Gå til innhold

Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon


Undersøkelse om Ubuntu 7.10  

340 stemmer

  1. 1. Kommer du til å ta i bruk Ubuntu 7.10?

    • Ja, jeg ERSTATTER en eldre Ubuntu eller et annet OS
      215
    • Ja, Ubuntu 7.10 kommer I TILLEGG til de OS jeg allerede bruker
      113
    • Nei, jeg skal ikke bruke Ubuntu 7.10
      12
  2. 2. Hvis du svarte det første alternativet, hvilke(t) OS erstattes?

    • En tidligere Ubuntu
      189
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      30
    • Windows
      140
    • Mac OSX
      4
    • BSD, Solaris
      4
    • Et eller flere andre OS
      19
  3. 3. Hvilke andre OS kommer du til å bruke sammen med Ubuntu 7.10?

    • En tidligere Ubuntu
      9
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      53
    • Windows
      216
    • Mac OSX
      16
    • BSD, Solaris
      9
    • Et eller flere andre OS
      8
    • Ingen
      92


Anbefalte innlegg

Vil bare si det at windows betrakter ikke en iso fil som enrar fil.

Det er fordi at iso er et komprimerings format, på lik linje som rar.

Har man winrar installert så vil winrar prøve å åpne fila fordi han er satt som å gjøre det fra utviklerne.

 

Altså.

Windows (eller winrar) betrakter ikke iso filer som rar filer selv om de har samme ikon og kan åpnes med samme program.

 

Er bare en liten forskjell

 

Sorry hvis jeg er litt for pirkete, hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver nå og sikkerhetskopierer alle filene mine til en ekstern harddisk jeg har.

 

Kommer til å ta ca en time til så jeg tenkte jeg skulle spørre litt rundt...

 

Først et par ting.

 

Jeg har gått lei windows. Jeg føler at jeg har lært det som er morsomt å lære om windows.

Jeg har prøvd ubuntu før, men likte det ikke. Dog hadde jeg på den tiden ikke muligheten til å sette meg noe særlig inn i det. Jeg har tid og lyst nå.

 

 

Til dere som har prøvd, eller kjører på det nå. Jeg har tenkt å formatere harddisken min i prosessen. Ikke si: "nei det behøver du jo ikke" eller liknenede. Jeg er en kar som enten ikke gjør det, eller gjør det fullt ut.

 

Saken er rett og slett den at jeg ikke føler noen trang til å spille på pc mer. Jeg har en xbox360 for å dekke over spillhungeren min. Alle spilltyper er etter min mening bedre på den. Unntatt rts. Jeg skal bare bruke maskinene til å laste ned ting, surfe nettet, og chatte.

 

Spørsmål 1. Noen som tror jeg kommer til å bli fornøyd?

Sprøsmål 2. Kan man dele filer til xbox360 i linux?

 

Edit: fikset en skrivefeil.

Endret av okristian1
Lenke til kommentar
laste ned ting, surfe nettet, og chatte

Linux har ingen problemer med å dekke det behovet. I så måte så bør du bli fornøyd, men det er i hovedsak dine egne forventinger, villighet til å prøve ut og lære noe som er nytt og litt anderledes osv, og bruke litt tid på å få ting til å fungere (hvis de ikke gjør det med en gang), som vil være avgjørende for hvor fornøyd eller ikke du blir.

 

Kan være greit å ta en liten titt på dette så man kanskje for ett litt mer realistisk bilde av hva man kan forvente av Linux

 

* En melding til nybegynnere...

* Linux is Not Windows

 

Dette er fra slutten av den siste artikkelen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
So if you're considering switching to Linux, first ask yourself what you really want.

 

If you want an OS that doesn't chauffeur you around, but hands you the keys, puts you in the driver's seat, and expects you to know what to do: Get Linux. You'll have to devote some time to learning how to use it, but once you've done so, you'll have an OS that you can make sit up and dance.

 

If you really just want Windows without the malware and security issues: Read up on good security practices; install a good firewall, malware-detector, and anti-virus; replace IE with a more secure browser; and keep yourself up-to-date with security updates. There are people out there (myself included) who've used Windows since 3.1 days right through to XP without ever being infected with a virus or malware: you can do it too. Don't get Linux: It will fail miserably at being what you want it to be.

 

If you really want the security and performance of a Unix-based OS but with a customer-focussed attitude and an world-renowned interface: Buy an Apple Mac. OS X is great. But don't get Linux: It will not do what you want it to do.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
har den fått ordentlig støtte for "broadcom 4318(trådløst nettverkskort)" eller må jeg gå gjennom hælvete for å få nett?

Gikk opp som en drøm hos damen. Måtte bare aktivere i ufrie drivere.

 

Eneste problemet jeg sliter med, er at den ikke husker skjermoppløsningen etter RS. Har widescreen på laptop, og må fikse oppløsningen fra 1024 til 1280 hver eneste gang. Litt slitsomt.

Lenke til kommentar
Her er en test av Gutsy Gibbon på DinSide Data. Har ikke fått lest den skikkelig enda, men ser ut til at de ikke var helt fornøyd.

 

 

Syntes også denne testen var litt rask gjennomført - og det er 2 småting jeg lurer på.

 

Er det «mulig» å endre en windowspartisjon til 10GB? Jeg er vant med at en XP-installasjon med alle oppgraderinger og vanlige programmer trenger mer enn 10 gb?

 

Hvorfor har fotografen tatt dårlige kamerabilder av installasjonen, når han kunne brukt PrintScreen-knappen og en USB-stick?

Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg tenker nå å innstallere Ubuntu 7.10 ved siden av Windows xp og lurer i denne sammenheng på om det er noe vanskelig å fjerne Ubuntu om jeg ikke lenger ønsker å ha det. Om det er slik at jeg trenger å formatere hele PC-en om jeg ikke lenger ønsker ubuntu så synes jeg det er litt dumt. Håper å få et kjapt svar på dette! :)

Lenke til kommentar
Hei folkens! Jeg tenker nå å innstallere Ubuntu 7.10 ved siden av Windows xp og lurer i denne sammenheng på om det er noe vanskelig å fjerne Ubuntu om jeg ikke lenger ønsker å ha det. Om det er slik at jeg trenger å formatere hele PC-en om jeg ikke lenger ønsker ubuntu så synes jeg det er litt dumt. Håper å få et kjapt svar på dette! :)

 

Nei skulle ikke være noe problem, stort sett så trenger du bare å omformatere den partisjonen du har lagt inn Ubuntu på. Du bør vel oppdatere Master Boot Record (MBR) igjenn, men dette er vel strengt tatt ikke nødvendig. Dette skal være nevt på forumet, så det er bare å ta et lite søk ;) Ellers så tror jeg det bare er å sette inn Windows CD-en og velge repair mode, og ta en rebuild av MBR. Høres nok verre ut enn det faktisk er ... Ett google søk på "remove linux dual boot" gir mange treff.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Kanskje første posten kunne fått en guide for hvordan fjerne Ubuntu? Det høres jo kanskje litt ironisk ut men spørsmålet blir stilt så ofte at det kunne vært en fordel å ha noe å linke til. Videre tror jeg det kan være betryggende for nye å vite hvor lett det er dersom de mot formodning skulle ønske å fjerne Ubuntu igjen. Kanskje man samtidig også kan ha en guide for hvordan fjerne Windows.

 

Ellers venter jeg på nye harddisker før jeg installerer siste versjon. Men for dere som kjører siste; starter den raskere enn før(upstart skulle jo forbedre tiden så mye). Og siste gnome skulle jo være raskere - er det?

 

Kaage:

Ser slik ut. Men 10gig er ikke mye. Nye vista har et eget program i seg som lar deg krympe/øke størrelsen på partisjonen windows bruker.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...