Gå til innhold

Hva har gamerscore å si for DEG?


Gormers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel.. først vil jeg bare si at jeg synes det er utrolig morro med achievement.. :cool: Jeg og en venn har konk om hvem som er høyest score haha :pmorsomt.. men GS viser også hvor nerd du er :p

 

Det som er bra med achievement er at det beviser hvor dyktig du er i spillet..

F.eks vis en venn av deg sier han har runna spillet på hard++ helt alene, kan han bevise det? nei men vis du har achievement kan du sjekke selv om han har gjort det eller ikke (Er jo dritt når folk lyver om sånt, synes jeg) :closedeyes:

 

Og vis du har en PS2 eller hvilken som hellst konsoll (ikke 360) og du har runna det og spillt online og vunnet masse kamper vel hva er målet? ikke noe spessielt.. Har du en 360 har du achievement et extra mål i spillet, uten å vinne masse kamper.. du kan eks prøve å vinne 5 ganger på rad uten å tape på en dag en utfordring ja..

 

Men jeg liker ikke achievement bare får score sånn som Kingkong altså du får 1000 uansett når du har runna, det!! Da blir det ikke noe extra mål!! ... Liker achievement som får deg til å gjør ting du ellers IKKE ville gjort!

Gode eksempler er vel:

 

- Halo 3 (tenker online achievementsa , Halo 3 er vel et achievement spill anyway)

- Gears of War (drepe 100 stykk med alle våpna , lærer deg å bli gode "venner" med våpen du ikke ellers ville prøvd.)

- Dead Rising (Over halvparten er av achievementsa der er noe du må prøve på og ikke kommer automatisk men det som er dumt at alle er 20 GS, pga noen achievement kunne vært 5 for di er for lette, og noen andre kunne vært 25 eller lignende siden di er en del vanskeligere) :yes:

 

Liker helst 5-10 GS i vær achievement og 20 GS i vanskelige, og 50 GS i veldig vanskelige! over 75++ er bare dumt (achievement scoren din må jo vær verd noe så ikke alle har flere tusner) :innocent:

 

Sånn som mitt mål er over 400GS i alle spilla mine noe som jeg har klart til nå.. :D

men vis det er sånn jeg er MØKK lei av spillet som gir meg dårlig følelse gidder jeg ikke å gjør achievementa bare for score (er så lei av dead rising har spillt det for mye:P er jo ikke online så ble fort lei..:()

 

Som en venn av meg sa en gang: "Det er som fotball , det er kjekkt å spille det, men det er jo extra kjekkt å score mål." :thumbs:

Endret av CatoZ
Lenke til kommentar

Jeg har nesten 37 000 i gamerscore og har begynt å bli litt lei. Før prøvde jeg å melke hvert spill for 1000 poeng. Ble fks første i verden med 900 (som var maks når det kom) på Crackdown. Sjekker fortsatt på achievement listene innimellom for å se om det er noe gøy man kan gjøre for å få score, men spiller ikke spillene noe mer utover det vanlige for å få 1000 poeng.

 

Jeg synes ellers hele det opplegget er vanvittig genialt. Det eneste jeg ikke liker er achievements som er knyttet til online. Fks få 100 kills med et bestemt våpen, eller 10 000 kills osv. Da har man fort mange tusen folk som kun spiller online for å få disse achievements'ene, som igjen ofte ødelegger gameplay.

 

I Call of Duty 4 har de virkelig skjønt det. Det beste spillet som har kommet ut i år etter min mening. En ekstremt fantastisk online som ikke har en eneste achievement, og mange utfordrende i singleplayer.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit fks hvis du kunne bytte inn Gamescore til noe, men når den bare viser noe, er det tull. Mye mere tilfridstilelse å fks klare et triks i skate eller en challange en å få gamescore:S Skjønner ikke hvorfor vi trenger det et gang? Tegn på at du spiller mye?

Skulle har vært mulig å kjøpt MS points med Gamerscore poeng, det hadde vært noe det :)

Det hadde seff ikke gått utover hvor mange gamerscore poeng du har, men du hadde hatt en "gamerscore konto" på si der du kunne brukt opp poengene på MS points...

 

Ble det litt rotete?

Lenke til kommentar

kjøper definetivt ikke spill for å få høyere gamerscore, men achievments systemet gjør at eg prøver å gjøre mer i spillet, for eksempel hadde ikke giddet å leite etter COG tags i gears vist ikke eg hadde fått achievments for det.

 

og en annen ting er at spill eg virkelig liker er det artig å klare å runde mest mulig dvs. sanke mest mulig poeng, som med gears eller halo 3:-)

 

har gitt vekk cod 3 selv om eg nesten hadde rundet det og kunne fått 80 poeng til, men spiller ikke et spill som eg synes e kjedelig for å få poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Betyr nesten ikke noe som helst. Normalt spiller jeg som jeg alltid har spilt før jeg fikk X360. Det skal mere enn noen ubetydelige poeng for å motivere meg til å gjøre noe i et spill. For å si det slik, jeg sliter med motivasjonen til å i det hele tatt fullføre spillene jeg kjøper, Achievment-systemet har ikke hjulpet på det...

 

Kan med hånden på hjertet si at Test Drive Unlimited er det eneste spillet hvor jeg har kikket på Achievment-lista for å se hvilke jeg kan ta...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...