Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen flere her med langdistanseforhold?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest nyskjerrig
Prat

Svar

 

En gutt her som lurer på hvordan du klarer det? Hvorfor fant du ikke ei dame i Norge?Jeg har hatt en del kjærster ho siste jeg hadde bodde 20 min fra meg. Det var ille for vi så hverandre 2-3 hverdag og jeg ble så avhening av dama. Gjør ikke du det? Eller har dere åpent forhold så dere kan være sammen med andre å? Eller må det da bli kjedelig med lite kos

 

selvfølgelig er det kjipt når ho ikke er i norge, men jeg har valgt å satse på forholdet vårt. Hun bodde i norge når vi ble sammen.

Jo på en måte er jeg er litt avhengig, det må ikke gå for lenge mellom hver gang vi ser hverandre.

 

Hva legger du i å være sammen med andre?

Møte andre folk, eller kose med noen andre?

 

Å være sammen med andre i et åpent forhold er at hvis du er på fest så får du lov og kysse med andre uten dama blir sur. Du kan kose med andre hvis de vil. Så må dama di seff det samme. Hvordan klarer du deg uten sex så ofte? Er det sånn du forventer å få sex hvergang dere er sammen??

Lenke til kommentar

Det finnes folk som klarer seg uten videre intim kontakt over lengre intervaller. Det har kansje noe med alder å gjøre.

 

Mitt eget avstandsforhold tok slutt for noen uker siden. Følelsene tok slutt. Det ble ikke slutt fordi det var et avstandforhold, tvert imot! Hadde det ikke vært det, hadde de sikkert tatt slutt før. Trist, menmen...

Lenke til kommentar

 

En gutt her som lurer på hvordan du klarer det? Hvorfor fant du ikke ei dame i Norge?Jeg har hatt en del kjærster ho siste jeg hadde bodde 20 min fra meg. Det var ille for vi så hverandre 2-3 hverdag og jeg ble så avhening av dama. Gjør ikke du det? Eller har dere åpent forhold så dere kan være sammen med andre å? Eller må det da bli kjedelig med lite kos

 

selvfølgelig er det kjipt når ho ikke er i norge, men jeg har valgt å satse på forholdet vårt. Hun bodde i norge når vi ble sammen.

Jo på en måte er jeg er litt avhengig, det må ikke gå for lenge mellom hver gang vi ser hverandre.

 

Hva legger du i å være sammen med andre?

Møte andre folk, eller kose med noen andre?

 

Å være sammen med andre i et åpent forhold er at hvis du er på fest så får du lov og kysse med andre uten dama blir sur. Du kan kose med andre hvis de vil. Så må dama di seff det samme. Hvordan klarer du deg uten sex så ofte? Er det sånn du forventer å få sex hvergang dere er sammen??

 

1. vi er begge kristne så kosing er ikke sex for oss.

2. siden vi er begge kristne så går vi ikke på fest, hvis det så er det uten alkohol. de som da er på festen vet å respektere at andre er sammen og ikke prøver seg på de som er opptatt.

3. jeg forventer ingenting, annet en at vi tilbringer kvalitetstid sammen. dette kan være i form av å se film, gå på kino, lage mat sammen eller bare treffe hverandre. det er dette som kalles å bygge opp et forhold og bygge opp kjærligheten mellom

hverandre. 

det er ikke det å se hvor mye sex man kan ha, før man ikke liker den personen man er samme

 med og dermed slår opp. 

Lenke til kommentar

Bra svart Borbra :) Respekter ditt syn..

 

Det beste jeg synes, og det jeg kaller "kosing", er å legge meg inntil henne med lite klær og bare ligge der.. Utveksle kroppsvarme.. Det er veldig intimt og deilig..

 

Om man etterpå velger å ha sex, det er opp til hver enkelt par, men at jeg får ha mindre sex med et slikt forhold en vanlig, er det SISTE jeg tenker på.. ja, det er et faktum, men so?

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Glad jeg fant den tråden her (verdt å registrere seg for faktisk!). Godt å se flere som klarer seg selv om distansen er der:)

 

Selv bor dama i Quebec, Canada, og jeg bor her i Norge. vært sammen i snart 2 år nå, og må si det tar på. Sånn vi har gjort det bytter vi på litt med reising sånn at hun kommer hit et par måneder eller jeg drar dit et par måneder, så går det et par måneder i mellom. Begger er heldige med jobb, der vi har sjefer som lar oss ta fri for å reise ca en gang i halvåret hver. Er en uke siden jeg dro fra Canada i dag, og føles like trist hver gang, men heldigvis kommer hun i slutten av april og blir hele sommeren (3 månder som er grensa før hun trenger visum)

 

En ting jeg har merket meg, er at når jeg drar fra Canada, eller hun drar fra Norge får jeg samme type sorg som om det skulle være slutt. Har utviklet en liten teori om at kroppen setter i gang samme prosess for å få deg ut av sorgen, som om det faktisk skulle være slutt, og dermed vil det etter en stund føles som om du har kommet over personen. Ser jo at en del personer har null forståelse for hvordan vi med distanse forhold klarer forholdet, men jeg tror disse personene er personer som bare ville kuttet ut når de følelsene (eller "manger" på følelser) kommer.

 

Jeg gjør det kanksje ikke enkelt for meg selv, men en dag skal vi bo i samme hus, og da vil alt dette bare være et rart eventyr å se tilbake på, og alt det her vil være verdt det

Lenke til kommentar

Jeg drar oppover til kjæresten min nå. Gleder meg noe helt ubeskrivelig. Det er så herlig å se henne igjen. :love: Og det blir bare bedre og bedre for hver gang. Et kort besøk nå dessverre, men hun kommer heldigvis nedover uken etter påske. :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at langdistanseforhold virker er fordi at dere får den "nyforelska" følelsen hver gang dere treffes.

Vil dermed tørre å påstå at 80% av alle langdistanseforhold ville ryke hvis folk hadde flyttet sammen, da det er først da man ser hvordan folk egentlig er.

 

Sånn sett har jeg ikke mye sansen for langdistanseforhold da jeg mener de blir dannet på falske premisser og er i prinsippet bortkasta tid.

 

Når er jeg sikkert en smule eldre en de fleste i denne tråden, men ytrer dog min subjektive mening om saken uansett.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Du er velkommen til å ha din mening om det. ^^

 

Mener selv at hvis man bare møtes kort hver gang man møtes, så har forholdet en mindre sjanse hvis man bestemmer seg for å flytte sammen. Har derfor troen på å være sammen i noen lengre perioder før man bestemmer seg for slikt.

Lenke til kommentar

Jo, er sant det, men problemet (synes jeg) er at med langdistanseforhold er man egentlig ikke sammen, da verken instant messaging, epost, brev eller telefon er i nærheten av å være det samme som møter ansikt til ansikt, selv om vi liker å tro dette.

 

Større sjanse for at man lykkes hvis man er i nogelunde nærhet til hverandre en hvis en bor langt ifra.

 

Mente at de som har vært sammen over lengre tid via langdistanseforhold hadde mindre sjanse for å lykkes som samboere (=

Lenke til kommentar
Jo, er sant det, men problemet (synes jeg) er at med langdistanseforhold er man egentlig ikke sammen, da verken instant messaging, epost, brev eller telefon er i nærheten av å være det samme som møter ansikt til ansikt, selv om vi liker å tro dette.

 

Større sjanse for at man lykkes hvis man er i nogelunde nærhet til hverandre en hvis en bor langt ifra.

 

Mente at de som har vært sammen over lengre tid via langdistanseforhold hadde mindre sjanse for å lykkes som samboere (=

Una domanda. Hva mener du med "lengre tid"? Folk har forskjellige definisjoner av det.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Jeg ser på alle forhold som unike, og ejg synes det er feil å komme med en sånn påstand..

 

Nå går jeg utifra mitt langdistanseforhold, og jeg har god tro på oss som samboere, men blir en veldig forandring, men til det bedre..

 

At vi blir forelska pånytt er ganske sant, men etter hun har dratt sitter jeg der med en lykkerus.. Som varer lenge.. helt til vi møtes igjen.. Og det er når vi er sammen følelsen kommer maxer seg.. Men det er like deilig å høre stemmen hennes i telefonen.. Høydepunktet i dagen :love:

 

Det blir bare annerledes, men bedre.. Når vi er sammen låser man jo nærmest seg innpå et rom i flere dager.. :D Er så digg..

 

Og med en så hard skolegang som vi har og så mye savn.. overlever man det, klarer man det meste..

 

At 80 % feiler blir feil å si.. Alle forhold er ulike.. Det samme gjelder de som ser hverandre hele tiden.. Men et langdistanseforhold lærer man virkelig å sette pris på en person når man er sammen.. alle skulle ha starte med litt distanse..:p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Er i et "midlertidig avstandsforhold" for tiden, der kjæresten min (forloveden min faktisk) studerer i utlandet.

 

Vi ble sammen like etter hun hadde betalt for studiene i utlandet (ca 100.000 alt i alt, 60.000kr til EF organisasjonen), derfor var det egentlig ikke noen annen uvei for oss.

 

Vi fikk sommern sammen, der forholdet begynte å utvikle seg utrolig fort, og den 1 juli ble vi sammen, 1 mnd og 9 dager før hun skulle reise til utlandet..

 

Nå ser jeg henne 1 gang hver 2-3mnd, noe som til tider kan være et helvete til tider, men det er så absolutt verdt det når jeg ser henne igjen.

 

Nå er det ca 3 mnd igjen til hun er tilbake, da skal vi flytte sammen og dra til syden sammen i sommer :)

 

 

Lykke til med forholdet ditt buddy, om det er ekte kjærlighet i luften har du ingenting å uroe deg for ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...