Gå til innhold

Bestilling av Nokia N95 8GB fra utlandet.


Drizt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helfone

 

[[*]Ikke benytt dere av support skjemaet som er innebygget i siden deres. Jeg har sendt dem 2 mail uten noe svar. Den eposten som du mottar bekreftelse på at pengene er mottatt funker ypperlig til alle dine spørsmål. Her svarer de nesten hele tiden i løpet av minuttet! Jeg har benyttet meg av den siste muligheten en del og er meget fornøyd med den.

Hvis det er noe jeg har glemt så bare si så fører jeg det til posten. Kanskje dette burde være en egen topic som heter importgsm.com eller erfaringer fra importgsm.com ellernoe. Ikke vet jeg, noen andre kan heller lage den topicen hvis de føler det trengs...

 

Spørsmål: Hvilken adresse brukte du for å oppnå kontakt med dem? Kunne du ha lagt ut denne her? Og hva menes med å flashe telefonen slik at man kan bruke æ,ø og å? Kan dette gjøres selv, elelr må den sendes inn? Hva koster det sånn ca? :)

Endret av thorvald30
Lenke til kommentar
Spørsmål: Hvilken adresse brukte du for å oppnå kontakt med dem? Kunne du ha lagt ut denne her? Og hva menes med å flashe telefonen slik at man kan bruke æ,ø og å? Kan dette gjøres selv, elelr må den sendes inn? Hva koster det sånn ca? :)

 

Eposten jeg bruke var [email protected].

 

Hver telefon har en produkt kode som beskriver hvor telefonen var solgt fra. Denne koden brukes blant annet når du kobler til nokia pc suite for å oppgradere firmware på telefonen din for å finne firmware som passer landet ditt.

Firmware kan f.eks. ses på som SP1, SP2 til XP. Siden mobilen ble kjøpt i usa (fra importgsm.com amerikansk side) så vil pc suite annta at du vil ha amerikansk firmware og du vil da ikke ha æøå på mobilen.

 

Skifter du derimot produktkoden til skandinavisk (noe du kan gjøre), vil nokia pc suite tru at du er fra skandinavia og vil da oppgradere mobiltelefonen din med skandinavisk versjon av firmware. Ergo får du velge mellom norsk, svensk, dansk som språk og æøå vil være å finne.

 

Denne prosessen kalles å flashe mobilen din. Og denne linken forklarer hvordan du går frem for å gjøre det jeg har beskrevet ovenfor.

 

Hvorvidt de produkt kodene faktisk stemmer vet jeg ikke ettersom jeg ikke har fått mobilen min enda. Det viktigste er i grunnen at du ikke kobler fra telefonen fra PC-en i løpet av denne prosessen, iom at da kan du liksågodt bruke den som en murstein.

Synes du det er skummelt kan du levere den inn til de fleste mobilbutikker og de kan oppgradere den for deg for alt mellom 50 og 200 kr.

Lenke til kommentar
Spørsmål: Hvilken adresse brukte du for å oppnå kontakt med dem? Kunne du ha lagt ut denne her? Og hva menes med å flashe telefonen slik at man kan bruke æ,ø og å? Kan dette gjøres selv, elelr må den sendes inn? Hva koster det sånn ca? :)

 

Eposten jeg bruke var [email protected].

 

Hver telefon har en produkt kode som beskriver hvor telefonen var solgt fra. Denne koden brukes blant annet når du kobler til nokia pc suite for å oppgradere firmware på telefonen din for å finne firmware som passer landet ditt.

Firmware kan f.eks. ses på som SP1, SP2 til XP. Siden mobilen ble kjøpt i usa (fra importgsm.com amerikansk side) så vil pc suite annta at du vil ha amerikansk firmware og du vil da ikke ha æøå på mobilen.

 

Skifter du derimot produktkoden til skandinavisk (noe du kan gjøre), vil nokia pc suite tru at du er fra skandinavia og vil da oppgradere mobiltelefonen din med skandinavisk versjon av firmware. Ergo får du velge mellom norsk, svensk, dansk som språk og æøå vil være å finne.

 

Denne prosessen kalles å flashe mobilen din. Og denne linken forklarer hvordan du går frem for å gjøre det jeg har beskrevet ovenfor.

 

Hvorvidt de produkt kodene faktisk stemmer vet jeg ikke ettersom jeg ikke har fått mobilen min enda. Det viktigste er i grunnen at du ikke kobler fra telefonen fra PC-en i løpet av denne prosessen, iom at da kan du liksågodt bruke den som en murstein.

Synes du det er skummelt kan du levere den inn til de fleste mobilbutikker og de kan oppgradere den for deg for alt mellom 50 og 200 kr.

 

Takker og bukker!

Lenke til kommentar

Er det ganske sikkert at det å få norsk språkpakke ikke vil bli et problem? Eller kan man ødelegge telefonen hvis man endrer produktkoden?

 

Vurderer mellom en N82 kjøpt i Norge og N95 8GB kjøpt i USA, og vil gjerne gå for N95 8GB! Men lurer bare på om dette å endre språk pleier å gå, eller om det er 50/50% sjanse? :)

Lenke til kommentar
hvordan gjør dere det med lading?
De fleste nyere mobilladere fungerer fra 110V til 230V, så de pleier å fungere i Norge også...

 

Se på laderen du fikk med om det står Input: 100V - 240V eller noe sånn... bare den takler 230V fungerer den.

Det står på min samboer sin nokia-lader.

 

Som jale sier så fungerer ladern med norsk strømvolten. Det eneste du trenger å kjøpe er en sånn plugg som gjør at du får ladern inn i veggen. Du trenger ikke noe dyr konverter eller noe slikt fancy. For 50 spenn på din nermeste koffert/reise forretning burde du finne en simpel plugg som du setter utpå ladern slik at du kan koble den til veggen.

Hvis ikke koster ikke en offisiell nokia lader så mye. Ønsk deg det i julegave! :p

 

 

Er det ganske sikkert at det å få norsk språkpakke ikke vil bli et problem? Eller kan man ødelegge telefonen hvis man endrer produktkoden?

 

Vurderer mellom en N82 kjøpt i Norge og N95 8GB kjøpt i USA, og vil gjerne gå for N95 8GB! Men lurer bare på om dette å endre språk pleier å gå, eller om det er 50/50% sjanse? :)

 

Du kan ikke direkte ødelegge mobilen ved at du endrer produktkoden, du kan ødelegge den hvis du dreger ut usb kabeln som kobler telefonen til PC-en mens du endrer produktkoden. Det er egentli eneste risken forbundet med å endre produktkode. Dobbel å trippel sjekk på at du har gjort alt på listen før du dreger ut kabeln!!

 

Det å endre språk pleier å gå veldig fint. I helgen skal jeg gjøre alt sammen med min mobil, du kan vente til da så skal jeg gi beskjed innen mandag hvordan det gikk etc om jeg møtte på problemer...

Lenke til kommentar
Vet ikke hva du tenker på, men det med lader er vel bare å kjøpe en overgang fra USA til eruo?

Slik som denne

Har vel noe slik på clas ohlson også, tror det er denne

 

Den første av de overnevte kan fungere, avhengig om det er 2 eller 3 pols, og når jeg tenker meg om er det nok 2-pols... :p Så den første YOkerman linker til er nok riktig. Teit at det da bare er et bilde.

 

http://www.waade.no/data/easyshopmaker/eas...tml?00003111500

Nr 4 fra toppen her: http://www.waade.no/data/cable-order.html

 

Vet det er en kjede som holder til inne i kjøpesenter og slikt som selger sammenleggbare paraplyer, og slike reise-ting, som mini hårføner og annet dritt. De har nok også. Ser ikke ut som om clasern har, ei heller biltema.

 

edit: Handysize heter sjappa jeg snakket om.

edit2: jepp, de hadde også: http://www.handysize.no/goxpage00000014dbp234.html

Vet at denne butikken i hvertfall er på Framannstredet i Tønsberg.

edit3: ja, denne butikken er tydligvis bare i tønsberg og oslo, faktisk på Byporten.

Endret av jale
Lenke til kommentar
popularelect.com

har noen erfaringe men å kjøpe her, ser de har telefonen til under 4 K

 

hadde jeg kjøpt telefonen nå hadde jeg igjen bestilt fra Importgms, de er seriøs, rask og merker pakken med 30 dollar. Om importgsm er en hundrings dyrere så er det verdt det. Det er jo mange som har bestilt telefonen fra her. Har ikke hørt om noen erfaringer med popularelect.

Lenke til kommentar
Jeg har endret produktkoden til mobilen min til skandinavisk. Men må vente til Nokia oppdaterer FW for å få norsk språk, så må leve med engelsk frem til over nyttår, men ikke noe prob :)
Og dette gikk greit antar jeg, endre prod.kode altså.

Kunne du gi link til guiden du brukte, så vi er sikre på at vi også gjør det riktig/at det fungerer når vi event. skal utføre dette selv :) Samt eksakt hvilken produkt kode du brukte hadde vært flott.

Var det en av disse guidene kanskje?

Guide 1

Guide 2

De går vel ut på det samme vel, bare med/uten bilder... Har ikke lest igjennom super nøye.

Lenke til kommentar
Jeg har endret produktkoden til mobilen min til skandinavisk. Men må vente til Nokia oppdaterer FW for å få norsk språk, så må leve med engelsk frem til over nyttår, men ikke noe prob :)
Og dette gikk greit antar jeg, endre prod.kode altså.

Kunne du gi link til guiden du brukte, så vi er sikre på at vi også gjør det riktig/at det fungerer når vi event. skal utføre dette selv :) Samt eksakt hvilken produkt kode du brukte hadde vært flott.

Var det en av disse guidene kanskje?

Guide 1

Guide 2

De går vel ut på det samme vel, bare med/uten bilder... Har ikke lest igjennom super nøye.

 

Var nok guide nr 2. Skal innrømme at jeg var smånervøs, men alt gikk knirkefritt. Eller jeg vet jo ikke det før det kommer en norsk FW av telefonen. Regner med denne kommer i løpet av desember.

Lenke til kommentar
Var nok guide nr 2. Skal innrømme at jeg var smånervøs, men alt gikk knirkefritt. Eller jeg vet jo ikke det før det kommer en norsk FW av telefonen. Regner med denne kommer i løpet av desember.
Hehe, kan jeg tenke meg, du får oppdatere oss om du får norsk FW .

Tar du med hvilken prod kode du brukte er du grei :)

Lenke til kommentar
Var nok guide nr 2. Skal innrømme at jeg var smånervøs, men alt gikk knirkefritt. Eller jeg vet jo ikke det før det kommer en norsk FW av telefonen. Regner med denne kommer i løpet av desember.
Hehe, kan jeg tenke meg, du får oppdatere oss om du får norsk FW .

Tar du med hvilken prod kode du brukte er du grei :)

 

#0550372

 

Skandinavisk kode. Det tok nøyaktig et halvt sekund å endre produktkoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...