Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nye øreplugger i dag til hovedsakelig min ipod touch, og når jeg prøvde de så putta jeg de i min n82 bare for og høre hvordan det hørtes ut.

Herregud jeg tror det er bedre lyd i N82 faktisk, samme sangene samme øreplugger (sennheiser x300 ellernoe)

Så nå dropper jeg ipoden og skal snart kjøpe meg ett 8 gb kort, eller vente på ett med 16.

uansett så får man mye inn på de siden det der fancy formatet telefonen støtter.

Er det flere som synes at den har bedre lyd enn ipod? og har noen testet ut det der spesielle formatet som skal gi veldig små filer med like god kvalitet som mp3?

 

En annen ting jeg liker bedre med n82 er att kan stille inn på EQen. Denne telefonen er seriøst dritbra!

Jeg synes til og med at nett leseren kan konkurere med ipoden, og som alle vet er det den samme som på iphone.

litt seinere med den støtter sånn flash ting så man kan gå direkte på youtube.

 

fy faen for en telefon.

Lenke til kommentar
Herregud jeg tror det er bedre lyd i N82 faktisk

Det er veldig god lyd i N82 ja. Og lyden i Ipod generelt er relativt dårlig med tanke på at det er en ren musikkenhet.

 

Jeg bruker også Sennheiser med min N82 - ikke sikker på modellnummeret, men jeg er veldig fornøyd. Var en bra forbedring ut i fra standardheadsetet.

Lenke til kommentar

Ser ikke EN eneste grunn til å ha en mp3 spiller i tillegg til en N82, eller annen nyere N-serie utgave.

 

Jeg har 4GB kort, og til nå lagt inn nesten 8t med musikk, og kortet er på langt nær halvfullt. Og som nevnt her, lyden er veldig bra!

Spesielt om man koster på seg ett godt sett.

Lenke til kommentar
Ser ikke EN eneste grunn til å ha en mp3 spiller i tillegg til en N82, eller annen nyere N-serie utgave.

 

 

tja ipoden har større skjerm, men så var det mp3 spiller du mente, men kansje att man har to separate enheter med hver sine batterier. kan være greit og spare batteriet på mobilen i tilfelle det skjer noe og man trenger og ringe. men det er en dårlig unnskyldning, det blir det samme som att man skal kjøpe pølser fra "gilde" for det rimer med "hilde" ( tuller)

 

men om det er noen som vet om ett bra programm som konverterer sangene til eAAC+ formatet?

nokia music manager krasjer hele veien...

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg poster uten å svare deg på spørsmålet ditt fredriks91, men er noe jeg lurer på.

 

1. Når det en gang i fremtiden kommer nye batterier til andre telefoner osv som varer lenger. Er det mulig å bytte batteriet til ett annet?

 

2. Regner med at de medfølgende ørepluggene er så som så i kvalitet. Noen som kan vinke i retning av noen greie? Øreplugger, ikke headset osv.

 

3. Noen som vet når 16GB kort kommer? 8Gb holder vel mer enn nok med "det" formatet, menmen.

Lenke til kommentar
Sorry for at jeg poster uten å svare deg på spørsmålet ditt fredriks91, men er noe jeg lurer på.

 

1. Når det en gang i fremtiden kommer nye batterier til andre telefoner osv som varer lenger. Er det mulig å bytte batteriet til ett annet?

 

2. Regner med at de medfølgende ørepluggene er så som så i kvalitet. Noen som kan vinke i retning av noen greie? Øreplugger, ikke headset osv.

 

3. Noen som vet når 16GB kort kommer? 8Gb holder vel mer enn nok med "det" formatet, menmen.

 

 

om det kommer batterier til andre modeller som og passer i n82? kan vær, uansett så kommer det helt sikkert bedre batterier til selve telefonen fra nokia og sikkert mange andre og.

sånn var det før i hvertfall.

 

og ørepluggene har helt ok kvalitet, bedre enn det man pleier og få på kjøpet ellers.

men de var for store for mine ører og datt litt fort ut. og i tilleg så kommer man hele veien borti de knappene og man blir bedt om og utføre en talekommando.

 

headsett du kan se på er f, eks koss the plugg ligger under 200 kroner, kjøpte ett sånnet par for 160 kr på europris i dag faktisk.

og så har du "sennheiser px 100" til 300 kroner som får veldig bra omtale, dette er ett headsett type "koss portapro"

og ja du kan og kjøpe "koss portapro" hvis du føler for og bli lugga og måtte levere den inn på service annen hver måned. dessuten glir du lett inn med fjortissene på bussen, hvis du føler for det.

 

16gb kommer sikkert og, men når aner jeg ikke.

men er det ikke sånn ting på telefonen som gjør at man kan få tak i media fra pcen over nettet? det går jo til nøds?

Endret av fredriks91
Lenke til kommentar
16gb kommer sikkert og, men når aner jeg ikke.

men er det ikke sånn ting på telefonen som gjør at man kan få tak i media fra pcen over nettet? det går jo til nøds?

For the record: PortaPro kjøper jeg aldri!

 

Synes bare det er så lenge siden både 16GB og 32GB ble annonsert, men de har ikke kommet i salg enda?

Har ikke hørt noe om dette internet greiene du snakker om, men det er egentlig ikke så farlig om jeg mangler noen sanger på telefonen.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg N82 Black nå og tenkte å skaffe meg ett minnekort med større kapasitet. Sånn jeg har forstått det kan jeg bruke 8 gb sdhc kort med denne telefonen?

 

Finner to merker i prisguiden: SanDisk MicroSDHC 8GB og Nokia MU-43. Er det forskjell mellom disse kortene (utenom prisen?). Hva vil dere anbefale?

Endret av GTB
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg N82 Black nå og tenkte å skaffe meg ett minnekort med større kapasitet. Sånn jeg har forstått det kan jeg bruke 8 gb sdhc kort med denne telefonen?

 

Finner to merker i prisguiden: SanDisk MicroSDHC 8GB og Nokia MU-43. Er det forskjell mellom disse kortene (utenom prisen?). Hva vil dere anbefale?

 

Sandisk 8GB funker supert på min :new_woot:

Lenke til kommentar
Noen som har noen real-life bilder av svart og sølv N82? Spesiellt svart :) Usikker på hvem farge jeg vil ha!! Hehe

 

Kjøp Sort...uten tvil...mindre knik i knappene og ser kulere ut.

 

Bah, har akkurat bestilt sølv, siden "alle" har svart :p Men kan vel bytte denne hvis det er så mye forskjell. Mindre knirk i knappene på svart? Burde det være knirk i knappene på en slik telefon i det hele tatt?! :S

Lenke til kommentar

Åssen er batteriet i denne egentlig? Hvis du bruker radio el mp3 spilleren ca 5 timer om dagen. Har en N70 nå som jeg har hatt ett par år og batteriet har alltid vært utrolig dårlig. Det samme var det når jeg hadde 6600 for lenge siden. Er batteriene fortsatt så mye dårligere på Nokia enn på Sony E eller har dette blitt bedre nå. Har lyst på Nokia, men heller mere over mot Sony p.g.a batteri og meny. Åssen er galleri funksjonen på denne? Er det mapper eller ligger alt samlet som på N70 (Bilder & Video)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...