Gå til innhold

Hva har gamerscore å si for DEG?


Gormers

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat som hadde 360 før meg. Han var helt inn i den "gamerscore" tingen. Han ville ikke låne gamle xbox spill fordi at de ikke gav han poeng, og han gikk ofte på youtube for å se hvordan du tok alt sammen istedenfor å finne det ut selv. Jeg ristet på hodet og skjønte ikke hvorfor det var så viktig. Nå (som dere sikkert har forstått), har jeg blitt bitt av basillen, mens han har slutta å spille så mye xbox spill og spiller mere guitar hero og PC spill. Han har ikke engang runna halo 3 som han prata så lenge om at vi skulle runde sammen. Jeg derimot.. Vel for å si det sånn har jeg lånt Eragon ( http://www.gamerankings.com/htmlpages2/932594.asp?q=eragon ) av en jeg er onkel til fordi at det er så lett og få poeng der. ..

 

Jeg har alltid blitt lei av de mmoene jeg har spilt fordi at det har blitt så mye grinding og så lite spillglede, selv om jeg har spilt sammen med "real-life" venner.

Er litt merkelig at jeg bryr meg om dette da.

 

Hvordan er det med dere?

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, har skrapt opp en del poeng med tiden (har 33k). Når jeg tenker meg godt om, så er det vel bare bortkastet tid, men har fått mye mer utbytte av spillene da. Skal innrømme at jeg har spilt en del søppel-spill (bl.a. Eragon) som gikk rett ut igjen på bruktmarkedet etter jeg runna dem for å få poeng, men har blitt lei av det der. Så mye juksing blant folk for tiden at jeg ikke gidder mer rett og slett, har selv holdt meg unna juksing.

 

Tror det har mye å si om man han folk å konkurrere med/sammenligne seg med, og det har jeg hatt nok av. Er jo ganske genialt system sånn sett. Sitter man "isolert" med dette er det vel lite givende å holde på i lengden. Håper egentlig at neste Xbox ikke har dette achievement-systemet for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at det kan føles så veldig tilfredsstillende å få opp disse meldingene.

 

Men uansett, når jeg tenker over så tror jeg ikke at jeg er den eneste som har følt en trang til å fullføre spill og ikke alltid helt nyti å spille gjennom det. Er litt merkelig, men det er vel derfor jeg har blitt mer interessert i multiplayer spill og spill med god historie, siden de gir drivekraft.

Lenke til kommentar

Det er jo veldig gøy å få en achievment, og microsoft har nok tjent grunkere på akkurat det i og med at folk faktisk kjøper drittspill for å få det.

 

Jeg for min del synes det er gøy med noe som gir litt ekstra motivasjon, men viss jeg er lei spillet eller ikke synes det er noe gøy så gidder jeg heller ikke å skaffe meg noe achievments. Jeg tenkte jeg skulle spille gjennom GRAW2 for å få achievmentsene for å få litt større Gamerpenis eller noe, vet ikke helt for å være ærlig. Men gadd rett og slett ikke mer etter et par brett, altfor kjedelig og ikke verdt det i det hele tatt.

Derimot, når jeg får noen bra spill som Gears of War, Halo 3, Bioshock og forhåpentligvis COD4 og Assassins Creed etter hvert så synes jeg det er gøy å ta achievments fordi spillet er gøy i seg selv og jeg kan kose meg med det selv om jeg må spille gjennom noen ganger for å få de fleste achievmentsene.

 

Gamerscoren er jo ikke verdt noe som helst i det hele tatt. Ihvertfall ikke for oss så langt. Men er en motivasjonsfaktor som selger godt :thumbup:

Endret av Skalle
Lenke til kommentar

Gamerscore betyr mye visst det er en achievement som er morro å ta (eksempelvis mange av de man har i Skate), lite visst det er en ala de man har på PES08 hvor man blant annet kan få maks en "foul" mot seg pr kamp over ti kamper.

Enkelt det når dommern har spaltet personlighet og for det meste ønsker at han var en fugl, der han står og blåser på alt og alle. Venter bare på å få gult kort fordi jeg i det hele tatt eksisterer.

Lenke til kommentar

Gamerscore er noe dritt!

Syntes det er litt artig i spill som Guitar Hero da man får de fleste achivment`s når man har vært dyktig.

Ellers bryr jeg meg lite om dem og kommer til å fortsette med det.

Problemet er som flere nevner over her at man fokuserer mer på å få disse achivment`s enn selve spill historien.

Dette ødelegger endel av spill følelsen og man vil ettervært gå lei.

 

Microsoft har vært lure da dette er en måte å selge flere spill som kanskje ikke hadde solgt like mye ellers.

Det skaper også diskusjoner som igjen gir reklame for 360.

 

Tenk på alle de "drittspillene" som blir kjøpt pga enkle achivment`s poeng.

Lenke til kommentar

Achievements er artig det. Gjelder ikke bare å gjøre masse hjernedøde ting for poeng, men det er også en god måte å få folk til å prøve nye ting. I Halo 3 er det f.eks en achievement for å drepe 5 folk med needler'n. Kanskje de var redde for at ingen ville bruke den fordi den ikke var så bra i forrige spillet?

 

Det som er litt synd med det hele er at det er mange som jukser på multiplayer achievements.

Igjen, I Halo3, er det nok av ganger folk vil f.eks møtes ved sverdet for å ta en spesiell achievement (må gjøres i ranked matches, dvs man kan ikke jukse sammen med kompiser). Da er det mest gøy å følge etter og drepe alle muahaha! :thumbup:

 

Det er mange utviklere som har fått med seg dette og har sluttet med multiplayer achievements. Det er f.eks ingen MP achievements i Call of Duty 4.

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar

For min del er dette noe eg ikkje bryr meg særlig om. Dette "MÅ GREIE ALT" opplegget gjikk eg lei av takket vere Golden Eye og PD på N64, da blei det rett og slett syklig mye om og om og om igjen opplevelser bare for å tyne ut siste dråpen i spillet...det har tydeligvis satt sine spor..

 

Men likevel syns eg det er ein genial liten ting MS har implementert her, for det er jo tydelig noe som mange setter pris på :)

Lenke til kommentar

Første gang jeg spiller i gjennom tenker jeg ikke på dem, og tar de som kommer underveis.

Om spillet er bra nok til å spilles igjen liker jeg samtidig å gjøre så mange som mulig.

Samlemani har jeg vel alltid hatt, så for meg er det å lete i kriker og kroker i et bra spill på ingen måte kjedelig.

1000 headshot i et multiplayerspill er bare å glemme for min del, så at færre har med slike er jeg veldig glad for.

Lenke til kommentar

Er alltid gøy å se "achievement unlocked" poppe opp på skjermen. Achievementene får meg også til å nyte spillet til det fulle, ved å prøve og fa tak i så mange som mulig utenom de som er "dømt til å være låst". har 6200 gamerscore og 11 spill såville ikke kalt meg en "addict" i annet enn Halo 3.. der skal jeg ha 1000! Har 960 nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...