Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om det er bare jeg som irriterer meg over at man ikke kan ha på "auto rotasjon" bare på enkelte ting?

bilder og internett er greit, men jeg vill ikke at skjermen skal rotere seg når jeg f, eks ligger i sengen og skriver en tekstmelding....

 

det er liksom enten eller

Jeg synes det er en god del innstillingsmuligheter telefonen mangler, ting som det slett ikke er noe hardwaremessig i veien for. Det med programspesifikk skjermrotasjon er en av tingene, evt. kunne man bundet den til en knapp. Det kan hende det bare er jeg som er sløv og har oversett funksjonen, men jeg har enda ikke funnet ut hvordan jeg har ett volum på anrop og et annet på melding.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har prøvd å søke etter hvor man kan få kjøpt front deksel til N82, men kan ikke finne det. mente jeg leste det på denne tråden for noen måneder siden. Noen som kan hjelpe? Har vært litt uheldig å fått en sprekk i dekselet like ved skjermen, noe som irriterer meg noe grenseløst!

 

Takk =)

Lenke til kommentar

Er det noen som i sommer har kjøpt den svarte N82 på Lefdal eller Elkjøp med Tele2-abonnement? Noen som kan forsøke med et annet SIM-kort om telefonen virkelig er låst? Har en mistanke om at den kanskje ikke er det.

 

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Er det noen som i sommer har kjøpt den svarte N82 på Lefdal eller Elkjøp med Tele2-abonnement? Noen som kan forsøke med et annet SIM-kort om telefonen virkelig er låst? Har en mistanke om at den kanskje ikke er det.

 

På forhånd tusen takk!

 

Jeg kjøpte en på Elkjøp i går med Tele2 abonnement og kan bekrefte at den _er_ låst. Men det er vel bare å bruke SuperSim e.l. for å bruke den med et annet abonnement (har ikke testet dette enda).

 

SAR

Lenke til kommentar

Jeg er i USA nå, og har AT&T på N82'n. Selv om jeg har skrudd av "network" til NEVER på GPS'en, så ser det ut som at jeg betaler 5 cents for å bruke den (skru den på). Noen som vet noe om dette? Det kommer opp sånn mld etter hver gang jeg har skrdd den på, og der står det at jeg har brukt 5 cent på det.

 

Er det slik at jeg bruker litt penger på å bare skru den på i Norge og? ... Siden med det norske simkortet så kommer det ikke opp noen mld der det står hvilke expences jeg har pay'a.

 

Om noen vet noe om dette, please tell me.

 

Thanks.

Lenke til kommentar
Jeg er i USA nå, og har AT&T på N82'n. Selv om jeg har skrudd av "network" til NEVER på GPS'en, så ser det ut som at jeg betaler 5 cents for å bruke den (skru den på). Noen som vet noe om dette? Det kommer opp sånn mld etter hver gang jeg har skrdd den på, og der står det at jeg har brukt 5 cent på det.

 

Er det slik at jeg bruker litt penger på å bare skru den på i Norge og? ... Siden med det norske simkortet så kommer det ikke opp noen mld der det står hvilke expences jeg har pay'a.

 

Om noen vet noe om dette, please tell me.

 

Thanks.

 

Du må inn på innstillingene for navigasjon/GPS på telefonen og deaktivere A-GPS.

 

Ikke inne i programmet altså, men meny - verktøy - innst. - generell - lokalisering - lokaliseringsmetoder

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang musikkspilleren, er det mulig å få opp en liste over de faktisk mappene man kopierer over? Har kopiert over en rekke album og de 'sorteres' i hytt & pine av musikkspilleren. Legges i såkalte 'Album' med en enkel låt etc, blir et bra rot. Er det mulig å sortere de i form av de fysiske mappene som faktisk er kopiert over? Alt er kopiert over i mapper som er reelle album.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har kjøpt Nokia N82 i svart. Jeg er fornøyd med den hittil, men jeg får problemer når jeg skal koble mobilen til PC Suite programmet som følger med.

Jeg kobler mobilen til pc-en og jeg kan da velge hvilken modus som skal aktiveres, jeg velger da PC Suite. Det kommer da opp en bekreftelse på at denne modusen er aktivert.

Men idet jeg går inn på PC Suite programmet, og trykker på "Koble til Nokia enhet" helt nederst i programmet. Får jeg opp denne feilmeldingen:

 

"Ingen tilkoblingstype er tilgjengelig. Tilkoblingen til Nokia-enheten kan derfor ikke opprettes. Veiviseren avsluttes."

 

Jeg har prøvd å koble den til flere ganger, med forskjellige metoder. MEN de programmene som finner mobilen er "utforsk Nokia enheten" og "update manager". Så pc-en finner mobilen, men jeg kan altså ikke synchronisere den.

 

Jeg har prøvd med "connection manager", "Nokia PC Sync", "koble deg til veiviser", men ingen av disse finner mobilen.

 

 

Jeg har også prøvd å innstallere PC Suite prog. på nytt. For jeg har kontakter og mye annet som skulle vært innpå den nye mobilen...

Kan noen hjelpe? :innocent:

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har kjøpt Nokia N82 i svart. Jeg er fornøyd med den hittil, men jeg får problemer når jeg skal koble mobilen til PC Suite programmet som følger med.

Jeg kobler mobilen til pc-en og jeg kan da velge hvilken modus som skal aktiveres, jeg velger da PC Suite. Det kommer da opp en bekreftelse på at denne modusen er aktivert.

Men idet jeg går inn på PC Suite programmet, og trykker på "Koble til Nokia enhet" helt nederst i programmet. Får jeg opp denne feilmeldingen:

 

"Ingen tilkoblingstype er tilgjengelig. Tilkoblingen til Nokia-enheten kan derfor ikke opprettes. Veiviseren avsluttes."

 

Jeg har prøvd å koble den til flere ganger, med forskjellige metoder. MEN de programmene som finner mobilen er "utforsk Nokia enheten" og "update manager". Så pc-en finner mobilen, men jeg kan altså ikke synchronisere den.

 

Jeg har prøvd med "connection manager", "Nokia PC Sync", "koble deg til veiviser", men ingen av disse finner mobilen.

 

 

Jeg har også prøvd å innstallere PC Suite prog. på nytt. For jeg har kontakter og mye annet som skulle vært innpå den nye mobilen...

Kan noen hjelpe? :innocent:

 

 

Om den gamle mobilen din også er en symbian tlf og du skulle hatt ting over fort, så kan du benytte deg av synk via bluetooth. Programmet skal ligge under meny -> verktøy -> synk.

Funket fint for meg når jeg gikk over fra N73

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har kjøpt Nokia N82 i svart. Jeg er fornøyd med den hittil, men jeg får problemer når jeg skal koble mobilen til PC Suite programmet som følger med.

Jeg kobler mobilen til pc-en og jeg kan da velge hvilken modus som skal aktiveres, jeg velger da PC Suite. Det kommer da opp en bekreftelse på at denne modusen er aktivert.

Men idet jeg går inn på PC Suite programmet, og trykker på "Koble til Nokia enhet" helt nederst i programmet. Får jeg opp denne feilmeldingen:

 

"Ingen tilkoblingstype er tilgjengelig. Tilkoblingen til Nokia-enheten kan derfor ikke opprettes. Veiviseren avsluttes."

 

Jeg har prøvd å koble den til flere ganger, med forskjellige metoder. MEN de programmene som finner mobilen er "utforsk Nokia enheten" og "update manager". Så pc-en finner mobilen, men jeg kan altså ikke synchronisere den.

 

Jeg har prøvd med "connection manager", "Nokia PC Sync", "koble deg til veiviser", men ingen av disse finner mobilen.

 

 

Jeg har også prøvd å innstallere PC Suite prog. på nytt. For jeg har kontakter og mye annet som skulle vært innpå den nye mobilen...

Kan noen hjelpe? :innocent:

 

 

Om den gamle mobilen din også er en symbian tlf og du skulle hatt ting over fort, så kan du benytte deg av synk via bluetooth. Programmet skal ligge under meny -> verktøy -> synk.

Funket fint for meg når jeg gikk over fra N73

 

Ja, men jeg glemte å nevne at jeg har gått over fra Sony Ericsson. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal overføre kontakter, kalender og lignende over fra Sony Ericsson til Nokia. Men jeg har alt på pc, og det er jo veldig rart at PC Suite ikke finner telefonen... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gå til Nokia.com og last ned siste versjon av PC Suite.

 

Ja, nå fant den telefonen og alt er i boks. Men strevde ganske mye med å få over kontakter fra Sony E til Nokia, måtte inn på Microsoft Outlook og overføre kontaktene via Bluetooth. Fikk ALLE kontaktene som melding på mobilen. Men etter en god del trykking og lagring så gikk det jo greit. :p

 

Det jeg gjorde var å laste ned Nokia PC Suite 7.0, og den PC Suiten jeg fikk med het: "NSeries PC Suite". Når jeg prøvde PC Suite 7.0, fikk jeg kontakt med telefonen. Men da jeg prøvde "Nseries PC Suite" igjen fikk den også plutselig kontakt med telefonen. :hmm:

 

PC Suite 7.0 kan lastes ned Herfra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...