært mye, min erfaring er at alle funker utmerket og helt uten problemer. Selv har jeg valgt å gå for iPlus, hvorfor? Ingen grunn overhode. Tipset mitt er altså å kjøpe en iPhone fra USA som du kan kose deg litt med å teste litt rundt med. 3G telefonen som "kanskje" kommer til Norge kommer etter all sannsynlighet til å koste 2x av hva den gjør i USA på nåværende tidspunkt.

 

Spørsmål generelt finner du mye av på forumene til mac1.no sine sider.

 

Lykke til, og jeg kan nesten garantere deg at du ikke kommer til å angre på at du kjøpte den en iPhone.

 

Mvh.

Kristian

Endret av khoaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Fant en billig Iphone 8 GB på eBay. Men den er brukt og ikke låst opp, det betyr sannsynligvis at selgeren har tegnet AT&T-abonnement. Kan jeg fremdeles kjøpe telefonen og låse den opp, eller er den spesifikke telefonen nå bundet til AT&T?

Lenke til kommentar
Fant en billig Iphone 8 GB på eBay. Men den er brukt og ikke låst opp, det betyr sannsynligvis at selgeren har tegnet AT&T-abonnement. Kan jeg fremdeles kjøpe telefonen og låse den opp, eller er den spesifikke telefonen nå bundet til AT&T?

 

Hehe, dere leser for lite guider. SIM kortet som han har brukt hører til AT&T, men som alle guider vi har så kan man altså restore til siste firmware som er 1.1.4, unlocke og bruke sitt eget sim. Det at den er brukt og ikke OoTB (Out of the Box) vil være din risiko i dette kjøpet, da den kanskje har riper eller er mistet i gulvet o.l.

Lenke til kommentar

Synes det er litt synd at førsteinnlegget ikke blir oppdatert med relevant informasjon som fremkommer når vi har nesten 100 sider med jatting.

 

Jeg lurer simpeltheten på om det er uproblematisk å kjøpe denne telefonen i London og ta den med hjem her, og hva som må gjøres med den. De koster visst 170 pund i London, og det er jo en meget sweet deal, no?

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Fant en billig Iphone 8 GB på eBay. Men den er brukt og ikke låst opp, det betyr sannsynligvis at selgeren har tegnet AT&T-abonnement. Kan jeg fremdeles kjøpe telefonen og låse den opp, eller er den spesifikke telefonen nå bundet til AT&T?

 

Hehe, dere leser for lite guider. SIM kortet som han har brukt hører til AT&T, men som alle guider vi har så kan man altså restore til siste firmware som er 1.1.4, unlocke og bruke sitt eget sim. Det at den er brukt og ikke OoTB (Out of the Box) vil være din risiko i dette kjøpet, da den kanskje har riper eller er mistet i gulvet o.l.

 

Høres fint ut. Hvordan restorer man den? I Itunes? Og så er det bare å kjøre på med f.eks. Iliberty eller Ziphone? Eller kan man gå rett på unlocking/jailbreaking?

Lenke til kommentar
Synes det er litt synd at førsteinnlegget ikke blir oppdatert med relevant informasjon som fremkommer når vi har nesten 100 sider med jatting.

 

Jeg lurer simpeltheten på om det er uproblematisk å kjøpe denne telefonen i London og ta den med hjem her, og hva som må gjøres med den. De koster visst 170 pund i London, og det er jo en meget sweet deal, no?

 

170 pund for 4gb, 8gb eller 16gb-versjonen?

Det er uproblematisk å kjøpe, opplåse og bruke iPhone i Norge. Eksempel på guider kan du finne i posten over :)

 

Fant en billig Iphone 8 GB på eBay. Men den er brukt og ikke låst opp, det betyr sannsynligvis at selgeren har tegnet AT&T-abonnement. Kan jeg fremdeles kjøpe telefonen og låse den opp, eller er den spesifikke telefonen nå bundet til AT&T?

 

Hehe, dere leser for lite guider. SIM kortet som han har brukt hører til AT&T, men som alle guider vi har så kan man altså restore til siste firmware som er 1.1.4, unlocke og bruke sitt eget sim. Det at den er brukt og ikke OoTB (Out of the Box) vil være din risiko i dette kjøpet, da den kanskje har riper eller er mistet i gulvet o.l.

 

Høres fint ut. Hvordan restorer man den? I Itunes? Og så er det bare å kjøre på med f.eks. Iliberty eller Ziphone? Eller kan man gå rett på unlocking/jailbreaking?

Du setter telefonen i restore modus og gjenoppretter i iTunes. Har ingen erfaringer med iLiberty, men med Ziphone er det bare å kjøre på etter gjenoppretting.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar
Iphone som musikk og video telefon er en fantastisk sak.

Akkurat her må jeg si meg veldig uenig. Akkurat på de to områdene synes jeg iPhone er dårlig.

 

Musikk: Bundet til iTunes, mangler knapper og har særdeles få funksjoner.

Sikkert perfekt hvis du allerede har all musikk organisert i iTunes, og kun bruker "Play" funksjonen. Om du derimot er som meg og f.eks skifter sang og spoler ofte er den faktisk meget dårlig som mp3-spiller. Jeg savner den gamle Windows Mobile'en, med den brukervennlige og funksjonsrike PocketMusic-avspilleren. Da kunne jeg også browse MP3-filer på PC-en min via Wifi om jeg var hjemme (f.eks før jeg sovner). En "bass-boost"-funksjon er også alltid greit (EQ kan ikke sammenlignes).

 

Video: Det sier jo seg selv at den er håpløs til video når du må konvertere ABSOLUTT ALT den skal spille av. Igjen, det er heller ikke mulig å spille videofiler du har på PC-en over Wifi (en Simpsons-episode før jeg sovner er alltid kjekt)

Men den er sikkert perfekt til video hvis du har god tålmodighet (konverterer filmer), eller av mystisk årsak har alle videofilmer lagret i Apple's sære formater.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Iphone som musikk og video telefon er en fantastisk sak.

Akkurat her må jeg si meg veldig uenig. Akkurat på de to områdene synes jeg iPhone er dårlig.

 

Musikk: Bundet til iTunes, mangler knapper og har særdeles få funksjoner.

Sikkert perfekt hvis du allerede har all musikk organisert i iTunes, og kun bruker "Play" funksjonen. Om du derimot er som meg og f.eks skifter sang og spoler ofte er den faktisk meget dårlig som mp3-spiller. Jeg savner den gamle Windows Mobile'en, med den brukervennlige og funksjonsrike PocketMusic-avspilleren. Da kunne jeg også browse MP3-filer på PC-en min via Wifi om jeg var hjemme (f.eks før jeg sovner). En "bass-boost"-funksjon er også alltid greit (EQ kan ikke sammenlignes).

 

Video: Det sier jo seg selv at den er håpløs til video når du må konvertere ABSOLUTT ALT den skal spille av. Igjen, det er heller ikke mulig å spille videofiler du har på PC-en over Wifi (en Simpsons-episode før jeg sovner er alltid kjekt)

Men den er sikkert perfekt til video hvis du har god tålmodighet (konverterer filmer), eller av mystisk årsak har alle videofilmer lagret i Apple's sære formater.

 

iPhone og ipod Touch er geniale som video og musikkspillere. Faktisk er dette den eneste mobil som det er vits i å se film på i det hele tatt, pga stor og god skjerm og glatt/jevn avspilling. Min E8400@3600mhz kombinert med Cucusoft converter fikser meget kjapt konverteringen.

 

Som musikkspiller har du rett i at en må ha orden på iTunes, med platekovere og tagging. Har man det, er det en nytelse å bruke iPhone/iPod Touch, for navigeringen i album er en sann glede og alt funker glimrende. Eneste ulempe er at man må se på skjermen for å betjene iPhone/Touch.

 

CD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...