Gå til innhold

Firefox i flere varianter


Anbefalte innlegg

FF er naturlig fordi det er den eneste forkortelsen jeg har hør om .

 

FX kan bety 100 andre ting.

 

fx2 er f.eks en film

fx svensk ord for "for eksempel"

 

jeg har aldri hørt eller set at man bruker førtste og siste bokstav i et ord som forkortelse

 

hva tror dere MT betyr ?

ser ikke dette rart ut Microsoft

 

Tja, her avslører du jo at du ikke henger helt med. Fx. Stor F, liten x. Ingen abbreviasjon, altså. At Microsoft velger å forkorte til MS (med store bokstaver) er deres sak, Mozilla valgte Fx da navnet faktisk bare består av ett ord (og x-en er dermed liten).

 

Visste du at IE på engelsk kan misforstås ( 'id est' som på engelsk er ensbetydende med 'med andre ord' )? Forandrer jeg på abbreviasjonen fordi den blir lik som en annen? Nope.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her går det på stavlse :

Firefox

Microsof

 

eller

 

Firefox

Microsoft

 

hva virker mest naturlig ?

 

for meg er FF og MS enklere å forstå

begge er sammslåtte ord

 

hva med WV . hadde microsoft fåt lov så hadde de kalt det (Wv) for Windows Vista i stedet forwindows vista .

det kan forveksles med VW (Volkswagen)

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

hvis dere bytter til Opera, så får dere BÅDE den beste nettleseren OG en problemfri forkortelse!

 

noen av oss vil kanskje også bruke norske navn, og forkorte derfra... IR\IV=IldRev, TF\TL=TordenFugl og LM\LK=LilleMyk. et hav av logiske forkortelser! så kan de som liker å bruke LK (lillemyk) ha sin klubb, mens de som liker å bruke MT kan ha en annen. Lillemyk selv vil jo bruke MS, så da forveksler vi ikke dem med en av forkortelsesklubbene.

 

bare mine forslag for en enklere hverdag...

Lenke til kommentar

Godt tiltakk av Mozilla, vi vet jo alle at Firefox til OS X er stygg...., den glir veldig dårlig inn i systemet, og virker helt malplasert utseendemessig i forhold til andre apps. Dette er viktig at Mozilla skaper et standard utseend på Firefox, mulig at datanerder og sånt kan endre og tweake dette, men for oss som bare legger det inn tenker vi ikke på at vi kan endre det, men bare at det er STYGT. Kanskje jeg igjen kan legge inn Firefox som min backup browser hvis dette blir gjennomført.

Lenke til kommentar
Godt tiltakk av Mozilla, vi vet jo alle at Firefox til OS X er stygg...., den glir veldig dårlig inn i systemet, og virker helt malplasert utseendemessig i forhold til andre apps. Dette er viktig at Mozilla skaper et standard utseend på Firefox, mulig at datanerder og sånt kan endre og tweake dette, men for oss som bare legger det inn tenker vi ikke på at vi kan endre det, men bare at det er STYGT. Kanskje jeg igjen kan legge inn Firefox som min backup browser hvis dette blir gjennomført.

 

 

ser du ikke at det er hvordan Firefox skal forkortes vi diskuterer her? vennligst hold deg OT!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
hva tror dere MT betyr ?

ser ikke dette rart ut Microsoft

 

Der har vi et veldig godt eksempel.

 

Bruker man ikke MS som forkortelse for microsoft da?

 

Jo, men hvis du leser lenger opp så mener de Firefox forkortes Fx. Fordi det er i ett ord. Men Microsoft er jo også ett ord, men forkortes MS, så hvorfor ikke Firefox - FF?

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

FF er svært naturlig fordi det er sat sammen av Fire ( brann/varme ) og fox ( rev) .

 

på samme mate er Microsoft også to ord som er satt sammen. alle vet hva micro betyr og soft som jeg vil oversatte til myk.

 

noen som husker hvilke ord IBM står for ? Iternasjonal bisnis mashine ( erller noe i den duren)

 

når 90% har hørt om FF så begriper jeg ikke hvor Fx kommer fra. er det bare for at det skal høres mer avansert ut ?

 

FX er et begrep som vanligvis forteller at noe er mer avansert en vanlig .

 

hvis noe lager et skjermkort , kamera eller mp3 spiller så kan de finne på å legge Fx inn i navnet for at det skal høres mer avanser en det er .

 

dette kam virke mot sin hensikt for firefox.

 

at et operativsystem kalles Os x er fordi det er versjon 10 som kan skrives som X

 

hvis firefox skal kalles Fx så må de vente til versjon 10 kommer ut og da kalle den FFx

 

logoen er 2 F-er vendt mot hverandre. det er bare å se etter

 

 

ps: Hardware forkortes jo på samme måte . ingen vet hva H.E. er for noe

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
noen som husker hvilke ord IBM står for ? Iternasjonal bisnis mashine ( erller noe i den duren)

 

når 90% har hørt om FF så begriper jeg ikke hvor Fx kommer fra. er det bare for at det skal høres mer avansert ut ?

 

FX er et begrep som vanligvis forteller at noe er mer avansert en vanlig .

Gawd. IBM er en abbreviasjon (google det), Fx er en sammentrekking av et ord. At MS velger å gjøre det på noen annen måte kan jeg ikke si er noe vinnerargument. Da burde man kanskje rette seg etter Internet Explorers tolkning av webstandardene i samme slengen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...