Gå til innhold

Bestilling av Nokia N95 8GB fra utlandet.


Drizt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg ferdig med å oppdatere dette innlegget som oppsumerer noen av mine erfaringer med bestillingen av Nokia N95 8GB fra importgsm.com. For de som er interessert kan kanskje det svare på eventuelle spørsmål. Få også med helftones flotte innlegg med mye relevant informasjon. Kanskje Drizt kunne legge noe av dette i førstepost for å gjøre det lettere for folk som ønsker å bestille? Det har uansett vert nok en interessant erfaring, og jeg håper de fleste andre også har vert like heldige som meg og fått telefonen til rett pris og i hel stand. Gratulerer med ny telefon, folkens!

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Hei. Lurte på hvor lang tid det tok for dere som allerede har kjøpt telefonen og fått an. Hvor lang tid tok

det fra dere betalte regningen til de registrerte den? Det varierer vel fra bank til bank hvor lang tid de bruker på å overføre, men dere kunne vel skrevet hvor lang tid det tok for dere sånn at jeg har ca. noe å gå utifra?

Endret av who0pi
Lenke til kommentar
Hei. Lurte på hvor lang tid det tok for dere som allerede har kjøpt telefonen og fått an. Hvor lang tid tok

det fra dere betalte regningen til de registrerte den? Det varierer vel fra bank til bank hvor lang tid de bruker på å overføre, men dere kunne vel skrevet hvor lang tid det tok for dere sånn at jeg har ca. noe å gå utifra?

Med postbanken tok det to dager fra pengene ble trukket til importsm.com begynte å sende pakken. Se overnevnte post for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Nå er jeg spent på om dere får til dette! Hvis alt går som det skal, er valget mellom N82 og N95 8GB avgjort.

 

Jeg sjekket den skandinaviske produktkoden for N95 8GB på Nokia sine hjemmesider, og dette er hva jeg fikk som resultat:

2055161396_0965af7abd_o.jpg

 

Da skal det, slik jeg tolker det, være tilgjengelig en norsk språkpakke for mobilen.

Endret av Der Flieger
Lenke til kommentar
gratulerer :!: hvor lang tid tok det fra pengene gikk ut av din konto til telefonen ble sendt?

 

Jeg hadde litt uflaks. Jeg bestilte på onsdag, fikk bekreftelse og sporings numer på fredag. Men sporingsnummeret mitt kom opp som at d ikke fantes. Jeg rinte på mandag å hørte hva som hadde skjedd. Mobilen hadde blitt pakket å registrert hos systemet til dhl på fredag, men etter fraktbilen plukket opp varene. Så jeg måtte vente til mandag før pakka ble sendt. Og da tok det ikke lang tid for onsdag klokka 18:00 var den kommet helt frem til min dør i tromsø :)

 

Anngående firmware så ser jeg det er kommet ny firmware, leste det på allaboutsymbian.com. Jeg kobler mobben til den update softwaren men den sier at det ikke er no ny firmware ledig, så skal endre produkt kode nu. Jeg vet at EURO1 produkt koden vil gi meg update, skal sjekke om det samme skjer med SCANDINAVIAN1. Poster tilbake her om litt...

Lenke til kommentar

Gjorde akkurat som denne sa og alt funket smertefritt. Skandinavisk firmware er installert og jeg kan bruke t9.

 

Eneste nedturen er at alt blir slettet. Så ta å sync telefonen før dere gjør prosessen!

 

EDIT: Jeg trudde alt ble fjernet, men ingenting ble fjernet fra det interne minnet. Alle programmer jeg hadde installert ble fjernet, intern eller ekstern minne. Kontakter ble også fjernet, så disse blir lagret på simkortet fra nu av :p

Endret av helfone
Lenke til kommentar
Helfone: Er hele operativsystemet flashet til norsk eller er det kun skrivespråket?

Hele operativsystemet er flashet til norsk. Men du kan fortsatt ha engelsk i menyene. Det har jeg iaf, liker det mye bedre. Men nå kan jeg bruke T9 ettersom ordboken kan være norsk.

 

En stor takk til deg og dere andre for at dere holder oss oppdatert! Dette gjorde at valget er klinkende klart - Nokia N95 8GB er min neste telefon! :new_woot:

Ingen årsak! Det er en helt fantastisk telefon! Annbefaler den på det største til alle som vil ha litt mer utav sin telefon.

 

 

Når du innstallerte NSS hva valgte du da? Fikk 5 valg...

Jeg valgte den øverste. Husker ikke i farta hva det var, men 95% sikker på at det var den øverste og den som var valgt fra starten av.

 

 

Hvilken kode brukte du for skandinavia?

 

Hvis du ser på linken min så står alt der. Men siden du spør koden er '0550372'.

Lenke til kommentar
Helfone: Er hele operativsystemet flashet til norsk eller er det kun skrivespråket?

Hele operativsystemet er flashet til norsk. Men du kan fortsatt ha engelsk i menyene. Det har jeg iaf, liker det mye bedre. Men nå kan jeg bruke T9 ettersom ordboken kan være norsk.

 

En stor takk til deg og dere andre for at dere holder oss oppdatert! Dette gjorde at valget er klinkende klart - Nokia N95 8GB er min neste telefon! :new_woot:

Ingen årsak! Det er en helt fantastisk telefon! Annbefaler den på det største til alle som vil ha litt mer utav sin telefon.

 

 

Når du innstallerte NSS hva valgte du da? Fikk 5 valg...

Jeg valgte den øverste. Husker ikke i farta hva det var, men 95% sikker på at det var den øverste og den som var valgt fra starten av.

 

 

Hvilken kode brukte du for skandinavia?

 

Hvis du ser på linken min så står alt der. Men siden du spør koden er '0550372'.

Må nesten spørre et spørsmål til: Når du kobler til telefonen til pc via kabelen spør telefonen om du vil bruke pc suite, data transfer osv.... Hva valgte du da? Uansett hva jeg gjør klarer ikke NSS å lese telefonen

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på.

 

Planen min er å kjøpe telefonen i vinterferien (18. februar neste år) når jeg besøker USA. Men da har telefonen vært ute en stund og de fleste firmware oppdateringene har kanskje kommet ut. Hvis telefonen kommer med den nyeste amerikanske firmwaren, og jeg endrer den til skandinavisk produktkode - vil jeg da kunne laste ned en skandinavisk firmwareoppdatering med en gang siden det er en amerikansk firmware som ligger i telefonen? Eller må jeg kanskje vente i flere måneder på ny update? Jeg vet ikke helt hvilke kriterier NSU bruker for å sjekke. Vil den kanskje laste ned ny skandinavisk firmware med en gang siden det ikke ligger en inne fra før av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...