Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Saab 9-3 2-0T, en bra bil? og volvo s40?


[dR]MiljO

Anbefalte innlegg

Hei sann.. Driver å sjekker litt rundt på diverse bil steder, og har begynt å titte litt på Saab.

Er Saab en bra bil? Er mange som bare sier dritt om Saab osv, men jeg syntes faktisk de er greie jeg :hmm:

 

Kan slenge ut et eksempler også: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...1abcDasFv381440

 

 

I tillegg har jeg også sett en del på Volvo s40 1.8 l. Hvordan er denne bilen?

 

Slenger med en link her også: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1616919#bilder

 

Kom gjerne med innspill og erfaringer.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

funker å senke litt og sette på noen felger og stæsj... da blir det nok greit..

 

Ja jøss, det er klart.. Tenkte på hvordan interiøret så ut, hvordan setene er osv..

 

hehe:P var egentlig til han forrige jeg svarte til da :p ble bare litt dårlig formulert..

 

Er det noen som har erfaring med 2.0T til Saab? Hvordan er den å kjøre? Har hørt at Saab har håndbrekket på forhjula, eller er dette bare på de gamle bilene?

Lenke til kommentar

funker å senke litt og sette på noen felger og stæsj... da blir det nok greit..

 

Ja jøss, det er klart.. Tenkte på hvordan interiøret så ut, hvordan setene er osv..

 

hehe:P var egentlig til han forrige jeg svarte til da :p ble bare litt dårlig formulert..

 

Er det noen som har erfaring med 2.0T til Saab? Hvordan er den å kjøre? Har hørt at Saab har håndbrekket på forhjula, eller er dette bare på de gamle bilene?

 

Jeg har en 01 Saab 2.0T men nå er den blitt trimmet en del http://www.garaget.org/?car=23453. Man kjøper ikke en Saab uten turbo det er en gylden regel.. Denne type bil trenger den motoren og er 3 ganger så artig å kjøre en Volvon som ditt eksempel her og står ikke tilbake på kvaliteten i så måte. Jeg ville prøvd å finne meg en Sportedition da en slik min bil er mye tøffere og blir ikke så traus. Spander et senkesett og lakkering av lister/turbovingen og kjøp noen fine 17 felger og du har en nydelig bil syntes du ikke?

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

funker å senke litt og sette på noen felger og stæsj... da blir det nok greit..

 

Ja jøss, det er klart.. Tenkte på hvordan interiøret så ut, hvordan setene er osv..

 

hehe:P var egentlig til han forrige jeg svarte til da :p ble bare litt dårlig formulert..

 

Er det noen som har erfaring med 2.0T til Saab? Hvordan er den å kjøre? Har hørt at Saab har håndbrekket på forhjula, eller er dette bare på de gamle bilene?

 

Jeg har en 01 Saab 2.0T men nå er den blitt trimmet en del http://www.garaget.org/?car=23453. Man kjøper ikke en Saab uten turbo det er en gylden regel.. Denne type bil trenger den motoren og er 3 ganger så artig å kjøre en Volvon som ditt eksempel her og står ikke tilbake på kvaliteten i så måte. Jeg ville prøvd å finne meg en Sportedition da en slik min bil er mye tøffere og blir ikke så traus. Spander et senkesett og lakkering av lister/turbovingen og kjøp noen fine 17 felger og du har en nydelig bil syntes du ikke?

 

Jo, det syntes jeg. Du har en veldig fin bil :thumbup: Men er det feil det jeg har hørt at håndbrekket er på forhjulene?

Lenke til kommentar

Saaben er penere, raskere og mer utstyrt enn Volvoen. 2 liter turbo frister, men synd med forhjulstrekk.

 

Hvis du virkelig er den typen som lurer på hvilke hjul håndbrekket virker inn på så vil jeg anta at forhjulstrekk kanskje ikke er det beste valget. Av de to er jo Saaben best, men du finner mye mer artig kjøreredskap i din prisklasse. Men jeg vet ikke hvilke krav du har til AC, generell komfort osv.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
Saaben er penere, raskere og mer utstyrt enn Volvoen. 2 liter turbo frister, men synd med forhjulstrekk.

 

Hvis du virkelig er den typen som lurer på hvilke hjul håndbrekket virker inn på så vil jeg anta at forhjulstrekk kanskje ikke er det beste valget. Av de to er jo Saaben best, men du finner mye mer artig kjøreredskap i din prisklasse. Men jeg vet ikke hvilke krav du har til AC, generell komfort osv.

 

Er liksom samma for meg om brekket erpå for- eller bakhjula.. var bare en kis på teorikurset som sa det, også lurte jeg på om det var sant.

 

Ser etter biler; helst nyere enn 2000, motor som Saab'n ca, ikke gått så innmari langt.. og ca samme pris.. +/-... takker gjerne for andre forslag :yes:

Lenke til kommentar

Kan vel også nevnes at saab har noen av de mest komfortable setene i bilverdenen... Kjørte 35 mil i et strekk første dagen jeg hadde min 9-5 stv uten antydning til tresmak i baken :)

 

Hadde forøvrig 2.0T i denne også, og har savnet turbodraget siden den dagen jeg solgte den (selv med et blandet forbruk på rundt 1l/mil). Bestilt ny bil med dieselturbo nå da, så da blir det vel drag i oppoverbakkene igjen...

Lenke til kommentar
Kan vel også nevnes at saab har noen av de mest komfortable setene i bilverdenen... Kjørte 35 mil i et strekk første dagen jeg hadde min 9-5 stv uten antydning til tresmak i baken :)

 

Hadde forøvrig 2.0T i denne også, og har savnet turbodraget siden den dagen jeg solgte den (selv med et blandet forbruk på rundt 1l/mil). Bestilt ny bil med dieselturbo nå da, så da blir det vel drag i oppoverbakkene igjen...

 

Høres digg ut :D alltid digg med gode seter.. Så da bør jeg ikke være engstelig for å kjøpe Saab da? da er alt sier bare piss :p

Lenke til kommentar
Kan vel også nevnes at saab har noen av de mest komfortable setene i bilverdenen... Kjørte 35 mil i et strekk første dagen jeg hadde min 9-5 stv uten antydning til tresmak i baken :)

 

Hadde forøvrig 2.0T i denne også, og har savnet turbodraget siden den dagen jeg solgte den (selv med et blandet forbruk på rundt 1l/mil). Bestilt ny bil med dieselturbo nå da, så da blir det vel drag i oppoverbakkene igjen...

 

Høres digg ut :D alltid digg med gode seter.. Så da bør jeg ikke være engstelig for å kjøpe Saab da? da er alt sier bare piss :p

 

Setene er som fransk vil jeg si, de er jævli behagelige å sitti i over lengre tid, myke og fine ;) Liker stort sett komforten i svenske biler, høyt nivå! Siste turen jeg hadde i en 9-5 var opp og ned til gøteborg i ett strekk for å hente familien. Har kjørt ganske mye 05-modell saab 95 2.0T autoLAT. Motorn er litt lat syns nå jeg.. syns ikke 150hk er nok for den digre tralla.

 

Jeg er ekstremt kresen på sittekomfort bare for å ha nevnt det. . . Blir fort det når man er frankofil ;)

Lenke til kommentar

Jeg syntes saab virker helt greit, men de fikk dårlig score på div. tester her for litt siden. Lå overraskende langt nede på listene så det er noe ugler i mosen. Vær nøye med oljeskift.

Ellers syntes jeg bilene er kule og de går bra med en dings og en boms. Akkurat sånn det skal være...

 

Du kan jo finne en volvo med 2.0 Turbo...

Lenke til kommentar

Har vært borti S40 1,8, riktignok med 110 hester, ikke 130. Det var slappe greier. Kjørte ikke selv, men ble fortalt at motoren var alt for slapp i forhold til bilen.

 

I tillegg kom seg jaggu ikke opp til feriehuset vårt en gang, med mindre bagasjerommet var tømt og det kun satt en person i. Det var også en nødvendighet at det var tørt. Den gamle Camryen (87-mod GLi 2,0) vår dro seg opp uten et knyst, så jeg vil tro at 1,8-en kanskje ikke er verdens beste vinterbil (?).

 

Annet enn det var det en knallbil. 1996-modell (aller første S40), med skinnseter, automatisk klima og en frekk baklukespoiler. Kjempegod å sitte i, slik nyere Volvo nettopp er.

 

---

 

Saab er jeg veldig glad i. Har mest erfaring fra 9000, men 9³ skal være god, den også. Jeg er meget fornøyd med min, med unntak av tenningsnøkkelplasseringen. Den er i 9000 bak rattet, slik det er i alle andre biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...