Gå til innhold

Hva syns dere om Zelda Phantom Hourglass?


Soldierr

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er helt konge! Syntes styringa var klønete med en gang, men nå er den perfekt. Anbefaler å bruke q-tips, med stylus får jeg sånne skrapelyder hele tia.. får frysninger :|

 

anyways, det jeg digger er alle de nye type puzzlene. Også er det ekstremt kult at man kan notere ting på kartet, så man ikke glemmer noe viktig! Feks hvis du finner et eller annet som du ikke greier å få tak i enda pga du ikke har det rettet toolet, kan du bare skrive det på kartet og stikke bort etterpå. Jeg har nettopp tatt første tempel.

Endret av Hylians
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og er veldig fornøyd med Zelda PH. Kontrollen er digg, måten man får en bedre oversikt over det ved at man hele tiden har et litt detaljert kart på øversteskjerm og at man kan notere (u?)viktige ting er bare kos. OM det er noe jeg skal sette fingeren på så må det være Ocean King tempelet.. At man har en tidsgrense gjennom hele tempelet synes jeg blir dumt. Og at man må ta de samme små "questene" hver gang man skal inn i tempelt igjen blir jeg bare gal av. Heller ingen fan av Phantomene som kan ta tiden fra deg.. Nei, Ocean King tempelet er ikke noe kos.. Ellers synes jeg det er kjekt at man kan finne deler til båten som man kan bytte med en venn. Men jeg må si jeg likte WIndWaker og TwillightPrincess bedre(nei, har ikke spilt fult igjennom OoT(noe som når jeg tenker på det jeg tror jeg skal gjøre i julen..)).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Syns spillet er knallbra. :D Men det jeg misliker er muligheten til å bruke d-pad og knappene litt mer. Noe som også irriterer meg er at du starter utenfor tempelet hvis du saver og slår av langt inne i det.

 

Hylians: :ohmy: Skaff deg skjermbeskytter!

Lenke til kommentar

Jeg liker det, men hater måten du må rulle på. Får det kunn til 1 av 10 ganger. Skulle gått ann å legge til "rull" på en knapp isteden.

 

Liker heller ikke at du må faktisk BLÅSE i mikrofonen. Det er pokker så mangen spill jeg har som har det, og det er helt idiotisk. Pleier som regel å droppe spillet dersom den funksjonen dukker opp, men heldigvis så er det minimalt med det i Zelda.....så langt......uff.

Lenke til kommentar

spillet er knallkult, og jeg digger det... Bare noe langdrygt med all denne båtkjøringa og meningsløse båt-moddinga... Er enig i at det er noe kronglete å rulle. Fikk aldri helt teken på det.

Ellers kan det nevnes at jeg syntes det var litt i overkant lett. Det var lissom aldri noen utfordring. Ser i mange anmeldelser at Temle of the Ocean King var vanskelig når man kom seg ned et stykke, men jeg syntes det var håpløst lett. i alle fall i forhold til tidligere Zelda-spill... De skal være utfordrende, men ikke så vanskelige som Zelda II :p

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med PH til nå. Jeg liker hvordan de har endret på kontrollen og spillbarheten. Det er også langt lettere å hoppe inn i enn andre Zelda-spill. Spesielt om du er på farten. Jeg har måttet splitte opp spillingen en del den siste tiden, så det passer fint.

 

Syns også PH gjør en fin tvist på en rekke puzzles. Etter mange Zelda-spill har det liksom vært en fast formel å forholde seg til. Det å måtte blåse, gni o.l. for å få til ting er litt forfriskende. Du blir liksom litt satt vekk om hva du skal gjøre. Og de små morsomhetene om dette her og der får meg til å smile litt. Spesielt når du roper i mikrofonen i tidlig i spillet og får vite at du bare trengte å knipse med fingrene.

 

Eneste negative jeg har å si på PH er hovedtempelet hvor du returnerer til. Dette gjør det så veldig repetivt, spesielt også siden musikken har lite variasjon i det tempelet.

 

PH er et godt kjøp og anbefalest ikke bare til fansen, men også til folk som vil prøve å komme inn i disse spillene. Et veldig tilgjengelig spill for alle.

Lenke til kommentar

Det jeg liker med PH er den nye måten å styre på.

 

Ikke bare styre Link, men også bomerangen og pilene osv. At du kan tegne ruten til båten er også bra.

 

Det jeg ikke helt forstår at hvorfor noen av mine treasure maps kryssene plutselig blir borte ^^;

 

Ocen King templet er nevnt av mange og er en liten irritasjonsmoment.

 

Rullingen er også vanskelig, men er ikke så viktig i dette spillet egentlig.

 

 

Det var to steder jeg satt fast på

 

 

Men det var tidlig i spillet, og jeg ikke greide å tenke nytt , smelte mange bomber mot de monsterne med store ører, men det hjalp ikke :p Og det var heller ikke lett å finne det 2. merke om hvor den 2. spiriten var.

 

Lenke til kommentar
At man har en tidsgrense gjennom hele tempelet synes jeg blir dumt. Og at man må ta de samme små "questene" hver gang man skal inn i tempelt igjen blir jeg bare gal av.

 

Pfft, det gir bare utfordring. Dessuten, du kan ta mange floors lett ved å bruke nye gjenstander du finner senere, for å ikke gjøre det for repetivt, tenker jeg.

 

Selv syntes jeg Phantom Hourglass var sykt deilig, enda jeg har runda det. Jeg likte faktisk siste boss i PH bedre enn den i TP. Vanskeligere og. Nå har jeg gjort noen sidequests også, men mangler en del, som noen gems osv. Men wow, dette var et deilig spill. Dessuten er Linebeck digg karakter!

 

Men det er sykt slitsomt med hu Jolenekjerringa som flyr rundt og skal skade meg hele tiden.

 

Heldigvis har jeg beseiret henne for "godt" nå!

 

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Har hatt det noen uker nå, og jeg syns det er fantastisk. Importerte fra canada. Rundet det i helga som var. God story, gode kontroller, du blir lett avhengig. :)

Jeg syns det er det beste DS spillet per dags dato og kan trygt anbefalle denne spilljuvelen til de fleste. Spillet er ikke så vanskelig kontrollermessig, men noen av puzzle'ne i spillet kan gi deg litt hodebry i blant, men det er bare deilig!

 

Uansett er det bare jeg som savner en anmeldelse av dette spillet på gamer.no? -Savner også Metroid, begge er kommet på vg og dagbladet såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er det du som har spilt for mye Zelda. :p

 

Jeg har ikke vært borti serien noe særlig før og satt fast et par ganger. (halveis nå ca.)

 

Bla. den merket man skal få ned på kartet, den hemmelige plassen du måtte grave opp osv.

 

Lenke til kommentar
En ting jeg er litt lei av er hvor lette alle Zeldaspill er. Rundet det, og har gjort det meste av sidequestene, alt uten noen form for hjelp. Håper det kommer et virkelig utfordrende Zeldaspill en dag.

Helt enig der. Har akkurat begynt, og spillet er ikke akkurat vanskelig...

Den nye styremåten er grei nok den, men jeg foretrekker å bruke knappene. Irriternde at det ikke er et alternativ her. Håper også at storyen er litt ny denne gangen, ikke det samme gamle "samle x antall av et eller annet, slå Ganon og redd Zelda" oppdraget denne gangen også. Flere og mer varierte sidequests enn vi har sett tidligere (untatt MM) kunne jeg også ha tenkt meg. Og hvorfor må spillet se ut som en tegnefilm? Er det på grunn av at alle ninteodo spill skal være så barnevenlige? En ser jo hvordan TP er, så jeg håper inderlig ikke det.

 

Men som sagt, hvorfor greier aldri nintendo å lage et Zelda spill som er langt, og i hvert fall litt utfordrende?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt veldig mye spilletid med Phantom Hourglass den siste uken, og jeg er veldig fornøyd. Det er etter min mening det beste DS spillet hittil. Med kombinasjonen av alle funksjonene til DS og den tradisjonelle Zelda-opplevelsen har Nintendo nok en gang skapt en perle av et spill. Det er et av de få spillene jeg har spilt i år som jeg har blitt helt avhengig av.

Etter Wind Waker var jeg i tvil om fokuset på havet og båtreisingen ville funke i enda et spill. Seilingen var altfor langdryg og kjedelig. Phantom Hourglass har gjort at jeg allerede nå vil ha en ny oppfølger med fokus på havet. Det er mulig det er fordi kartet i PH er mindre og at båtnavigeringen er sterkt forbedret, jeg har i alle fall blitt veldig positiv til et nytt spill med "øyhopping" i The Great Sea. :)

Det er dog et par minus med spillet. Til tross for en rekke originale gåter og oppgaver er det et hakk for lett. Kontrollene funker svært bra, men det er et unntak. For min del tok det meg sikkert 10 timer med spilletid før jeg klarte å rulle når jeg ville.

Lenke til kommentar
En ting jeg er litt lei av er hvor lette alle Zeldaspill er. Rundet det, og har gjort det meste av sidequestene, alt uten noen form for hjelp. Håper det kommer et virkelig utfordrende Zeldaspill en dag.

Helt enig der. Har akkurat begynt, og spillet er ikke akkurat vanskelig...

Den nye styremåten er grei nok den, men jeg foretrekker å bruke knappene. Irriternde at det ikke er et alternativ her. Håper også at storyen er litt ny denne gangen, ikke det samme gamle "samle x antall av et eller annet, slå Ganon og redd Zelda" oppdraget denne gangen også. Flere og mer varierte sidequests enn vi har sett tidligere (untatt MM) kunne jeg også ha tenkt meg. Og hvorfor må spillet se ut som en tegnefilm? Er det på grunn av at alle ninteodo spill skal være så barnevenlige? En ser jo hvordan TP er, så jeg håper inderlig ikke det.

 

Men som sagt, hvorfor greier aldri nintendo å lage et Zelda spill som er langt, og i hvert fall litt utfordrende?

 

lol, det eneste jeg ikke liker er vanskelighetsgraden (Og litt for få sidequests) :p Både grafikken og måten man styrer på elsker jeg.

Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med Phantom Hourglass for denne gangen.

 

Er enig i at den er litt for lett, og få side-quester. Så nå kommer jeg til å prøve de ekstra spillene som maze, hovel, og canon game :)

 

Tror ikke jeg har greid å få game over en eneste gang utenom en gang på båten, og et par ganger i begynnelsen før jeg ble kjent med systemet (og hadde få hjerter).

 

Men dette er jo et håndholdt spill så jeg kan jo ikke sammenligne størrelsen med de andre spillene, men når jeg tenker på Link's Awakening til Game Boy så syns den til GB var lenger og mer utfordrene. Syns dette var et bra og underholden spill, men ikke bra nok til å bli en klasikker. Likte spesiellt godt de nye "gåtene" der de har tatt i bruk det spesielle med DS'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...