Gå til innhold

TEST: Mandriva One 2008


Anbefalte innlegg

har nettopp installert Mandriva.. Dette er mitt første møte med Linux. Mye bra her, selv om det ikke kan erstatte Windows for min del.

 

Har dog et par spørsmål..

 

Hvordan bruker jeg den berømte 3d-kube tingen? Får ikke den til å vise seg...

 

Hva er de viktigste hot-key`sene? Ser at kommandoer er sentralt, er den noen hotkey for å få opp denne? osv..

 

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nettopp installert Mandriva.. Dette er mitt første møte med Linux. Mye bra her, selv om det ikke kan erstatte Windows for min del.
Avinstallerte Windows for en stund siden, det kan ikke erstatte linux for min del.
Hvordan bruker jeg den berømte 3d-kube tingen? Får ikke den til å vise seg...

Ctrl+Alt+pil

Hva er de viktigste hot-key`sene? Ser at kommandoer er sentralt, er den noen hotkey for å få opp denne? osv..

Sjekk kontrollsenteret for KDE, der står alle, samt mulighet til å legge inn de du vil.

Lenke til kommentar

Et problem har jeg riktignok...

 

Med Kopete klarte jeg å fjerne fil-menyen (der menyen står), og nå ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å få dem tilbake? trykket dermed feil og fjernet omtrent alt som var av toolbars... hva gjør jeg nå? Har opplevd det samme i et annet program :)

 

Får jeg bare leve med verdens simpleste messenger-vidnuer? :)

 

EDIT: Og den største irritasjonen er at jeg max kan kjøre 1024x768 oppløsning.. er ikkert en fix for dette et sted.. men finner ikke noe for Mandriva 08

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Med Kopete klarte jeg å fjerne fil-menyen (der menyen står), og nå ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å få dem tilbake? trykket dermed feil og fjernet omtrent alt som var av toolbars... hva gjør jeg nå? Har opplevd det samme i et annet program :)

Høyreklikk et sted inni vinduet til Kopete, og du får opp en meny hvor du skrur av og på toolbars og menylinje.

Får jeg bare leve med verdens simpleste messenger-vidnuer? :)

Selv liker jeg Kopete best uten meny - jeg liker nemlig å ha mest mulig minimalistiske programmer ;)

Lenke til kommentar
Diskusjon om uttrykket "pakkebrønn" hører ikke hjemme her.

Kan moderator flytte denne tråden til f.eks GNU/linux under f.eks. tittelen "Er pakkebrønn et dekkende uttrykk?" :thumbup:

Som nemnt finst det allereie ein slik tråd. Snart eit år gammal, men det er no mogeleg å dra den opp att om ein ynskjer å fortsetje diskusjonen:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=672218

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har prøvd Mandrivas 2008 one liveCD, og den er den beste jeg har prøvd til nå. Jeg ser at det står i hardware.no sin test av distroen, at man mener Mandriva virker raskere enn andre distroer. Det samme inntrykket har også jeg, men dog så tynt et grunnlag med bare test av liveCD. Mandriva virker så interessant at jeg tror det er verdt å prøve distroen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...