Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Det stemmer nok det. Og så fantes det så klart ingen Apple Stores i New Orleans heller..

Onkel hadde funnet den hos AT&T på flyplassen til $900(!) inkl abb som måtte tegnes der og da. Så det ble uaktuelt for min del..

Ikke at jeg har fulgt særlig godt med, men hvorfor ikke bare kjøpe på eBay? Billig og enkelt. Fikk min 16GB for 3000NOK inkl. frakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens,

 

Hvordan fungerer internettet på Iphone? Hver gang jeg finner en server trenger jeg passord når jeg prøver å koble meg inn. Er det sånn over alt? Kan man evt. "hacke" opp denne funksjonen? Og hvor pleier det vanligvis å være trådløst nettverk hvor man ikke trenger passord?

 

Har 0 peiling på Iphones/PC.

 

Mvh

 

Marcus.

Lenke til kommentar
Det stemmer nok det. Og så fantes det så klart ingen Apple Stores i New Orleans heller..

Onkel hadde funnet den hos AT&T på flyplassen til $900(!) inkl abb som måtte tegnes der og da. Så det ble uaktuelt for min del..

Ikke at jeg har fulgt særlig godt med, men hvorfor ikke bare kjøpe på eBay? Billig og enkelt. Fikk min 16GB for 3000NOK inkl. frakt.

Har også bestilt en iPhone fra Ebay.. I følge sporingen ligger den i tollen på gardemoen.. Hvor lenge lå din i tollen før du fikk den?

Lenke til kommentar
Kan må overføre bilder fra iPhonen til Pc?

Og er det sant at blutoooth ikke kan brukes til å sende informasjon dvs, bilder, sanger osv til andre enheter, pc eller mobil ?

 

Ja, telefonen dukker opp som et vanlig digitalt kamera på PC-en.

Ja, foreløpig er disse funksjonene ikke tilgjengelig.

 

takk! :D

Lenke til kommentar
Kan må overføre bilder fra iPhonen til Pc?

Og er det sant at blutoooth ikke kan brukes til å sende informasjon dvs, bilder, sanger osv til andre enheter, pc eller mobil ?

 

Ja, telefonen dukker opp som et vanlig digitalt kamera på PC-en.

Ja, foreløpig er disse funksjonene ikke tilgjengelig.

 

takk! :D

Lenke til kommentar

Hei,

 

Lurer på om det går ann å lage egne ''Mapper'' der man kan flytte over f.eks. Youtube, camera og safari etc.. slik som i vanlige PC-en.

At alt ikke ligger foran i skjermen.

 

+

 

Kan bluthooth bare brukes til å koble til handsfree?

Jeg får ikke til å sende eller motta ting og tang.

:roll:

Lenke til kommentar
Hei,

 

Lurer på om det går ann å lage egne ''Mapper'' der man kan flytte over f.eks. Youtube, camera og safari etc.. slik som i vanlige PC-en.

At alt ikke ligger foran i skjermen.

 

Jepp. Det er bare og bruke Finder app'en og lage mapper som du vil, evt. logge inn på telefonen via SSH eller SFTP (SftpDrive er genialt og mapper iPhone'n som en egen harddisk i Windows).

 

Det finnes også et program som heter HidePod der man kan passordbeskytte/skjule apps/filmer/osv. så de ikke vises. Da får man kun aksessere de filene via innlogging i HidePod (passordbeskyttet) og de vil ikke vises i iPod app eller noe annet.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Lurer på om det går ann å lage egne ''Mapper'' der man kan flytte over f.eks. Youtube, camera og safari etc.. slik som i vanlige PC-en.

At alt ikke ligger foran i skjermen.

 

+

 

Kan bluthooth bare brukes til å koble til handsfree?

Jeg får ikke til å sende eller motta ting og tang.

:roll:

 

Categories er en annen mulighet :) Og bluetooth kan bare brukes til å koble til handsfree. FORELØPIG :)

Endret av toshast
Lenke til kommentar

Anbefaler alle som har iPhone til og legge inn den Norske ordboken fra http://www.iphonedict.com

Denne er vanvittig bra, og retter stort sett alle ord med ÆØÅ uten at man trenger og bruke ÆØÅ. Dvs. dersom du skriver "sovn" vil det autorettes til "søvn". Ga vil autorettes til Gå, osv... Helt genialt. Samtidig så lærer denne ordboken ordene du bruker sinnsykt kjapt!

 

Legg til http://iphonedict.com/rep i Installer. Refresh Sources og legg inn den Norske ordboken. Gå så til Innstillinger for tastatur og velg Engelsk (UK) (eller Storbritannia) som tastatur.

 

Installasjonsguide her: http://www.iphonedict.com/install

Mer info om den Norske ordboken her: http://www.iphonedict.com/norsk-ordbok.html

 

Ordlisten inneholder 179616 norske ord og alle ordene har en relevans som avgjør hvor vanlig akkurat det ordet er. Dersom det er flere like ord vil iPhone foreslå det ordet med høyest relevans.

 

En smart funksjon med ordlisten er at den foreslår spesielle tegn, som Æ, Ø og Å i ord, uten at du behøver å holde inne A og O!

Lenke til kommentar
Hvis ikke det har skjedd noen radikale endringer med den ordboken så tror jeg at jeg unngår den. Brukte den i en drøy måned, men fjernet den ettersom den forårsaket mer skrivefeil enn den rettet.

 

Dette er ikke den Norske ordboken som følger med de fleste guides (fra iFon.no). Min erfaring med denne ordboken den siste uken er at den lærer ord du bruker utrolig kjapt og at den retter stort sett alle ordene jeg skriver feil riktig. Samt at jeg slipper og bry meg så mye om ÆØÅ, siden den retter AEO i ord med ÆØÅ automagisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...