Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Voldtatt pluss pluss


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ta det seriøst, vær så snill! Det er ikke så mange som tror at det er et problem for meg lenger.

 

For litt over et år siden ble jeg voldtatt av en kjæresten min kjente. Det var i huset til kjæresten min også. Bare at vi var ikke sammen da. Da var jeg 13. Han tok meg med inn på badet der hvor han slo meg så jeg besvimte. Når jeg våknet holdt han på.

 

Så ble jeg gravid. Jeg fortalte det til han som gjorde det. Han tok selvmord etterpå. Jeg trodde helt seriøst at jeg måtte fortelle alt til foreldrene mine, men det måtte jeg ikke. Faren til kjæresten min betalte for aborten.

 

Problemet er: Jeg har fortsatt store problemer med det. Jeg har prøvd å ta selvmord to ganger, jeg kutter meg opp og jeg er ofte skikkelig deppa. For noen uker siden fikk jeg også vite at kjæresten min er syk. Veldig syk. Og han kommer mest sannsynlig til å dø.

 

Jeg vil ikke ha det sånn. Jeg er bare 14 og jeg vil være normal fjortis. Hvordan kan jeg leve så normalt som mulig? Jeg er så lei av alle mulige problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betalte for aborten? Mener med det? Det er da eventuelt bare legetimen som koster hva?? 170kr??

Å ta abort koster ikke noe!

Og om å ha depresjoner tror jeg nok ingen av oss her inne skal prøve å "helbrede" deg. Vi er ikke autorisert til slikt så jeg vil heller råde deg til å gå til BUP, der kan du få psykolog hjelp.

Lenke til kommentar
Betalte for aborten? Mener med det? Det er da eventuelt bare legetimen som koster hva?? 170kr??

Å ta abort koster ikke noe!

Og om å ha depresjoner tror jeg nok ingen av oss her inne skal prøve å "helbrede" deg. Vi er ikke autorisert til slikt så jeg vil heller råde deg til å gå til BUP, der kan du få psykolog hjelp.

 

Noen aborter koster faktisk... Det måtte MYE til for at han ikke skulle si det til foreldrene mine.

Lenke til kommentar
Hva slags verden er det du lever i som må betale da??

Jeg har aldri hørt om at man må betale for abort i norge. Jeg har selv tatt en abort, og jeg har noen venninner som også har tatt abort. Det eneste vi alle sammen har betalt for er timen hos legen!

 

Jeg er 14! Man må ha underskrift fra foreldre osv.!

 

Hvis du ikke har tenkt å hjelpe meg med noe kan du vel bare la vær å svare. -.-

Lenke til kommentar

Flaskepost, hva er greia med at du skal oppføre deg slikt, med tanke på betaling av aborten.

Det hadde lite med saken å gjøre.

 

Men jeg vil også anbefale deg, trådstarter, å oppsøke BUP (Barne- og Ungdomspsykiatrisk Poliklinikk)

Jeg kjenner noen som har vært i noe samme situasjon som deg, på samme alder, og fikk mye hjelp av BUP.

 

Dette skjedde for over ett år siden, og foreldrene dine vet ingen ting?

Jeg vil anbefale deg da å snakke med noen voksne som vet om hva som skjedde, som faren til kjæresten din, så kanskje han kan hjelpe deg videre.

Foreldrene dine bør kanskje få beskjed, men snakk med faren til kjæresten din om du føler det lettere, så kanskje han kan hjelpe deg med å få fortalt foreldrene dine om situasjonen.

Lenke til kommentar

Det må være mulig å holde seg litt seriøs når man diskuterer i et slikt tema.

Istedet for å leke stor og tøff og si at "Næh! Det der går ikke ann nei!", så kan man heller prøve å hjelpe trådstarter med sitt EGENTLIGE problem, og ikke henge seg opp i detaljer på hvorvidt hun fikk tatt abort med eller uten underskrift av forelder.

 

Skulle tro det var livsfarlig å ta en useriøs tråd seriøst. (ikke at jeg tror at dette er en useriøs tråd)

Lenke til kommentar

Skal innrømme at saken virker litt merkelig, men om den faktisk er sann så vil jeg si som Steina, BUP, der vil du hvertfall få noen og snakke med, som også kan hjelpe deg.

Skjønner heller ikke hvorfor du ike har snakket med forelderene dine? De vil jo bare det beste for deg, og de vil mest sannsynlig hjelpe og støtte deg 110%

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale trådstarter å søke "profesjonell" hjelp. Voldtekt og andre seksuelle overgrep er grufulle greier som kan være vanskelig å komme over.

Hvis ikke man får hjelp til å komme deg videre vil man lett utvikle angst og andre psykiske problemer. Kjenner godt noen som har blitt voldtatt selv så jeg vet hvor vanskelig et offer i en slik sak har det.

 

Ta kontakt med legen din, rådgiver eller andre som kan hjelpe deg.

Eller du kan ta kontakt med noen av disse:

 

* Landsforeningen for voldsofre: telefon 22 65 54 35

 

* Nasjonalt ressurssenter for seksuelt misbrukte barn tlf. 23 42 81 50, fax 23 42 81 51, [email protected] Se også sider på nettet: www.nrsb.oslo.no

 

* DIXI - landsforeningen for voldtatte: http://www.dixi.no/

 

 

Det finnes også voldteksmottak i de fleste byer. Kanskje litt lenge siden dette skjedde, men de vet hvertfall hvor du kan henvende deg for å få hjelp. Du kan også ta kontakt med din lokale legevakt

 

Lykke til :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Er du bare 14 år og har opplevd så mye på så liten tid? Dette er altfor mye for deg å bære alene, det finnes hjelp der ute hvor en eller fler voksne kan komme til unnsetning og hjelpe deg med å sortere følelser og tanker og evt hjelpe deg på vei til å få ro i kroppen, og etterhvert komme tilbake til ditt vanlige "jeg" igjen..

 

Det er du som må ta første skritt mot å få hjelp.. Høres ut som mye drama for en ung tenåring som deg, og ingenting av det er din feil heller..

Lenke til kommentar

Ok beklager for skarpt svar. Men jeg lurer hvilkelig på hvor TS har vært så lenge ho måtte betale. I norge er abort gratis. Er som sagt bare timen hos legen som koster. Er litt merkelig om TS skal være den eneste som må betale. Visst hun ikke har vært hos noen fy fy leger!

 

Jeg har jo tidligere fått informasjon om dette temaet, så kan ikke forstå hvordan TS klarer å havne i en slik situasjon. Kan noen vise meg en lenke til hvor det står at man må betale kan jeg heller tro litt mer på det. At man blir voldtatt har jeg ikke noe problem med å tro på egentlig, og det er kjempe fælt. men det er ikke noe lurt å sitte inne med det alene!

Lenke til kommentar

Utgangspunktet for denne tråden er trådstarters historie og ønske om råd i den situasjonen. Alvoret tatt i betraktning skal vi holde oss til det.

 

Om noen vil ha en diskusjon omkring reglene for og kostnadene ved abort i Norge så er de velkommen til å starte en egen tråd om det. Her i tråden er det et sidespor, og jeg ber dere legge den diskusjonen død.

 

Og om noen finner hele historien "merkelig", så er det selvsagt legitimt. Ikke alt som gjestepostes her på forumet (ikke alt som postes av en registrert bruker for den saks skyld) er gudsens sanning. Men det er heller ikke tema for tråden. Og husk at selv om historiene her i kategorien av og til kan være fiktive, kan diskusjonen de starter være viktig nok, forutsatt at den holdes seriøs og on topic.

 

Dersom dere mener at noen troller så rapporter det, så vurderer vi saken. I mellomtiden går vi ut fra at trådstarters historie er reell, og svarer ut fra det. Det er selvsagt lov å la være å svare, om man foretrekker det.

 

Denne posten skal som all moderering ikke besvares her i tråden. Send meg gjerne en PM om dere har reaksjoner.

 

Utover det kan jeg bare slutte meg til L4r5 sine råd. Søk hjelp hos de som faktisk kan hjelpe. Alt vi kan tilby her på forumet er sympati. Desverre vil det erfaringsmessig komme kommentarer av mindre hyggelig karakter også i disse trådene. (Om det kommer upassende innlegg håper jeg folk rapporterer dem.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Er du bare 14 år og har opplevd så mye på så liten tid? Dette er altfor mye for deg å bære alene, det finnes hjelp der ute hvor en eller fler voksne kan komme til unnsetning og hjelpe deg med å sortere følelser og tanker og evt hjelpe deg på vei til å få ro i kroppen, og etterhvert komme tilbake til ditt vanlige "jeg" igjen..

 

Det er du som må ta første skritt mot å få hjelp.. Høres ut som mye drama for en ung tenåring som deg, og ingenting av det er din feil heller..

 

 

Velkommen til den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Ok beklager for skarpt svar. Men jeg lurer hvilkelig på hvor TS har vært så lenge ho måtte betale. I norge er abort gratis. Er som sagt bare timen hos legen som koster. Er litt merkelig om TS skal være den eneste som må betale. Visst hun ikke har vært hos noen fy fy leger!

 

Jeg har jo tidligere fått informasjon om dette temaet, så kan ikke forstå hvordan TS klarer å havne i en slik situasjon. Kan noen vise meg en lenke til hvor det står at man må betale kan jeg heller tro litt mer på det. At man blir voldtatt har jeg ikke noe problem med å tro på egentlig, og det er kjempe fælt. men det er ikke noe lurt å sitte inne med det alene!

I Norge må man være 16 år eller eldre for å kunne ta en selvbestemt abort. Er jenta yngre enn dette, hvilket er tilfellet her, må hun ha samtykke fra foreldrene. I dette tilfellet veit ikke foreldrene hva som har skjedd, ergo har de vel heller aldri samtykket til noen abort. Med andre ord var aborten ulovlig, og ulovlige aborter tviler jeg sterkt følger vanlige regler for egenandel osv. ;)

 

Forøvrig anbefaler jeg trådstarter å følge rådene over om å ta kontakt med noen profesjonelle.

Lenke til kommentar
Velkommen til den virkelige verden.

 

den har jeg levd i ganske så lenge du! :hrm: 11 år lengre enn deg selv faktisk.. har lært at man må bare prøve å snu det negative om til det positive, og som mange her antyder så burdte du skaffe deg profesjonell hjelp, så du kan snakke med dette her til noen voksne personer som har midler til å hjelpe.

Lenke til kommentar
Velkommen til den virkelige verden.

Ta opp telefonen og ring et av nummrene som L4r5 nevnte, tror ingen her kommer med det forløsende ord. Det er bare du som kan gjøre noe med problemet akkurat nå, men du poster på dette forumet. Greit, hva er neste trinn?

 

Som sagt er det bare du som kan ta kontakt, så kan noen hjelpe deg. Du har hittil valgt tilflukt, hjelper det?

 

Edit: Du har prøvd å ta ditt eget liv to ganger, seriøst.. ta opp telefonen og ring nå!

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...