Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-3 2-0T, en bra bil? og volvo s40?


[dR]MiljO

Anbefalte innlegg

Saab 9-3 og 9-5 fra 98 til 03 har hatt masse problemer med smøringen i motoren. Hvis du ser på IFs sider står disse bilene på listen over biler de ikke vil forsikre så lenge disse problemene ikke er blitt utbedret.

 

 

http://www.if.no/web/no/private.nsf/nofram...1257156004FA931

 

 

De kan forsikres, men de får ikke IFs bruktbilgaranti ;)

 

Ja, det var jo det jeg mente. Man skjønner vel at forsikringsselskapet driter i om bilen din skjærer seg hvis det er kaskoforsikring det er snakk om :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg kom seg jaggu ikke opp til feriehuset vårt en gang, med mindre bagasjerommet var tømt og det kun satt en person i. Det var også en nødvendighet at det var tørt. Den gamle Camryen (87-mod GLi 2,0) vår dro seg opp uten et knyst, så jeg vil tro at 1,8-en kanskje ikke er verdens beste vinterbil (?).

 

Saaben har jo forhjulsdrift, og kommer seg lettere frem pga det om vinteren.

Lenke til kommentar

 

I tillegg kom seg jaggu ikke opp til feriehuset vårt en gang, med mindre bagasjerommet var tømt og det kun satt en person i. Det var også en nødvendighet at det var tørt. Den gamle Camryen (87-mod GLi 2,0) vår dro seg opp uten et knyst, så jeg vil tro at 1,8-en kanskje ikke er verdens beste vinterbil (?).

 

Saaben har jo forhjulsdrift, og kommer seg lettere frem pga det om vinteren.

 

 

 

S40 har også forhjulsdrift. :)

Lenke til kommentar

men hvordan er det å bytte stereo i Saab'n? Den er jo mye større enn vanlige.. er det bare å kjøpe noe sånn monteringssett?

Nå har ikke jeg så god kjennskap til Saab, men å montere stereo er vel mer eller mindre likt enten det er en Saab, Chevrolet eller Fiat? De fleste biler i dag bruker standard ISO-plugg til CD-spiller, har man ikke dette finnes det overganger på Biltema. Hvis det er original spiller med litt utradisjonell størrelse kan det være litt kinkig å få det fint, da kan du enten mekke til noe selv eller du kan kjøpe en brakett med standard DIN-feste.

 

Lag en tråd i bilstereoforumet hvis du lurer på noe. :p

Lenke til kommentar

takker for svar alle sammen :yes: skal ut å prøve en Saab her i morra, så får vi se hvordan det blir :p

 

Hvis du faller for Saab, pass for all del på at smørningsproblemene er utbedret!

 

Syntes dette er rart da jeg vanker med flere i Saab klubben og har 9-3 selv og for oss så er dette er 9-5 problem og ikke et 9-3 problem samt jeg aldri har hørt om noen 9-3 som har hatt denne feilen.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

frister litt med 2.0T da :dribble: sparker litt bedre ifra enn 1.8l.. Begynner å like Saab'n bedre og bedre :tease:

 

Hmm ja, for å kanskje ikke snakke om 2.3T?

 

Joda, nå kan jo 2.0T'en trimmes en del.. Jeg hadde aldri giddi å hatt en sabb med mindre enn 2.0T motor. Selv den orginalt med 150hk er småslappt. 1.8i høres ut som døden for den bilen der!

 

9-5 har egenvekt på 1650kg, tung bil med andre ord.

Endret av pc^2007
Lenke til kommentar

takker for svar alle sammen :yes: skal ut å prøve en Saab her i morra, så får vi se hvordan det blir :p

 

Hvis du faller for Saab, pass for all del på at smørningsproblemene er utbedret!

 

Syntes dette er rart da jeg vanker med flere i Saab klubben og har 9-3 selv og for oss så er dette er 9-5 problem og ikke et 9-3 problem samt jeg aldri har hørt om noen 9-3 som har hatt denne feilen.

 

Smøringsproblemet gjaldt 9-5 fra 98-03 og 9-3 fra 01-03. Biler produsert utenfor disse årgangene har aldri hatt problemet, og veivhusventilasjonen skal ha blitt fikset på de som ble produsert innenfor disse årgangene.

Endret av Exiter
Lenke til kommentar

Er bare Saab 9-5 fra 98 som har oil sludge.

9-3 98-02 har ikke disse på sine 2.0 motorer.

 

Problemene kom på 9-3 fra -03 modell og oppover (tror motorene der heter T7).

 

Forøvrig er 9-3 sterkt anbefalt, herlige biler, billige å trimme (turbo).

 

Komfort og stabilitet er på topp, dn er litt "slapp" i aktiv kjøring (Les: henbre2 på vestlandsveier etter å ha kjørt fra Stockholm).

 

Go buy a saab!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...