Gå til innhold

Elendige spill til 360en


Metal_Man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes Oblivion var dritkjipt, men INGENTING topper King Kong, hattene av til skaperne, de har virkelig klart å fremstille dritt jeg ikke kan skille fra den i veikanten.

 

King Kong er faktisk det beste spillet jeg har prøvd som er basert på en film. Jeg fant ihvertfall stor underholdningsverdi i King Kong.

 

Ps: har ikke spilt riddick, har hørt det skal vere bra

Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Oblivion var en nedtur RPG messig. Lvl scaling høres fancy ut, men det ødelegger totalt muligheten for utfordring. Og, når banditter løper rundt med det beste utstyret i spillet begynner det å skurre.

 

Hvor fikk jeg den beste rustningen? Fra noen vakter i ei gruve som holdt noen ogrer fanget. Når jeg reddet verden fikk jeg en som var dårligere. Meningen med det da? Faktisk, fant det bedre å ikke gå opp i lvl. Jeg ble sterkere da, om jeg var "dum" nok til å lage magiker risikterte jeg å bli mye svakere i forhold til det jeg ble bedt om å møte.

 

Ett RPG som herper sitt eget lvl system er ganske søppel ja. For ikke å nevne voice acting, joda, den var bra. Problemet var vel at det var så og si kun en person gjennom hele greia. Alle hørtes klin lik ut. Settingen? Morrowind var eksotisk, Oblivion var vel 101 i generisk rpg setting.

Lenke til kommentar

Oblivion ER elendig. Hvorfor?

 

For det første, hele hovedoppdraget går i all hovedsak ut på å LUKKE DØRER. Eventuelt finne en eller annen fyr/ting. Dette er utrolig kjedelig, fordi det hele er pokker så uengasjerende. Du har ingen valg til hvordan historien utfolder seg, du kan kun være snill gutt. Her er f.eks Gothic 3 langt bedre. I dette spillet velger du selv hvordan du skal gå fram i hovedhistorien, og hvem du skal slå deg sammen med/forræde. I Oblivion er det bare en vei man kan ta, og tro meg, det er ikke morsomt å lukke dører i lengden. Det du gjør har heller ingen betydning for verdenen. Uansett om helvetes porter er åpne eller ikke, vil ingen mennesker bry seg overhodet. Verdenen vil fortsatt være idyllisk og vakker, og jeg føler at jeg ikke utretter noe som helst. Jeg bare spør - hva er poenget med å lukke alle disse dørene?

 

Og angående dørlukking og helvete - hvorfor reagerer ingen på det? Husker at en helvetesport oppstod 20 meter unna en hytte. Mannen i hytta var visst mye mer interessert i naboens gresskar enn i at Helvete hadde åpnet seg like borti veien. Folk i Oblivion er utrolig kjedelige. Det eneste de har å si er ting som "Gray Fox eksisterer ikke" og "Jeg hører at Fighters Guild rekrutterer nye medlemmer". Bare de færreste har noe til dels interessant å by på. Dessuten, hvorfor er det så få av dem? I hovedstaden er det nesten ingen mennesker, og i byene rundt færre. Gothic 3 klarer dette fint med masse liv i byene, fullt av mennesker som kanskje har noe å si. Oblivions byer er jo folketomme.

Og så har vi selvsagt denne AIen. Hva er så spesielt med den? Menneskene i Oblivion labber rundt hele dagen, og hvis de tilfeldigvis kræsjer i hverandre holder de en fantastisk stiv dialog og går videre. At de legger seg om kvelden er da ingen banebrytende ting å gjøre. Voiceactingen er elendig, og utføres av altfor få mennesker. Folk har så mye rynker at de ser ut som huleboere hele gjengen....GAH! Takke meg til leksikondialogene i Morrowind.

 

Gameplayet er kjedelig. Kampsystemet funker bra, men level scaling ødelegger alt. UANSETT hvor mye man trener, vil andre være like gode. Du kan gå overalt, uten å frykte at noe farlig skal skje deg siden du uansett er på nivå med eventuelle fiender. Hele poenget med å bli bedre forsvinner i løse lufta, og det er plutselig like greit å holde seg i lvl 1.

Det var sant, når man kommer i en viss level skiftes alle dyrene ut med drager og monstre. Jaha, ja.

 

Ellers er spillet fullt av feil og mangler. Verdenen er kjedelig. Det hele dreier seg om en gigantisk skau med noe fjell i nord. Jeg er glad for at de la inn Fast Travel. Nemlig fordi jeg ikke ville orka å reise i time på time i den samme idylliske skogen. Jeg mener, er det for mye forlangt med litt variasjon? Dette er det nærmeste du kommer generisk i et RPG omtrent. Morrowind var i det minste mystisk og man kunne aldri helt vente seg hva man møtte på. Klassene er rimelig ødelagte. Jeg valgte Assassain, og det var fortsatt ikke noe problem å hakke seg igjennom alle fiender med sverd (nei, jeg hadde ikke på letteste nivå). Flere skills er også ødelagte, henholdsvis Personality og Security hvor det ikke kreves noe av deg. Det er fantastisk lite å gjøre, og man ender alltid opp med å jobbe for diverse guilds. Greia er det at oppdragene er uoriginale og utrolig kjedelige. Og når man først har fått høyest rank i alle guilds (forutsatt at du gidder) - hva da? Det litt morsomme er at jeg i Morrowind aldri gjorde oppdrag. Likevel følte jeg at spillet var fullt av ting å gjøre, og jeg begynte aldri å kjede meg. Oblivion derimot er farlig tomt.

 

Oblivion feiler totalt som et RPG. Hva er det spillet gjør bedre enn Morrowind overhodet?

 

Åjo, ingen Cliff Racers.

 

EDIT: Skreiv ganske fort her, så det er mulig at noe virker litt uklart ;)

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Det er fint å spille Oblivion på PC, fordi man kan legge inn masse mods som gjør alt mulig.

Jeg spilte med en mod som fjerna level scaling og satte en maxgrense på level til alle monstre rundt i verdenen. Dermed kunne jeg føle meg som level 10 når jeg banket små goblins og rotter. Pluss en million andre små tweaks i gameplay. Bedre AI for vakter f.eks. Og mus i skauen ble ikke plutselig byttet ut med minotaurer på lvl 10.

 

Men jeg er enig, Oblivion-portene var veldig kjedelig etterhvert, og det ble jo bare ren rutine når man skjønte hvilken "type" gate man var i. Du hadde typen der det er masse porter frem til hovedtårnet, der du må inn i andre tårn og låse opp portene først. Også typen med bare ett hovedtårn og masse etasjer. Osv osv. Gjorde det nesten i søvne etterhvert bare for å bli ferdig med det. Og det er rimelig teit at bønder som bor i nærheten av gates bare fortsetter som ingenting har skjedd, ja.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Må bare si at dette var veldig morsomt å lese. Spesielt postene til Metal-Man og Lordshaft. Fantastisk måte å skrive på og samtidig få frem konkrete gode synspunkt og faktorer til spillene som blir anmeldt :)

 

Selv har jeg ikke så mange spill jeg synes var ræva utenom Oblivion og GRAW2. Synes Oblivion var kjedelig grafikk og grusomt kjedelig å spille. Gikk lei etter et par timer. Er nok fordi jeg har mest sans for actionspill der det skjer ting hele tiden. :new_woot: Så gav det ikke noen stor sjanse for å si det sånn.

 

GRAW2 var også fryktelig kjedelig synes jeg. For mye styr og for lite om skjedde, dessuten var jeg ikke særlig imponert over grafikken.

 

Jeg er litt sånn at jeg gir bare spillene opp viss de ikke appelerer til meg de første brettene eller timene med spilling. Gidder ikke bruke tid på noe som likevel kjeder meg. Derfor synes jeg denne tråden er veldig interresant, for da vet jeg ihvertfall hva jeg skal styre langt unna.

Lenke til kommentar
GRAW2 synes jeg var konge!!

Enig med MindTooth at Splinter Cell [Double Agent] var j... vanskelig... Kjøpte det på expert Holmensenteret (Utenfor Oslo) for 99,- så det var verdt et forsøk.

 

Var det vanskelig da? Husker ikke jeg at det var... Sleit bare jævlig med den der kuben (når du skulle hacke mail).

Hva var vanskelig egentlig?

 

Har egentlig ikke spilt noen dårlige spill til 360 selv. Men kjøper ikke dårlige spill heller såe :tease:

Lenke til kommentar
Synes det siste Splinter Cell spillet sugde hardt. Kan være at jeg ikke var så flink i det, men var vanskelig.

 

Birger :)

 

 

Hmmm....Jeg syntes det var totalt KONGE! De to første spillene kan jeg imidlertid styre min begeistring for. De var VIRKELIG dritvanskelige. De to siste (Chaos Theory og Double Agent) storkoste jeg meg med.

Jeg tror at det i ditt tilfelle dreide seg mer om at du ikke likte sjangeren enn at spillet i seg selv var ræva.

Lenke til kommentar
I Oblivion er det bare en vei man kan ta, og tro meg, det er ikke morsomt å lukke dører i lengden. Det du gjør har heller ingen betydning for verdenen.

Mainquestet er ment å ikke påvirke verden for mye, for at sidequests/valgfriheten skal komme tydeligere frem.

 

Og så har vi selvsagt denne AIen. Hva er så spesielt med den? Menneskene i Oblivion labber rundt hele dagen, og hvis de tilfeldigvis kræsjer i hverandre holder de en fantastisk stiv dialog og går videre. At de legger seg om kvelden er da ingen banebrytende ting å gjøre.

AIen er ment å gjøre dagligdagse ting, som å kjøpe varer, samle herbs, konversere, sove osv. for å gjøre quester og spillet mer levende. Dette gir bla. muligheten for å kunne planlegge et quest etter personens timeplan. (Dark Brotherhood)

 

Voiceactingen er elendig, og utføres av altfor få mennesker.

Tror det er ganske stor uenighet om det du sier og andre som er litt mer bevisste og kyndige enn deg. Jeg har også enda igjen å se et spill med flere voice actors. (forhåpentligvis mass effect)

 

Gameplayet er kjedelig. Kampsystemet funker bra, men level scaling ødelegger alt. UANSETT hvor mye man trener, vil andre være like gode. Du kan gå overalt, uten å frykte at noe farlig skal skje deg siden du uansett er på nivå med eventuelle fiender. Hele poenget med å bli bedre forsvinner i løse lufta, og det er plutselig like greit å holde seg i lvl 1.

Forstår at det er mange som misliker dette, men fra min side ser jeg ikke dette som et problem. Levelscalingen tar fokuset fra 'grindingen', og setter heller fokus på selve historien, gameplayet osv. Når det gjelder lvl 1 så har du langt mindre muligheter som level 1, ettersom mange quester/armor/weapons dukker opp når du levler.

 

Ellers er spillet fullt av feil og mangler.

Litt merkelig at du bruker Gothic som eksempel, og tar opp dette med feil og mangler i samme posten.

 

Greia er det at oppdragene er uoriginale og utrolig kjedelige.

Helt uenig. Så og si alle guild-chainene er godt gjennomført med mye side-materielle og overraskelser. Et favoritt eksempel må være Dark Brotherhood-chainen.

 

Om det er kjedeligt eller ikke kommer vel ann på smak og behag. Når det gjelder om det er uorginalt eller ikke så forstår jeg ikke helt hva du mener, du må isåfall forklare hva er så uorginalt ved det. (Bruk helst Dark Brotherhood-chainen som eksempel, hvis du kan. Ettersom jeg husker denne best)

Lenke til kommentar

Fullstendig uenig i at Oblivion er dårlig. Levelscaling er vell en meningssak og fører vell til at du blir god på en ting. Og oppdragene er utrolig varriert så vidt meg bekjent. Syntes det var kjempespennende da jeg spilte main questen (som jeg ikke har gjennomført men planlegger å få gjort når jeg får oblivion til 360) og thieves guild oppdragene ga spillet nermest en ny dimensjon for min del da jeg valgte å lage en snikekarakter. The Dark Brotherhood sjokkerte meg ved å tilby såppas bra oppdrag. Særlig var "festen," helt fantastisk. Dybden spillet tilbyr ved å ha masse bøker og muligheter bedrer det hele bare ytterligere for min del. Synes det rett og slett er ett fantastik spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...