Gå til innhold

Bestilling av Nokia N95 8GB fra utlandet.


Drizt

Anbefalte innlegg

Det er feil. jeg har importert fra usa og 3g funker fett d...

du blander nok med den orginale n95 som ble lansert i usa. I forhold til den som ble lansert i europa så hadde ikke den 3g støtte. Noe den nye n95-3 som nettopp er blitt lansert i usa har.

N95 8gb eller N95-2 som den også heter har også det på alle modeller alle steder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sweet.

Etter å ha bestilt min tlf fra importgsm.com og utført overføring samme morgen (tirsdag 20/11) ventet jeg til søndag 25/11 uten at noe hadde skjedd. Det viste seg at jeg ikke hadde lest mailen skikkelig og glemt å sende payments mailen. Dette gjorde jeg søndag 25/11 og pakken var sendt dagen etter. Det tok ca 2,5 døgn før den kom på døra mi fra den ble sendt.

Nå har jeg byttet til skandinavisk produkt kode og lagt inn siste firmware, og altså fått norsk ordbok. Genialt enkelt!

Takk til alle som har lagt ut guider, linker og fortalt hvordan dere har gjort det, uten dere hadde jeg ikke sittet her storfornøyd med en 8GB tlf :)

 

Tips til dere som vil spore pakken i norsk tid: www.dhl.no og skriv inn sporingsnr under "Sporing flyexpress" i feltet der det står "Fraktbrevnummer".

 

PS:

Jeg var redd de skulle glemme å merke pakken med "30$" da jeg bare førte opp dette i siste del av bestillingen under "melding til mottaker" eller hva det het, men de hadde husket det.

Endret av StigeSpill
Lenke til kommentar
To StigeSpill: Jeg har ikke sendt noe payments mailen. Kan du si litt mer om det?
Etter bestilling mottar du først 1 mail som inneholder: "Thank you for ordering with us!...Order Status Explanation osv.." raskt etterfulgt av en mail med "Order Details osv..." noen minutter senere får du en 3. mail der det står info om "payment via Wire Transfer or Western Union". Her, i den 3. mailen står det også at man må sende en mail til [email protected] (med info om overførings dato, totalt beløp og ordre nr) etter at du har overført pengene.

Du kan lese mer i disse 2 postene: post 1 - post 2

Endret av StigeSpill
Lenke til kommentar
To StigeSpill: Jeg har ikke sendt noe payments mailen. Kan du si litt mer om det?
Etter bestilling mottar du først 1 mail som inneholder: "Thank you for ordering with us!...Order Status Explanation osv.." raskt etterfulgt av en mail med "Order Details osv..." noen minutter senere får du en 3. mail der det står info om "payment via Wire Transfer or Western Union". Her, i den 3. mailen står det også at man må sende en mail til [email protected] (med info om overførings dato, totalt beløp og ordre nr) etter at du har overført pengene.

Du kan lese mer i disse 2 postene: post 1 - post 2

Jeg har ikke skrevet noe om at jeg har betalt,men da jeg skrev til support om de kunne merke boksen så sa(supporten) at jeg skulle skrive det til [email protected]. Etter at jeg gjor det, fikk jeg denne mail:

 

"Thank you for submitting your payment information! We have received your payment details and will process your order shortly. Please allow up to 5 business days for your order to be processed. We will notify you as soon as your item ships.

 

Thank you for choosing ImportGSM.com!"

 

Er det den det snakk om? De sier at de har bekreftet...

Lenke til kommentar
Jeg har ikke skrevet noe om at jeg har betalt,men da jeg skrev til support om de kunne merke boksen så sa(supporten) at jeg skulle skrive det til [email protected]. Etter at jeg gjor det, fikk jeg denne mail:

 

"Thank you for submitting your payment information! We have received your payment details and will process your order shortly. Please allow up to 5 business days for your order to be processed. We will notify you as soon as your item ships.

 

Thank you for choosing ImportGSM.com!"

 

Er det den det snakk om? De sier at de har bekreftet...

Ja, da har du gjort det riktig ser det ut til.

Selv fikk jeg aldri denne bekreftelsen, men fikk en mail fra dhl med sporings nr osv. kort tid etter payments mailen var sendt.

Lenke til kommentar
Er det den samme laderen som var til n95-1 som skal brukes på n95-3?

i såfall blir telefonen bestilt i kveld! :dribble:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10014822

og da er spørsmålet.. passet laderen til n76?

dvs laderen med den syltynne tuppen..

Når jeg ga den linken mente jeg at skulle spør der, siden de som har fått telefonen er der,og de kunne vite det men. Sjøl vet jeg ikke,har ikke fått mobilen enda.

Lenke til kommentar

Her er en alternativ måte å få tak i telefonen på som jeg har brukt:

 

TRE selger telefonen i Sverige for 6295 SEK. I tillegg må man betale 350 SEK for opplåsing. Sum; 6645 SEK eller i underkant av 5800 NOK med dagens kurs.

 

For meg føles det tryggere å gjøre det på denne måten. Ulempen er at man må vente en stund på opplåsingskoden da Tre må bestille denne fra Nokia. Vær også obs på at de sender kun til adresser i Sverige.

Lenke til kommentar
Er det den samme laderen som var til n95-1 som skal brukes på n95-3?

i såfall blir telefonen bestilt i kveld! :dribble:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry10014822

og da er spørsmålet.. passet laderen til n76?

dvs laderen med den syltynne tuppen..

Når jeg ga den linken mente jeg at skulle spør der, siden de som har fått telefonen er der,og de kunne vite det men. Sjøl vet jeg ikke,har ikke fått mobilen enda.

 

Skjønner :) takker og bukker!

Lenke til kommentar

Har bestilt 26 og utenom meldinga"shiped" står det ikke noe nytt. Hvor skjekker dere hvor pakken er?

Det her stor på Order History:

Order Status Explanation:

 

Cancelled: Your payment was invalid, due to either an incorrect billing address or fraudulent credit card. We have denied the funds and they have been sent back to you.

 

Awaiting Payment: No payment has been received for your order. Please submit a payment to proceed.

 

Pending Approval: A payment has been received, but has not cleared. Your order will be processed once your payment has been cleared. If your payment can not be approved, the funds will be denied.

 

Payment Received: Your payment has been received and is a valid payment. Your order is now being processed and will be shipped out accordingly.

 

Shipped: Your order has been shipped!

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar

Du burde ha fått en epost ellerno hos dhl med pakkesporings nummer og link som du kan følge for å spore den. Hvis ikke har du kanskje fått svar fra dem når du sendte dem mail og sa at du hadde overført pengene der de sa at de har mottat penga og sender pakka i dag eller i mårn ellerno. Send mail til den adressa å be om sporingsnummeret, eller hvordan du skaffer det... Uansett så kommer pakka di, bare slapp av :p

Lenke til kommentar
Du burde ha fått en epost ellerno hos dhl med pakkesporings nummer og link som du kan følge for å spore den. Hvis ikke har du kanskje fått svar fra dem når du sendte dem mail og sa at du hadde overført pengene der de sa at de har mottat penga og sender pakka i dag eller i mårn ellerno. Send mail til den adressa å be om sporingsnummeret, eller hvordan du skaffer det... Uansett så kommer pakka di, bare slapp av :p

 

Jah :D Men jeg vil vite hvor den eer! :!:

Skrev mailen, håper de svarer snart...

---------------

yess da fikk jeg svaret, nummeret kommer jeg til å få etter noen timer sier de.

Endret av Kluvert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...