Gå til innhold

Den store hemmeligheten om Humlesnurr: Homo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syntes dette var ganske genialt av J.K. Rowling, hun lærer barn om toleranse fra tidelig alder.

og hun har gjort det på en bedre måte enn media fremstiller homofile generelt, for vanligvis blir homofile fremstilt som veldig femi gutter. og her viser hun at homofile ikke trenger å følge den kodeksen.

Einig.. Utruleg bra gjort. Eg fekk jo igrunn litt anelsen av det når eg leste den 6-7. boka. I alle fall den sjuande. Genialt trekk..

Lenke til kommentar

Litt merkelig at en forfatter påstår at en karakter i hennes bok er homo uten at det kommer frem i bøkene. Når forfatteren har gir ut ei bok så mister hun også definisjonsmakten over den.

 

Men, hun sa også at Humlesnurr for henne alltid har vært homo, og det er greit. Men jeg synes hun bør være litt forsiktig med slike påstander åkke som.

Lenke til kommentar
Litt merkelig at en forfatter påstår at en karakter i hennes bok er homo uten at det kommer frem i bøkene.

 

Tja.. Han dukket jo opp i lilla fløyelsdress (eller noe sånt) på barnehjemmet der Voldemort bodde som barn i Halblodsprinsen, så allerede der burde man jo kanskje begynt å fundere litt :p

 

Uansett, bra av Rowling å inkludere homofile karakterer i Potter-serien. Dumbledore var favorittkarakteren min fra før, og nå liker jeg ham bare enda bedre, i og med at han ikke er som "alle andre" i bøkene.

Lenke til kommentar
Litt merkelig at en forfatter påstår at en karakter i hennes bok er homo uten at det kommer frem i bøkene. Når forfatteren har gir ut ei bok så mister hun også definisjonsmakten over den.

 

Men, hun sa også at Humlesnurr for henne alltid har vært homo, og det er greit. Men jeg synes hun bør være litt forsiktig med slike påstander åkke som.

 

men hun har tenkt å komme ut med et leksikon eller noe sånn om harry potter verdenen og der vil det sikkert stå.

men pluss at siden det ikke motstrider hva som står i bøkene vil jeg si at hun har rett til å bestemme at humlesnurr er homofil, hadde Humlesnurr vist seg som en stor kvinnebedårer i bøkene så hadde jeg vært enig med deg, men det gjør han tross alt ikke.

Lenke til kommentar
Uansett, bra av Rowling å inkludere homofile karakterer i Potter-serien. Dumbledore var favorittkarakteren min fra før, og nå liker jeg ham bare enda bedre, i og med at han ikke er som "alle andre" i bøkene.

Hun har ikke inkludert homofile karakterer i serien, tanken slo meg ikke engang mens jeg leste den. For meg ser det ut som om hun bare er desperat etter mer tid i rampelyset.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Men hun har holdt muligheten åpen hele tiden i såfall, og det må ha vært veldig gjennomtenkt fra første stund av. Tenkt på det som en mulighet til å holde rampelyset rettet mot seg etter de sju bøkene, tenkt på det fra den første av.. jeg tror hun har tenkt ham homofil hele tiden.

Endret av kr0401
Lenke til kommentar
Gjennomtenkt? Det trenger ikke være gjennomtenkt å ikke innvolvere enn av flere titalls karakterer i et parforhold.

 

Humlesnurr er kun en person ikke flere titalls, for alle de andre hovedpersonene har hun vist den sexuelle legeringen til.

Harry Potter - Ginny Weasley

Hermione Granger - Ron Weasley

Rubeus Hagrid -> (forelsket, men hun ville ikke ha han) -> Olympe Maxime

 

Albus Dumbledore -> Gellert Grindelwald

 

og dette er stort sett hovedpersonene, selfølgelig er det en del hun ikke har puttet i noe parforhold, men de er mindre viktige personer i serien

Endret av Henzor
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hun har ikke inkludert homofile karakterer i serien, tanken slo meg ikke engang mens jeg leste den. For meg ser det ut som om hun bare er desperat etter mer tid i rampelyset.

Helt enig, syntes dette ble litt dumt. Nå har hun ikke noe nytt på gang lenger og er ikke like interessant..

 

På den positive siden er det en veldig fin måte å bringe homofili frem, som flere sier her :), men i dette tilfellet syntes jeg det ble litt.. unødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg må faktisk tilstå at når jeg hørte om uttalelsen hennes, så reagerte jeg med "aaah, selvsagt!". Alltid følt det var noe med Humlesnurr, noe som lå rett under nesa på oss lesere. Noe hun har visst fra første bok, men valgt å ikke legge så veldig frem.

 

Jeg tror ikke hun gjør dette for å få tid i rampelyset, jeg tror heller hun gjorde det for å gi folk en liten vekker. Noe som sa at "hah, du hadde ikke trodd han var homofil, for han er den samme enten han er homo eller ei", på en måte. =)

Lenke til kommentar
Uansett, bra av Rowling å inkludere homofile karakterer i Potter-serien. Dumbledore var favorittkarakteren min fra før, og nå liker jeg ham bare enda bedre, i og med at han ikke er som "alle andre" i bøkene.

Hun har ikke inkludert homofile karakterer i serien, tanken slo meg ikke engang mens jeg leste den. For meg ser det ut som om hun bare er desperat etter mer tid i rampelyset.

 

Rowling sier Humlesnurr er homofil. Humlesnurr har vært med i alle bøkene, selv om hans seksuelle legning ikke var kjent da (noe som ikke betyr at han ikke var homofil allikevel, George Michael var jo tross alt homofil før det ble offentlig kjent). Ergo har hun inkludert i alle fall èn homofil person i bøkene sine. At tanken på at Humlesnurr kunne være homofil ikke slo deg betyr ikke at han ikke var det. Tanken på at Milli Vanilli sang selv på albumene sine betyr ikke at de gjorde det.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...