Gå til innhold

Bestilling av Nokia N95 8GB fra utlandet.


Drizt

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for vi som har bestilt, eller planlegger å bestille Nokia N95 8Gb fra utlandet.

 

Her kan vi diskutere ulike spørsmål, alt fra oppdatering av utenlandsk firmware til valutakurs.

 

 

Bestilling av telefon:

Alle mobilene følger med 1 års forsikring. Denne forsikringen gjelder kun at telefonen fungerer. Dette vil altså si at hvis du mister telefonen i golvet og den knuses vil ikke denne 1 års forsikringen dekke den skaden.

Du kan velge å kjøpe en 3 års forsikring for kosten av 15% av mobilen. Denne forsikringen vil dekke alle mulige skader opp til prisen av mobilen. Det vil si at hvis du totalskader mobilen din, kan du sende den til importgsm og de vil erstatte den og gi deg en ny. Men det vil også si at din 3 års forsikring sies opp. Hvis du får en liten skade først, så total skade etterpå vet jeg ikke hva som skjer. Uansett annbefales det at du behandler telefonen pent.

For å slippe å betale ekstra moms i tollen må pakken være merka med en dollarverdi som er under 200 kr. Det vanlige er 30 dollar eller gift. Dette gjøres i siste side av bestillingen da du kan skrive inn noen kommentarer til pakken eller lignende. Da skriver du bare om de venligst kunne merke verdien til pakken til 30 dollar eller noe slikt.

Du kan bestille telefonen uten å ha pengene klar. Hvis du ikke gir dem penger etter en viss stund kanseleres bare din bestilling.

Betaling av ordre:

Betaling gjøres ved bankoverføring. Dette er litt mer tungvindt, men ikke noe å gjøre med det.

I feltet 'Melding til myndigheter' annbefaler jeg deg å skrive at det gjelder kjøp av mobiltelefon. Jeg vet ingenting om konsekvensene av hva man skriver her er, men jeg tenker slik at hvis det blir konsekvenser så er det bedre at de finner ut at jeg må betale ekstra moms, enn at jeg løyg. Det er min tankegang iaf.

Betalingen tar tid. Overføring til utlandet kontroleres for hånd. Du vil få epost fra importgsm.com når de har mottat betalingen. Alt mellom 2 og 5 dager er helt vanlig å vente på å få denne eposten.

Pakkesporing:

Du vil motta en epost med sporingsnummeret i det importgsm har pakka og registrert pakken din hos dhl. Sporingsnummeret vil ikke fungere før dhl faktisk plukker opp pakken fra importgsm. I mitt tilfelle ble pakken registrert på fredag, og blitt plukket opp i dag (mandag). Jeg forventer derfor å kunne spore pakken fra og med i morgen.

Selve sendingen fra importgsm i usa til hvor du bor i norge vil ta mellom 2 og 7 dager. Her kan pakken din gjøre alt fra å gå på rundtur i england til å ligge rolig hele helgen. Bor du på nordkapp må du nok også forvente å vente litt lengere enn gutta fra oslo øst.

Support:

Ikke benytt dere av support skjemaet som er innebygget i siden deres. Jeg har sendt dem 2 mail uten noe svar. Den eposten som du mottar bekreftelse på at pengene er mottatt funker ypperlig til alle dine spørsmål. Her svarer de nesten hele tiden i løpet av minuttet! Jeg har benyttet meg av den siste muligheten en del og er meget fornøyd med den.

 

Posten er oppdatert. Takk til Helfone og Fargoth :)

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er tråden for vi som har bestilt, eller planlegger å bestille Nokia N95 8Gb fra utlandet.

 

Her kan vi diskutere ulike spørsmål, alt fra oppdatering av utenlandsk firmware til valutakurs.

 

Jeg har bestilt mobilen fra Importgsm. Betalingen gikk inn på fredagsmorningen, og jeg har ennå ikke fått noen bekreftelse på dette, eller hørt noe annet fra leverandøren.

Selv om betalingen gikk ut av konto på fredag tror jeg den blir behandlet manult i banksystemet. Det er ikke sikkert at den ble sendt før mandag, og dermed har det ikke gått fulle 48timer siden betalingen gikk. Utenlandsbetalinger kan ta lang tid, så jeg tror ikke det er noe å stresse seg opp for. Betalte selv i helga og regner med at de får den inn iløpet av dagen idag. Klokken er nå 0850 i philadelphia og imoprtgsm er ikke åpent ennå. Er selv ganke rolig om dette, men begynner jo å tenke når alle er rimelig bekymret her inne. Får satse på at vi alle får den etterlengtede varen før helga! :thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er tråden for vi som har bestilt, eller planlegger å bestille Nokia N95 8Gb fra utlandet.

 

Her kan vi diskutere ulike spørsmål, alt fra oppdatering av utenlandsk firmware til valutakurs.

 

Jeg har bestilt mobilen fra Importgsm. Betalingen gikk inn på fredagsmorningen, og jeg har ennå ikke fått noen bekreftelse på dette, eller hørt noe annet fra leverandøren.

Selv om betalingen gikk ut av konto på fredag tror jeg den blir behandlet manult i banksystemet. Det er ikke sikkert at den ble sendt før mandag, og dermed har det ikke gått fulle 48timer siden betalingen gikk. Utenlandsbetalinger kan ta lang tid, så jeg tror ikke det er noe å stresse seg opp for. Betalte selv i helga og regner med at de får den inn iløpet av dagen idag. Klokken er nå 0850 i philadelphia og imoprtgsm er ikke åpent ennå. Er selv ganke rolig om dette, men begynner jo å tenke når alle er rimelig bekymret her inne. Får satse på at vi alle får den etterlengtede varen før helga! :thumbup::thumbup::thumbup:

 

 

Ja, du sier noe der. Kanskje greit å prøve å unngå kollektivt hysteri blant alle kjøperne hos importgsm. De blir vel å få haugevis med bekymrede mail etterhvert. Tviler igrunnen på at vi får telefonen før helgen. Mitt beste tips er neste mandag, eller i beste fall kan vi hente den på lørdag.

 

Prisen på telefonen ble redusert med 10 dollar. Til 719 dollar. Er dette noe som vi får tilbake? ikke store summen men.

Lenke til kommentar
er det mulig og få norsk språk og sånt på de versjonene man får kjøpt på plemix.com og importgsm.com ??

Ja men da må man oppdatere produktkoden ellerno chais, dette er jeg ikke sikker på hvordan man gjør og er spent om noen poster en deskriptiv gjennomgåing av prosessen...

Vi må vel nesten bare vente på en FW oppdatering og håpe at det finnes noen som kan gi en god veiledning på dette. Håper ikke det blir så lenge til FW oppdateres i så tilfelle. Er vel mulig å levere inn telefonen hos en butikk i norge, men dette blir sikkert å koste penger.

Lenke til kommentar
er det mulig og få norsk språk og sånt på de versjonene man får kjøpt på plemix.com og importgsm.com ??

Ja men da må man oppdatere produktkoden ellerno chais, dette er jeg ikke sikker på hvordan man gjør og er spent om noen poster en deskriptiv gjennomgåing av prosessen...

Vi må vel nesten bare vente på en FW oppdatering og håpe at det finnes noen som kan gi en god veiledning på dette. Håper ikke det blir så lenge til FW oppdateres i så tilfelle. Er vel mulig å levere inn telefonen hos en butikk i norge, men dette blir sikkert å koste penger.

 

 

Hei.

Så akkruat på den siden som dere prater om (importgsm.com). Det er jo noen mye bedre

priser en det er i Norge? Er det ikke det? Lurte også på om det er ei side som er 100%? Er det

noen av dere som har handlet her før som har fått problemer med mobilen hva gjorde dere da

isåfall?

 

Takk på forhånd hvis det er noen som vil svare meg på disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
er det mulig og få norsk språk og sånt på de versjonene man får kjøpt på plemix.com og importgsm.com ??

Ja men da må man oppdatere produktkoden ellerno chais, dette er jeg ikke sikker på hvordan man gjør og er spent om noen poster en deskriptiv gjennomgåing av prosessen...

Vi må vel nesten bare vente på en FW oppdatering og håpe at det finnes noen som kan gi en god veiledning på dette. Håper ikke det blir så lenge til FW oppdateres i så tilfelle. Er vel mulig å levere inn telefonen hos en butikk i norge, men dette blir sikkert å koste penger.

 

 

Hei.

Så akkruat på den siden som dere prater om (importgsm.com). Det er jo noen mye bedre

priser en det er i Norge? Er det ikke det? Lurte også på om det er ei side som er 100%? Er det

noen av dere som har handlet her før som har fått problemer med mobilen hva gjorde dere da

isåfall?

 

Takk på forhånd hvis det er noen som vil svare meg på disse spørsmålene.

 

Det er noen som allered har fått sin mobil fra dette stedet. jeg har lest endel om disse, spesielt fra ebay, og det er nesten bare positive tilbakemeldinger. Mobilene har 1 års garanti, men du må sende den tilbake til importgsm hvs det er noe gale med den. Vet ikke om det er mulig å sende til et nokia verksted, men hadde vært flott hvis det og gikk.

Lenke til kommentar
er det mulig og få norsk språk og sånt på de versjonene man får kjøpt på plemix.com og importgsm.com ??

Ja men da må man oppdatere produktkoden ellerno chais, dette er jeg ikke sikker på hvordan man gjør og er spent om noen poster en deskriptiv gjennomgåing av prosessen...

Vi må vel nesten bare vente på en FW oppdatering og håpe at det finnes noen som kan gi en god veiledning på dette. Håper ikke det blir så lenge til FW oppdateres i så tilfelle. Er vel mulig å levere inn telefonen hos en butikk i norge, men dette blir sikkert å koste penger.

 

 

Hei.

Så akkruat på den siden som dere prater om (importgsm.com). Det er jo noen mye bedre

priser en det er i Norge? Er det ikke det? Lurte også på om det er ei side som er 100%? Er det

noen av dere som har handlet her før som har fått problemer med mobilen hva gjorde dere da

isåfall?

 

Takk på forhånd hvis det er noen som vil svare meg på disse spørsmålene.

 

Det er noen som allered har fått sin mobil fra dette stedet. jeg har lest endel om disse, spesielt fra ebay, og det er nesten bare positive tilbakemeldinger. Mobilene har 1 års garanti, men du må sende den tilbake til importgsm hvs det er noe gale med den. Vet ikke om det er mulig å sende til et nokia verksted, men hadde vært flott hvis det og gikk.

 

ok. Takk, men iforhold til de norske prisene så er jo dette en del rimligere? + så får man mobiler som ikke er kommet ut enda?

Lenke til kommentar

Whoppi: Det er korrekt. Jeg har betalt 4080 kroner for min N95 8 gb. Så lenge jeg klarer å unnga moms og toll da. Har fått de til å merke pakken med 30 dollar. Da kommer du under grensen på 200 kroner for tollfrie varer til norge. Tror ikke mobilen kommer før jul, kanskje i et lite opplag.

 

Med toll og moms blir den ca 25 prosent dyrere tror jeg. En 1000 lapp ekstra. Det er med andre ord ikke krise hvis jeg må betale dette, da den uansett blir betydlig billigere enn det den kommer til å være i norske butikker.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Prisen er mye billigere enn den kommer til å være i norske butikker. Prisen ligger på 4,1 tusen i forhold til 6,2 på norske nettsider som mpx eller expansys. Skal du i butikken å kjøpe den uten sim må du nok regne med å havne på minst 6,5 tusen.

 

Fra importgsm.com får du 1 års garanti på mobilen, ikke missforstå dette som en total garanti. Denne garantien gjelder kun hvis mobilen svikter. Det vil si programfeil eller noe i den duren. Får du vannskade på den vil ikke den medfølgende ettårs garantien dekke dette. Slutter mobilen bare å funke, eller du mottar en defekt mobil, så dekkes dette.

 

Du kan få kjøpt en 3 års garanti som dekker "eksterne" skader som f.eks. vann skader eller om du sku miste telefonen i gulvet etc. Denne garantien gjelder kun til prisen av mobilen. Det vil si at hvis du har totalskadet mobilen din, vil de erstatte den og sende deg en ny en, men da går også 3 års garantien ut. For denne garantien må du ut med 15% av kostnaden på mobilen. Jeg gikk for dette og havna da på like over 4,7 tusen inkludert frakt.

Lenke til kommentar

Som det ble sagt litt lengre opp i tråden så tar det litt tid med å overføre penger til utlandet så det er bare å smøre seg med tålmodighet... alt går greit til slutt... forhåpentligvis :)

 

Pengene ble trekt ut idag, så forventer å høre fra importgsm kanskje fredag om ikke mandag neste uke.

Lenke til kommentar
Tadaaa! Da er pengene mottatt og de skulle prossesere ordren. :)

 

Så da er et stykk nokia n95 8Gb på vei til meg:) :) :)

Har statusen hos deg fornandret? Jeg fikk svar fra support at pengene var mottatt idag og at de skulle prossesere ordren, men status står fortsatt på "pending approval"

Lenke til kommentar

Statusen på hjemmesiden til importgsm er den samme kjedelige; pending approval. Fikk derimot mail fra Dhl melding om pakkesporing senere i dag. Så tror de har levert inn min elskede på postkontoret :)

 

Trhund: Har du fått melding fra Dhl om pakkesporing? Når betalte du?

 

Sendte en påminnelse om dette med merking av 30 dollar på pakken. Fikk ikke noe bekreftelse. De er sikkert drittlei av masingen min om det norske grådige tollvesenet. Hehe. Har fått bekreftelse tidligere på at de skal merke pakken med 30 dollar.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...