Gå til innhold

Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon


Undersøkelse om Ubuntu 7.10  

340 stemmer

  1. 1. Kommer du til å ta i bruk Ubuntu 7.10?

    • Ja, jeg ERSTATTER en eldre Ubuntu eller et annet OS
      215
    • Ja, Ubuntu 7.10 kommer I TILLEGG til de OS jeg allerede bruker
      113
    • Nei, jeg skal ikke bruke Ubuntu 7.10
      12
  2. 2. Hvis du svarte det første alternativet, hvilke(t) OS erstattes?

    • En tidligere Ubuntu
      189
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      30
    • Windows
      140
    • Mac OSX
      4
    • BSD, Solaris
      4
    • Et eller flere andre OS
      19
  3. 3. Hvilke andre OS kommer du til å bruke sammen med Ubuntu 7.10?

    • En tidligere Ubuntu
      9
    • Andre Linux-distribusjon(er)
      53
    • Windows
      216
    • Mac OSX
      16
    • BSD, Solaris
      9
    • Et eller flere andre OS
      8
    • Ingen
      92


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Full Circle Issue 6 er ute (har vært ute i 4 dager :blush: )

 

Last det ned her.

 

 

AARRRGH!!

 

Kvifor er den Gnome-menyen fortsatt så inn i helsike treig?? Kan ikkje den berre cache alle ikona ved oppstart da for eks.??

 

Er det den vanlige med Programmer-Steder-System du mener, eller gnome-main-menu(med søk, dokumenter o.l) ?

 

Programmermenyen min brukte 5 sekunder første gangen, ellers har den vært lynrask.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
AARRRGH!!

 

Kvifor er den Gnome-menyen fortsatt så inn i helsike treig?? Kan ikkje den berre cache alle ikona ved oppstart da for eks.??

 

Er det den vanlige med Programmer-Steder-System du mener, eller gnome-main-menu(med søk, dokumenter o.l) ?

 

Programmermenyen min brukte 5 sekunder første gangen, ellers har den vært lynrask.

 

Er main-menu'en. Er spesielt veldig treig første gang etter restart. Er vel som sagt pga at den skal cache alle dei idiotiske ikona. Kan ikkje sjå nokon grunn til at dette ikkje skal bli gjort under oppstart av gdm.

Lenke til kommentar
Det eneste som er litt trist med Gutdy Gibbon er at skjermkortet mitt ikke er støttet lengre. Men så er dette bare en av de mange fille PC'ene jeg har, så det fungerer nok forhåpentligvis på en av de andre.

 

Hva slags skjermkort er det du har? Antaglig går det ann å legge inn noe legacy greier.

Lenke til kommentar
Min er også treg første gangen avogtil. Men det er ikke et sekund en gang da.

Men har noen her prøvd Miro??

Syns den var veldig tung, men fin. Noen forslag på hvordan jeg kan gjøre den lettere?

Har prøvd Miro, er ikke så treg her. Du kan jo prøve å fjerne noen av feedsene som følger med, kanskje det hjelper.

 

Åssen PC har du forresten? Kjører du 64 bit? Sverger på at programmet går noe fortere under 64 bits ubuntu (uten at jeg har noen dokumentasjon på det).

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
Det eneste som er litt trist med Gutdy Gibbon er at skjermkortet mitt ikke er støttet lengre. Men så er dette bare en av de mange fille PC'ene jeg har, så det fungerer nok forhåpentligvis på en av de andre.

 

Hva slags skjermkort er det du har? Antaglig går det ann å legge inn noe legacy greier.

Har ikke peiling! Ett eller annet intrigert på et Intel hovedkort fra 1999. Men skulle det i så fall legges inn via terminal? For det går jo ikke ann å starte opp en gang. Hele skjermen bare flimrer.

Lenke til kommentar

Nå begynner planene for neste ubuntu å tikke inn. Her er en foreløbig liste (men ting kan fortsatt komme til og/eller forsvinne):

 

https://blueprints.launchpad.net/sprints/ud...n-2007/+roadmap

 

Fungerer dei nyaste iPodane out-of-the-box i Gutsy?

 

Jeg tror de nye ipoddene skal fungere (det ble jo gitt ut en patch for de en stund før gutsy ble lansert), men kan ikke si det sikkert. Er i hvertfall rimelig sikker på at ipod touch (og iphone) ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...