Gå til innhold

Fall/winter dashboard update - ALL the details! divx/xvid support +++


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det er helt greit å ikke kunne koble til mus og tastatur for da får man plutselig forskjellige forutsetninger i onlingegamingen. Greit at alle har like forutsetninger. Når PS3 får mus og tastatur så blir onlinedelen helt ødelagt når noen spiller med mus/tastatur og andre spiller med gamepaden.

 

Jeg er helt enig med deg. Jeg har spilt fps med mus/tastatur på PC i alle år - og sugd fullstendig hver gang jeg har prøvd meg på slike spill på konsoll. Men saktte og sikkert har jeg fått såpass trening at jeg greier å ha det skikkelig moro med slike spill også på konsoller. Dette er dog en personlig oppfatning, og skjønner at ikke alle orker "læringskurven". (Og de som har spilt med/mot meg de siste dagene i Cod 4 via Xbox Live lurer sikkert på om jeg har lært noe ihele tatt... :) )

 

Likevel - et av poengene med konsoll er at utviklerne skal kunne få utvikle spillene og vite at alle sitter på samme oppsettet. Det er ikke minst viktig for onlinedelen, ja. Men også for singelplayer. Har lest diverese intervjuer med utviklere som bruker lang tid på å tweake gamepad styringen på konsollspillene for at det skal føles riktig og gi god opplevelse på de forskjellige vanskelighetsnivåer. Her er det ikke bare følsomhet på selve stikkene, knappeoppsett, men også hvordan AI reagerer, hvordan omgivelsene skal brukes, responstid på fienden osv... Dette kan det være forskjeller på på PC versjonen og konsollversjonen for spill. Et eksempel er f.eks Gears of War som nå kom til PC. Der måtte det gjøres en del forandringer når den ble laget for mus/tastatur løsningen .

Gears, on the other hand, was originally built from the ground up to play great with a console controller -- with a different sense of combat and pacing.
.

 

Jeg tenker det må være tidkrevende og vanskelig å få et fps spill til en konsoll med både gamepad og mus/tastatur følelsen til å bli "riktig" for begge oppsett. Jeg foretrekker at konsollversjonene utvikles slik at man har ett oppsett som er tilpasset hastigheten/tempoet på spillet, AI osv.. og at det føles riktig - enn at ting er laget slik at det funker sånn nogenlunde på begge oppsett. Gamepad for konsoll - og mus/tastatur for PC.

 

Ellers - etter å ha spilt Cod4 litt online fått masse juling... jeg er imponert over hvor nøyaktig og raskt enkelte sikter med gamepad. Fatter ikke at de greier det. Det gjelder også en del av de her på forumet jeg har spilt med.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Rykteliste ute:

 

Those Xbox message boards are always a cornucopia of information that Microsoft really doesn’t want us to know. That seems to be the case again, as Xbox.com forum goer by the name of “Post Up” has posted what appears to be the list for what we can expect in this fall’s Dashboard Update…

 

…which you can read after the break. Ha ha.

 

-Compatibility with 3rd party wireless controllers

-Compatibility with messenger pad

-Xbox Live Vision firmware upgrade, sharper image filtering

-Many more Vision Cam settings

-New screensaver settings - when away from Xbox 360, screensaver will play for optional time, before screen goes dark

-New Xbox Live Arcade blade - where you can download, play and learn about Xbox Live Arcade

-Brand new “web based adver-games” flash games which aren’t downloaded, but are playable bite sized games, accessed via new Xbox Live Arcade Blade

-New Screensaver option in Themes and Gamer Pics option in Marketplace blade

-New functionality with Messenger, works with chatpad

-New XNA Game Launcher for those that have the program, new options

-New language, time and date settings

-New “advertising opportunities” in gameplay

-Xvid support

-New “favourites” option via Xbox Live Arcade, can rate according to preference

-IPTV Functionality - support for TiVo like PVR options. Will be able to record TV direct. Options include source by channel, director, actor and distributor

-Filter friends list, will be able to filter friends via games

-New clan support - will be able to launch clan games direct from dashboard, can “fold” friends into new clan category in friends list

-Better translations in settings and other options for Japanese, German and Spanish languages

-New quick option to delete via X Button in memory viewer.

-Option for having downloadable In-game content not inform when completed download

-Option for having video content not inform when completed download

-Faster settings for viewing unfinished video content downloads

-New option in Games tab - beta and others, will be launcher for MMO and multiplayer betas

-New option in Marketplace Games tab, search by letter, can be inputted via text pad or console

-Smarter game settings - you can be messaged via publishers about new in-game content for your games

-Picture in picture functionality for DVD Drive and some other updated settings

-Improved USB Keyboard settings

-Improved voice chat settings in game and from dashboard

-Faster response times to Redeem Code settings

-Option to play a Redeemed Code game straight after redeeming code

-Console will now recognise low Hard Drive space, will inform you immediately if can’t download current item, will automatically download next available that is able.

-Increased space size for gamerpics and dashboard themes

-Themes can now be animated

-Themes may now have sound effects

-Better slideshow capabilities, new options added. New sound effects and integration with Hard Drive/ PC music capable.

-New estimated timer for downloads, informing how long download will expect to take

 

Something to get excited about? I don’t know about that just yet, but it does sound fairly legitimate, doesn’t it?

Ser bra ut i så fall, om dette stemmer.

Men ingenting om utvidelse av venneliste. :thumbdown:

 

Xbox360Rally.com

Lenke til kommentar
Før forrige update fikk vi jo MASSE detaljer flere måneder før den kom. Nå har vi såvidt hørt en dritt. Og det er bare 2 uker igjen til update kommer.

 

Jeg folder mine hender små, og ber om at vi xvid støtte får.

Major Nelson har jo sagt flere ganger at de ikke vil komme ut med info om update før de er absolutt sikre på at alle features vil være klare til release

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...