Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen flere her med langdistanseforhold?


Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

En annen ting er det at all tiden med lengting og savn gjør at man gjør alt for å bruke tiden man får sammen og alt blir så mye bedre...

 

Så klart kan avstandsforhold funke! Det er bare ett spørsmål om å tro på forholdet!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kom nylig ut fra et avstandsforhold som varte i nesten halvannet år, fra Norge til Storbritannia. Det eneste jeg kan si er;

 

* Hør IKKE på hva vennene dine sier om at "det går aldri" eller "jeg ser ikke hvordan det kan være verdt det" Det er ALLTID verdt det, det er hva du selv føler som har noe å si for det.

 

* kontakt, kontakt, kontakt. Det gikk ca (på average) 4 måneder mellom våre visitter, men de varte til gjengjeld omtrent to uker av gangen. Dette fungerer egentlig fint, kanskje man får litt "overdose" av hverandre når man først ser hverandre, men ventetiden blir den samme uansett.

 

Det som gjorde utslaget for oss var at hans internett kræsjet i tre måneder, og vi var vant til å prate på msn og lignende i timesvis til dagen. Det var det som ødela, vi gled fra hverandre, og han mistet følelsen av at forholdet gikk noe sted. Samtidig var vi litt stuck i hvert vårt land og kultur, og opptatt med langvarige studier som knyttet oss til landene i tillegg, og da kan fremtidsutsiktene bli bleke. "tre år til med dette?" - tanken, uten å vite om det vil ordne seg om man flyttet sammen. Det tærer, selvsagt.

 

All in all vil jeg våge å påstå at avstandsforhold kan fungere bedre enn andre forhold, fordi man hele tiden blir minnet på at man er glad i hverandre. Lengselen gjør at tvil om om man fremdeles liker hverandre aldri melder seg, alt kretser rundt den andre, og man har kanskje en tendens til å overøse hverandre med mer oppmerksomhet enn i et vanlig forhold. For vår del gikk aldri nyfrelskelsesfølelsen over, siden hele prosessen ble bremset av avstanden. Det var kjempefint! Det er noe fantastisk med å vandre rundt å føle seg nyforelska hele tiden.

 

Stå på alle dere som har fine avstandsforhold, jeg kjenner mange som startet slik og som er lykkelig gft eller samboere!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan takler folk her "hade-stundene" egentlig? Herregud, jeg synes det blir verre og verre for hver gang. Jeg klarer ikke å gå på en togstasjon lengre liksom, får bare vonde minner.
I dag gikk det faktsik overraskende greit, men det var nok mye fordi jeg har sagt til meg selv en del ganger nå at "hun kommer igjen om bare fem dager :D Hun kommer igjen om bare fem dager! :D" og ikke minst fordi hun faktisk kommer igjen om fem dager. :wee:

 

Ellers er jeg litt enig med deg, det har ikke akkurat blitt lettere å se henne dra, eller dra selv. Jeg takler hadet-stundene fordi jeg vet at det bare er halvannen måned til hun flytter inn hos meg.

Lenke til kommentar

Ahh.. Snart ferdig :D

 

Hun kommer på fredag og det er siste gang hun drar fra meg.. Drar til henne om 4 uker, og da må jeg ta med klesskapet :D

 

Gleder meg til det er ferdig.. Vil liksom våkne med henne hver dag<3

 

Jeg syntes bare det blir verre og verre og si hadet.. hater de siste 5 min.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er ca 7 dager igjen til mitt langdistanseforhold er over. Hehe. Lykke til til alle og enhver. ^^

 

Edit: Da var togbillett bestilt, og jeg er om en uke trygt plassert i Oslo for sommeren. Deretter blir det Bergen på begge to. :)

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Jeg syntes bare det blir verre og verre og si hadet.. hater de siste 5 min.

Selv hater jeg alle "de siste". Siste morgenen, siste klemmen, siste...bah, alt. =/

Tenker akkurat slik selv, noe jeg må slutte med :( Starter slik allerede noen dager før jeg drar somehow.

Nesten så jeg vil skippe den dagen jeg drar, er bare trist uansett :O

Lenke til kommentar
Tenker akkurat slik selv, noe jeg må slutte med :( Starter slik allerede noen dager før jeg drar somehow.

Nesten så jeg vil skippe den dagen jeg drar, er bare trist uansett :O

Kjenner til det. Ble som at jeg nektet typen å komme oppover denne uka, selv om jeg stikker ned etter helga. :blush: Teit? Ja, men.. =/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er i forhold Bergen - Trondheim, og det går helt greit. Han ligger og halvsover ved siden av meg akkurat nå. Selvsagt blir det en del savn og sånn, men bryr man seg nok om hverandre får man det til å fungere. Det er det 21 århundre, man har msn, telefon, skype, webcam etc. i tillegg til "fysisk" tilstedeværelse. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
...

For vår del gikk aldri nyfrelskelsesfølelsen over, siden hele prosessen ble bremset av avstanden. Det var kjempefint! Det er noe fantastisk med å vandre rundt å føle seg nyforelska hele tiden.

 

Vandre rundt å føle seg nyforelsket hele tiden? For meg er det slik jeg føler meg når jeg er hos hun eller omvendt, men resten av tiden(når vi er fra hverandre) er absolutt ikke noe nyforelskelses-følelse. Mer som akkurat blitt dumpa følelsen egentlig. I allefall de første dagene fra hverandre. Klarer ikke å prate i telefonen med henne engang, jeg blir bare helt på gråten med en gang :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...