Gå til innhold

Den store hemmeligheten om Humlesnurr: Homo


Anbefalte innlegg

Pft, da er de vel homofile alle som en, da.

 

Hvorfor skulle de være det? Den eneste hovedkarakteren som ikke har noe romantisk forhold til en person av motsatt kjønn er Humlesnurr, som også er bekreftet av Rowling som homofil. For all del, det er fullt mulig at det er andre homofile eller lesbiske elever ved Hogwarts (og det er nok ganske sannsynlig at det er flere i Potter-universet som er homofile eller lesbiske, men de er ikke nødvendigvis omtalt i utstrakt grad i bøkene), men det er neppe personer som er så fremtredende at det vil være av interesse å få opplysninger om deres seksuelle legning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å, du vet, kanskje Rowling sener får for seg at hun vil sette søkelys på innesteningen av ens egen legning. Kanskje Ronny egentlig er homofil, men velger å undertrykke det for å være i overensstemmelse med samlivsnormen.

 

*shrugs*

 

Hva så? Om hun senere får det for seg å avsløre Ron som skaphomo, så ser jeg ikke noe problem i det.

Lenke til kommentar

Forelska? o_O

Den var ny. Jeg føler ikke at Harry har noe form for forelskelse.

Beundring, respekt, frykt på ett vis, men likevel trygghet. Mer ett slags, tillitsforhold enn en forelskelse. Jeg er veldig dårlig til å ordlegge meg, men forelsket? Jeg fatter ikke det. o_O

Lenke til kommentar
Jeg bruker ordet forelskelse kanskje litt videre enn andre, så glemmer jeg ut at andre ikke kan vite det. hehe

Men pointet var at Humlesnurr og Harry var veldig close liksom og han var homo. han var rektor og harry elev. creeeeeeeeeeepy (viss det hadde skjedd i virkeligheten liksom)

 

Haha, jeg går utifra at du ville tenkt det samme om Dumbledore var en hetrodame? :wee:

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg.

Men det virker liksom ikke... helt riktig. Selvfølgelig, jeg ser jo hva Schnell mener. Og han/hun skal få mene det. Det er en mulighet. Ingenting kan utelukkes når det gjelder Rowling, har vi vel lært? Men xD Likevel...

Skal lese alle bøkene om igjen. Se om jeg finner en link i den retningen? Hehe

Lenke til kommentar

MAw! Sorry!! Jeg tenkte ikke at noen som ikke har lest den siste ville finne på å bevege seg inn på en så farlig tråd! Virkelig lei meg! :( MEn nå endret jeg innlegget. Kan du gjøre det samme, for å unngå flere spoileropplevelser?

Endret av Spöka
Lenke til kommentar
MAw! Sorry!! Jeg tenkte ikke at noen som ikke har lest den siste ville finne på å bevege seg inn på en så farlig tråd! Virkelig lei meg! :( MEn nå endret jeg innlegget. Kan du gjøre det samme, for å unngå flere spoileropplevelser?

 

Hehehe, ingen fare. :) Jeg skal begynne på boka rundt juletider uansett. Hvem som ender opp med hvem er egentlig ikke det jeg lurer mest på!

Lenke til kommentar

Alle disse meningene er jeg nok enig med, men tror at det er litt trist òg. For det første, jeg mente det var bedre da Humlesnurr var 'forelsket' i Grindlwald sine ideer, og måten han ville forandre verdenen. Trengs ikke å være homofil for denne slags mann å virke kjempespennende: har jo hatt slike opplevelser selv, og er visst ikke homofil. Alt er jo ikke seksuelt, vet du? Tror dette gjør Humlesnurrs karakter til å bli litt grunn, faktisk. Og det tror jeg er trist, fordi jeg kan ikke lenger lese HP for å rømme en verden der det virker som om de fleste tenker om ingenting bortsett fra sex.

Endret av jarvoll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...