Gå til innhold

Oppdatert 8800 GTS underveis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se prisen. Hadde planer om å kjøpe 8800GT om 2 uker, men ser ut til at jeg venter to uker ekstra.

 

Jeg får kjøpe 24-tommeren i mellomtiden, så jeg har noe å kose meg med så lenge hehe.

 

Regner med prisen på GTS`en blir rundt 3000kr.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar
og støtte for inntil 1 GB minne.

Med andre ord en nedgang fra dagens 320 til 256 bit minnebuss. Det blir sikkert billigere å produsere men krever at de øker minnefrekvensen med minst 25% for å henge med på minnebåndbredde. Altså opp fra dagens 1600 GT/s til 2000 GT/s eller mer.

 

venter spent på kjølinga, betaler gjerne par hundre ekstra for mindre støy.

Regn med at det utvikler mer varme enn 8800 GT (105W) og dermed trenger kraftigere kjøling enn det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er merkelig at Nvidia skal lansere en rekke produkter som i praksis er prikk like eksisterende. Det eneste brukerne ser forskjell på er varme og strømforbruk.

 

Kan de ikke snart lansere en erstatter for 8800 serien i stedet for å krympe en brikke som er over ett år gammel?

Lenke til kommentar
Jeg synes det er merkelig at Nvidia skal lansere en rekke produkter som i praksis er prikk like eksisterende. Det eneste brukerne ser forskjell på er varme og strømforbruk.

 

Kan de ikke snart lansere en erstatter for 8800 serien i stedet for å krympe en brikke som er over ett år gammel?

 

 

dette er melking så til de grader! de lanserer "nye" produkter som bare er små forandringer på et ett år gammelt produkt, og alle syns dette er veldig spennende, så går de ut og kjøper. jeg tipper det kommer en ny GTX også som er godt oppjustert, men ikke noe nytt, bortsett fra enda litt kraftigere spesifikasjoner enn nye GTS. da har de oppdatert hele lineupen, og mange kjøper nytt. jeg kan aldri tenke meg at dette koster noe særlig for nvidia. de har vel funnet ut at så lenge ATi ikke kommer ut med noe som virkelig kan knuse nvidias gjeldende produkter, så er det mindre kostbart, og man tjener mer på mindre oppdateringer, framfor å ofte lage "helt nye" serier for å klare å konkurrere.

Lenke til kommentar

blir de oppgraderte GTS kortene fortere en GT kort som yter litt under GTX alerede (uten AA og SF på ) så er det vel ingen mer som kjøper en GTX kort i fremtiden .. koselig for forbrukerne som sparer nesten 2 tusen og få bare noen få % dårliger ytelse .

Kommer ikke ATI med noe nytt som kan følger med Nvidia er vel løpet snart kjørt for ATI , de er sent ute siden over ett år nå¨

Lenke til kommentar
simen,kjølern til 8800gt dekker så vidt behovet, har lest at den bråker veldig mye og kjører på peak, dagens gts har dualslot løsning så jeg forventer noe i samme duren, forbedret. :!:

 

 

ja den Gt vifta har jeg faktisk lyst og høre, minner litt om de gode gamle nforce4 chipsetviftene, små og hissige :)

 

 

dagens GTS kjøler vil jeg faktisk påstå er "lydløs", går man inn i vifte styring og setter vifta ned fra 60% til 45% forsvinner den mer eller mindre. så håper de kommer med noe lignende. er jio uansett fåtallet der ute som er avhengige av 1 slots kort

Lenke til kommentar
jeg tipper det kommer en ny GTX også som er godt oppjustert, men ikke noe nytt, bortsett fra enda litt kraftigere spesifikasjoner enn nye GTS.

Det tror jeg også. Når de nå kommer med en GTS som yter bedre enn GTX, må de jo komme med en ny GTX. Den vil i sin tur sikkert yte bedre enn Ultra og da må de komme med en ny Ultra også.

 

Men fordelen er jo at disse nye brikkene utvikler mindre varme og derfor i teorien kan ha mindre kjøleløsninger. Noen flere kan få passiv kjøling med heatpipes istedet for vifter. Jeg tror allikevel de vil beholde gammel kjøling på de kjappeste seriene og istedet senke viftehastigheten litt, evt. overklokke dem litt mer fra fabrikken.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...