Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen flere her med langdistanseforhold?


Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig med deg. Jeg bor i Trøndelag og kjæresten bor like nord for Seattle. DA snakker vi langt unna. Jeg ser ham ca 2 ganger i året, men da er det til gjengjeld helt fantastisk. Vi møttes da jeg studerte i USA i et år, og falt pladask for hverandre. Det fungerer bare dere begge er villige til å jobbe hardt nok for det.

Jeg beundrer dere som klarer å holde slike forhold gående. Hadde selvfølgelig ventet lenge på kjæresten min og (som jeg elsker utrolig høyt, du leser vel dette christer<3), men det hadde blitt tøft. Er lett for meg, som "bare" har tr.heim-oslo, å si at jeg hadde klart det, for det er jeg ikke sikker på. Men ja, beundrer dere. Og lykke til : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er godt å høre at det er folk her som faktisk klarer dette. Min historie, egentlig ganske frustrert og tvilende for øyeblikket.

 

Har fått kontakten med ei jente, og har falt for henne. Og det er tydelig at hun også føler noe. Ja, er ganske himmelsk yey, to personer som flørter, det er gøy! Ja det er det, men jeg klarer ikke tenke på annet enn at hun skal reise til AUSTRALIA i ett år i Juli. Og veldig mange forteller meg at det ikke er verdt å utsette seg selv for dette, når hun reiser bort allikevell. Og jeg ser jo poenget deres, jeg kommer til å savne henne noe sinnsykt!!

 

Men igjen, jeg VET at dersom vi fortsetter denne kontakten så kommer vi til å ha det helt fantastisk fram til Juli. Jeg har ikke pratet med henne om dette ennå, så jeg vet ikke hva hun mener om "oss" når hun reiser. Kanskje det ikke er så lett å si såpass tidlig.

 

Det er i alle fall min historie, tenkte jeg ville dele den :)

 

Objektive tanker fra dere? :)

Lenke til kommentar
Dere kan jo alltids ha det fint til Juli. Eller prøve, og se hva som skjer. Og så enten gjøre det slutt før hun drar, eller vente og se hva som skjer, uten at dere avtaler noe nærmere.

Ja enig.. Go for it og ha det fint nå.. Er hun den rette klarer man å vente et år..

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

 

Ja jeg kommer nok til å gi jernet, og nyte livet med henne så lenge det lar seg gjøre. Hvis det funker bra, så er i alle fall jeg villig til å vente et år. :love:

Lenke til kommentar

hm.. ja imponerende at så mange ser ut til å takle avstand så bra.. jeg og kjæresten gjorde ikke det dessverre.. hun i california og jeg i norge.. funka bare noen måneder.. kombinasjonen av at hun trakk seg unna og jeg ble sjalu gjorde at det ble full skjærings dessverre, selvom vi på forhånd var veldi klar for å få det til å fungere... om hun falt for noen andre over dammen eller ikke får jeg nok aldri svar på, og det spiller vel egentlig heller ingen rolle.. men skulle gjerne visst om sjalusien min var ubegrunnet eller ikke! jeg pleier da ikke å være sjalu! men greide ikke å kvitte meg med tanken på at det var noe hun ikke fortalte.. og kanskje var det det.. kanskje ikke.. utrolig leit ihvertfall og jeg sitter igjen her hjemme såra og ganske så lei meg, og lurer på hva i alle dager som egentlig skjedde..

 

så mitt entydige råd er: vær sikre på at dere er glade ihverandre før dere satser på et avstandsforhold.. bestem rutiner på hvordan dere skal ha kontakt på forhånd, men vær åpne for å tilpasse disse etter praktiske begrensinger når dere er på plass, hver på sitt sted. fortell hverandre ofte at dere er glade ihverandre og avtal å møtes og for all del hold avtalene. og være rause med hverandre! oslo trondheim østerike seattle spiller mindre rolle..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter og venter på at de neste dagene skal gå. Venter besøk tidlig på morgenen på torsdag, og dagene går så utrolig sakte. Han kommer oppover en og en halv dag tidligere enn planlagt, egentlig, og jeg er spent på hvordan skolen min de to dagene skal gå. Men jeg gleder meg noe enormt. Blir nok jobb på begge oss i sommer, men forhåpentligvis i samme by. ;)

Hellas høres utrolig kos ut.

Lenke til kommentar
Men en forelskelse er gjerne begynnelsen. Hehe. Men du har rett, Crimar. Det kreves litt, i alle fall når det er langt og vanskelig å treffes ofte.
Litt? Mer enn litt vanskelig å reise fra deg ihvertfall.

Men det er så kos og reise til deg, så... Du er nå verdt det da. :love:

 

OBS: Om noen har lyst på en gratis togbillett med nattoget til Trondheim natt til fredag, eller dagtoget videre fra Trondheim til Mosjøen (toget til Bodø), så si ifra.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Litt? Mer enn litt vanskelig å reise fra deg ihvertfall.

Men det er så kos og reise til deg, så... Du er nå verdt det da. :love:

 

OBS: Om noen har lyst på en gratis togbillett med nattoget til Trondheim natt til fredag, eller dagtoget videre fra Trondheim til Bodø, så si ifra.

Er jo ikke helt til Bodø, da. :roll:

 

Og jada, jeg vet hva du mener. Men du skjønte veldig godt hva jeg mente og. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...