Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Noen som har testet ut hvilken versjon i linken under som fungerer for N82? Den står jo ikek nevnt som supportert, noe som jeg synes er underlig:

 

http://www.nokia.com/betalabs/conversation

 

Det er/har vært mange problemer med Conversation og N82/N95 8GB, men man kan prøve versjonen til S60 v3 FP1 om man vil forsøke. Selv har jeg hatt problemer med meldinger som aldri har blitt sendt, meldinger jeg aldri får osv, uansett om Conversation er i bruk eller ikke, et problem også andre har rapportert om.

 

Forsøk gjerne, og gi oss gjerne en tilbakemelding om det fungerer bedre nå! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

conversation funker hos meg, men jeg synes ikke det er noe å hoppe i taket over. å måtte sitte der og vente på at meldingen scroller overs kjermen, så langsomt leser jeg ikke...

 

Jeg har dog også hatt problemer med meldinger som aldri kommer frem, uten conversation altså. Litt skummelt problem :(

Lenke til kommentar

Det er bare å innrømme at GPS høres fint ut i reklamen, men det er en del hodebry rundt kostnadene og hvordan den fungerer i praksis. Jeg var i Sveits tidligere i år, men da hadde jeg ikke lastet ned kartene på forhånd så det ble med at jeg brukte GPS-data til litt moro med fart-, høyde- og avstandsmåling.

 

Nå står Spania for tur og kartene er lastet ned. I går kveld satt jeg her hjemme på berget og småjogget litt rundt i gatene i Barcelona. Jeg legger da merke til at det tikker inn 5 megabyte data på cirka like mange minutter. Dette går fint på mitt eget WLAN, men hvordan blir det når man er fysisk til stede? Har GPS'en behov for å motta data da også?

Lenke til kommentar
Det er bare å innrømme at GPS høres fint ut i reklamen, men det er en del hodebry rundt kostnadene og hvordan den fungerer i praksis. Jeg var i Sveits tidligere i år, men da hadde jeg ikke lastet ned kartene på forhånd så det ble med at jeg brukte GPS-data til litt moro med fart-, høyde- og avstandsmåling.

 

Nå står Spania for tur og kartene er lastet ned. I går kveld satt jeg her hjemme på berget og småjogget litt rundt i gatene i Barcelona. Jeg legger da merke til at det tikker inn 5 megabyte data på cirka like mange minutter. Dette går fint på mitt eget WLAN, men hvordan blir det når man er fysisk til stede? Har GPS'en behov for å motta data da også?

 

Du kan slå av A-GPS, da bruker den GPS-antenna som en vanlig GPS. Dvs uten å bruke mobilnettet. Er litt treigere, men gratis :)

Lenke til kommentar

A-GPS bruker rett og slett ikke så mye trafikk, så det hørtes merkelig ut. Gå inn i innstillingene på nokia maps og si at den ikke skal få lov til å koble til.

 

Jeg har stort sett gode erfaringer med gps-en, foruten to.

 

Den første var i thailand. Til tross for at jeg hadde lastet inn kart og betalt en måned abo, klarte den ikke å forstå hvilke gater jeg ville til da jeg prøvde å skrive inn adresser jeg hadde fått oppgitt.

Det kommer nok dog av et merkelig system der borte, som vi vestlige ikke helt skjønner.

 

Den andre var nå i helga i oslo, da den bare ikke ville få fix. Jeg måtte slå av og på telefonen før jeg fikk fiks, etter å ha prøvd i ti minutter.

Lenke til kommentar

Et spørsmål angående musikkspilleren:

 

Kanskje det er jeg som er dum, men har diverse lydbøker som jeg har lagt over på mobilen, hver enkelt lydfil heter spor 1, spor 2 osv. Musikkspilleren klarer ikke å registrere disse i en cd mappe, det ligger flere spor 1 fra forskjellige cd-er under hverandre i spillelisten.

 

Da går det ikke an å høre på spor i rekkefølge.

 

Går jeg inn i filbehandling, kan jeg få opp akkurat den cd-mappen jeg vil, men der kan en bare åpne en fil av gangen, og må manuelt åpne neste fil, veldig tungvint.

 

Finnes det en måte N82 kan fikse dette problemet på? ;)

Endret av twarken
Lenke til kommentar
Et spørsmål angående musikkspilleren:

 

Kanskje det er jeg som er dum, men har diverse lydbøker som jeg har lagt over på mobilen, hver enkelt lydfil heter spor 1, spor 2 osv. Musikkspilleren klarer ikke å registrere disse i en cd mappe, det ligger flere spor 1 fra forskjellige cd-er under hverandre i spillelisten.

 

Da går det ikke an å høre på spor i rekkefølge.

 

Går jeg inn i filbehandling, kan jeg få opp akkurat den cd-mappen jeg vil, men der kan en bare åpne en fil av gangen, og må manuelt åpne neste fil, veldig tungvint.

 

Finnes det en måte N82 kan fikse dette problemet på? ;)

Musikkspilleren i N82 (og andre S60-enheter) sorterer musikkfiler i etter tag'er (informasjonsfelter) inne i filen, ikke etter filnavn og mapper. Det finnes typisk tag'er for artist, album og låt.

 

Om en lydbok har tag for album har du mulighet for å velge dette i musikkspillerens meny. Det samme gjelder artist.

 

Mangler filene tag'er tror jeg beste løsningen er å lage egne spillelister. Dette gjøres også i musikkspilleren.

Lenke til kommentar
Noen som har fått til å sortere bilder slik at de ikke vises under galleri, men bare i album? Eller er det slik at alle bilder må vises i galleri? Hadde vært kjekt å kunne gruppere de litt i egne mapper og slikt. Noen som vet?

 

ER det noen som kan gi et svar på dette. Det er jo ikke alt man ønsker skal være lett tilgjengelig for gud og hvermann :blush:

Lenke til kommentar
Noen som har fått til å sortere bilder slik at de ikke vises under galleri, men bare i album? Eller er det slik at alle bilder må vises i galleri? Hadde vært kjekt å kunne gruppere de litt i egne mapper og slikt. Noen som vet?

 

ER det noen som kan gi et svar på dette. Det er jo ikke alt man ønsker skal være lett tilgjengelig for gud og hvermann :blush:

 

Haha, ja takk, gjerne en løsning på dette, med samme begrunnelse :)

Lenke til kommentar
Noen som har fått til å sortere bilder slik at de ikke vises under galleri, men bare i album? Eller er det slik at alle bilder må vises i galleri? Hadde vært kjekt å kunne gruppere de litt i egne mapper og slikt. Noen som vet?

 

ER det noen som kan gi et svar på dette. Det er jo ikke alt man ønsker skal være lett tilgjengelig for gud og hvermann :blush:

Spørsmålet har vært stillt mange ganger, og svaret er nok fremdeles nei. Galleriet leter frem og viser alle bilde og videofiler som ligger på telefonen. Applikasjonen har ingen instillinger som påvirker dette.

 

Om du ønsker å skjule filer slik at de ikke synes i Galleriet, så finnes mulighet for dette. Da må du installere filbehandler fra tredjepart som gir mulighet for å opprette skjulte mapper (f.eks. Y-browser som er freeware). Når du flytter filene til den skjulte mappen vil de ikke lenger vises i Galleriet. Det er viktig at mappen er skjult før du flytter filene dit.

 

Det finnes også applikasjoner som kan benyttes i stedet for Galleriet. F.eks. Resco Photo Viewer som gir mulighet for å organisere i mapper (også skjulte). Dette koster dog penger.

Lenke til kommentar

Fikk min N82 i går. En super telefon og den første jeg har ambisjoner om å faktisk bruke som musikkspiller selv om det blir min tredje med muligheten. Nå sitter jeg imidlertid og river meg litt i håret over Nokia Music Manager. Det virker som om det er helt lotto om programmet overfører musikken til my collection, til telefonen, til begge deler eller om det bare henger seg. Skal jeg bruke WMP eller Explorer i stedet?

Lenke til kommentar

Ja, bare skrot Nokia Music Manager..

 

Selv bestiller jeg svart frontdeksel, bakdeksel og svarte taster nå. :) Lar resten av ramma være sølv bare, ala N78. Mistet telefonen i grusen så det sang så den er drit full av riper og merker.. :( Tastene fikk juling også, er hakkete og dermed vonde å skrive på. Blir spennende å se hvordan den blir i N78-look! :p

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Den fikk ikke til å oppdatere musikklista da jeg la til filer manuelt via explorer, men det var litt hurramegrundt med forskjellige drivere som skulle installeres når jeg koblet til med en av modiene for første gang. Fant uansett ut at Media Player funker greit. Dog ikke på mediespillermodus som bruksanvisningen sier, men i datamodus.

 

Fant også ut av et snodig problem med Map Loader. Fikk stadig feilmelding om at lagringsmediet var koblet fra, testet med to forskjellige minnekort, reinstallerte hele suiten (sikkert like greit), før det viste seg at det faktisk var Ati Catalyst Control Center som kræsjet med kartlasteren. Avinstallerte det, og kartlasting funker fint. Kanskje det har økt stabiliteten på resten av programmene også, det gjenstår å sjekke.

Skal faen meg ri av alle barnesykdommer før jeg køyer! :ninja:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

http://nokiamaps.site666.info/

den linken kan hjelpe deg ;)

der kan du laste ned kartene uten maploader, står også hvordan du skal legge dem inn der.

 

 

har et lite spørsmål her

 

hvordan kan jeg streame musikk fra dataen min til telefonen, over det trådløse nettverket, vet at det fungerer med den funksjonen nokia har lagt inn, men jeg synes den er veldig tungvindt for da må alle sangene jeg skal lytte på være inne i en bestemt mappe.

Finnes det noe program for denslags ?

Lenke til kommentar

Y-browser ser ut til å fungere glimrende. Etter installasjon flyttet jeg ikonet til Verktøy-menyen, slik at Filbehandling og Y-browser ligger side om side. Under mappen Images på minnekortet har jeg nå laget en mappe som heter "Skjult mappe", og valgt at mappen skal være skjult (Valg-Fil-Attributter). Alt som legges i den blir usynlig for andre programmer enn Y-browser.

 

PS! Husk å ikke avinstallere Y-browser før du har gjort mappen synlig igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...