Gå til innhold

Må man i militæret?


Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om de kan "tvinge" deg, men smutthull finnes det. På sesjon sa jeg til hu legen at jeg hadde atopisk eksem og hadde problemer med fuktige klær rundt håndleddene og hansker. Og da fikk jeg spørsmål om jeg "egentlig" ville i militæret og svarte selvfølgelig nei. Ble stemplet "ikke tjenestedyktig" uten videre spørsmål...

Lenke til kommentar

De kan ikke tvinge deg å gå i militæret. Hvis du ikke går i militæret blir du satt i samfunnstjeneste i ett år. Det vil si at du må arbeide for det offentlige som for eksempel jobbe i en barnehage.

 

Eller slik som Wachoff sier så kan du slippe å gå i militæret hvis du har problemer/alvorlige skade med for eksempel med ryggen, ben,hode etc.

Lenke til kommentar
Ikke like mange må inn som før, så sjansen for å slippe er tilstede. Bare ikke lyv på deg noe alvorlig når du er på sesjon

 

Hvordan er det man blir kalt inn til militæret?

Får man et brev i posten det står at man må møte opp et eller annet sted?

Får i så fall alle brev?

Lenke til kommentar

Om man ikke liker skyting og vold så finnes det tusen plasser i millitæret hvor dette ikke er tilfellet.

Kokk, prest, kjøre lastebil, samband , mekaniker .

En kort periode med hinderløyper så er resten i et verksted,bil osv.

Du må ikke i marinen eller infanteriet og ligge i telt 24/7

Har mange venner som dro hjem hver helg og hadde vakttjeneste og ikke en gang husker hvordan man monterer en ag.

 

Selv var jeg i HV-u i 2,5 år frivillig og hadde allerede 120 feltdøgn(patrulie,op) ute på øvelse.

Hadde allerede mange skarpskyttermerker, masjmerke,infanterimerket,NAIS-medaljen osv

kjørt Leopard 2 på rena samt stormpanservogn , skutt med tow,ag3,mp5,glock17,12,7 rifle og mitraljøse og en haug av de andre. Hadde teori i 700 timer på krigsskolen , kjørt hellikopter på øvelser , beltevogner osv og med denne cven på bordet slapp jeg unna med å si at Gud ikke likte at jeg skulle skyte folk , imot min religion.

Så ble det siviltjeneste på meg.

Sannheten er jo at et år i militæret for meg ville blitt 80% bin there done that

Så jeg ville heller være hjemme med kjæresten med en 9-2 jobb.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...