Gå til innhold

Hvorfor spiller du spill?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller spill for å være i en anderledes verden enn real life. Jeg gjør det selvfølgelig også for underholdingsens skyld. Når jeg spiller så lever jeg meg helt inn i spillet, i RPG spill så lar jeg karakteren få samme navnet som jeg har i real life, og jeg prøver å la den ligne på meg. I spill med gode dialoger så svarer på den måten som jeg ville ha gjort i real life. Så jeg spiller rett og slett spill for å bli underholdt og for å oppleve en annen verden.

 

Så hvorfor spiller du spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Jeg liker å aktivisere meg selv, fremfor å være passiv. TV er passiv underholdning, mens TV-spilling aktiverer meg, og derfor engasjerer det meg også. Jeg får et sterkere forhold til karakteren MIN, og hvordan vedkommende gjør det enn jeg får til en anonym figur på TV.

 

2) Det er gøy å flykte fra virkeligheten fra tid til annen. Kult å jobbe på kontor på dagen, være idrettsmann på ettermiddagen og sverdsvingene dragedreper på kvelden :)

 

3) Jeg har et sterkt konkurranseinstinkt, og det å nedkjempe motstandere (det være seg uheldige kamerater eller en elektronisk motstander) fascinerer meg.

Lenke til kommentar

Stort sett samme grunn som man leser, ser på filmer, spiller kort, og spiller sport. Man blir blant stort sett underholdt, og jeg tror ikke jeg trenger å utdype her. Likevel, av og til er det ikke såå gøy, ta for eksempel når du spiller et bilspill og du har gull i alt bortsett fra noen få, og sliter noe sykt. Likevel "må" du klare det. Noen få ganger kan spill føles som jobb.

Lenke til kommentar
Jeg spiller spill for å være i en anderledes verden enn real life. Jeg gjør det selvfølgelig også for underholdingsens skyld. Når jeg spiller så lever jeg meg helt inn i spillet, i RPG spill så lar jeg karakteren få samme navnet som jeg har i real life, og jeg prøver å la den ligne på meg. I spill med gode dialoger så svarer på den måten som jeg ville ha gjort i real life. Så jeg spiller rett og slett spill for å bli underholdt og for å oppleve en annen verden.

 

Så hvorfor spiller du spill?

Ja Gnåleren, få den til og likne på deg selv. Er det derfor du er Orc (eller noe sånt) på WOW!? :tease:

 

Spiller spill fordi det er gøy og modde litt selv. Spesielt GTA SA. Kjøre rundt i en SLR og sånt. Da begynner det og likne på meg! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...