Gå til innhold

Elendige spill til 360en


Metal_Man

Anbefalte innlegg

La meg først si at jeg STORTRIVES med 360en min!

Ja, den henger seg titt og stadig, og kontrollen tåler ikke at man slenger den i veggen bitte-litte-grann en gang :); men ellers er den helt topp. Bioshock, Gears of War, Oblivion osv. gjør livet som gamer verd å leve.

 

Men så var det spillene man forbanner som pesten. Denne tråden er viet til disse spillene.

Hvilke 360-spill er AVFALL i dine øyne, og hvorfor?

 

Ninety Nine Nights

Byttet til meg dette spillet gjennom Bytteklubben. Takk og pris for det, for hadde jeg betalt penger for denne skiten hadde jeg blitt mektig forbannet.

 

Selve spillet er i grunn relativt OK, om enn uinspirert. Japansk "hack `n slash" med alt det medfører. Komboer på 1000 treff, hopp og sprett. Slakt 200 fiender, sprett videre til neste bølge og gjenta osv.

 

Problemet er at det lille ludderet du styrer dør veldig fort når hun møter fiender som faktisk tar igjen.

Du er dermed avhengig av powerups for å få igjen helse, og det virker på meg som om det er flaks/uflaks som i stor grad avgjør om du skal få slike powerups eller ei.

 

Selv om de fleste fiendene bare er kanonføde, så kommer det i ny og ne drittgubber som tar igjen. Disse samler seg som regel mot slutten av et brett. Så kommer bossen med sine 500 beste venner.

Så dør du.

Så må du begynne brettet på nytt igjen, for checkpoints finnes ikke.

Det tok deg en time å komme til slutten av det brettet, gitt.

Når du da møter helt URIMELIG motstand på slutten av enkelte brett; slik at du må bruke to-tre timer på noe som BURDE vært over på under halve tiden så går det fort på inventaret løs.

Hvilken SYK, HATEFULL JÆVEL (!!) er det som lager dritlange brett, med flere bosser og småbosser underveis uten å legge inn en eneste checkpoint!!??

Hater de kundene sine! Ønsker de å plage folk!? Vil de at folk skal få en aggresjonsreaksjon bare de SER logoen til firmaet som har utviklet spillet!? Tror de at gjennomsnittsmennesket har TV-spill som sentrum av sitt univers, og at alt dreier seg om det, med den følge at vanskelighetsgraden skal legges deretter?

 

Jeg er akademiker og anser meg selv for å være oppegående. Jeg har elsket spill siden jeg var en liten snørrunge, og har derfor bred erfaring med alle typer spill. Vennene mine gidder ikke lenger å spille multiplayer mot meg, for de får bare pryl (he he, jævla tapere :) ), så når jeg ikke en gang har fullført 20% av drittspillet før jeg slår coveret i fillebiter ; da lurer jeg på hvordan f.eks. sistebrett er! HVA I "=()/¤#&"?&"#!?&?!!!

 

Samurai Warriors 2

 

Når man kjøper et spill med denne tittelen, så ber man i grunn om møkk. Og møkk skal man få!

 

Spillet er i utgangspunktet kjedelig lett; men det kan også være digg når man bare vil slappe av med litt enkel massakre på slutten av en lang dag. Men den gang ei!

Saken er den at man har et kart med, la oss si 10 fiendtlige generaler, og 10 som er på din side.

Du skal drepe et par av lederne til fienden, mens du har en tre-fire generaler som du må holde i live.

 

Så da setter du i gang:

Du angriper fiendens generaler, for å ta sjefskødden(e) og dermed vinne.

Du får beskjed fra en av dine generaler som av en eller annen grunn MÅ overleve: "HJELP! Jeg dro ned buksa og bøyde meg frem, og nå blir jeg tatt hardt! Kom og dra spydet ut av tarmsystemet mitt!"

Så drar du tilbake for å befri ham fra en ubetydelig mengde fotsoldater, som vedkommende burde kjeppjaget selv.

Mens du holder på med dette vræler en annen av dine "tapre" generaler "JEG DRO OGSÅ NED BUKSA! Kan du dra den opp for meg!!??"

Så løper du til motsatt ende av kartet for å avhjelpe nok en bukseløs køddskalle!

Slik løper du fra hjelpeløs dritt til hjelpesløs dritt helt til to av dem blir angrepet samtidig. Da er det game over!

 

Det er ingenting som kan beskrive min frustrasjon og mitt raseri når jeg slakter den ene minibossen etter den andre, meier ned fotsoldater og gjør fremskritt som Hulken på hestebol, for så å plutselig få en fancy, japansk "GAME OVER!" klint over hele skjermen! Hva i innerste, svarteste satan-i-helvete er det NÅ DA!

Generalene dine er så ubrukelige, så hjelpesløse at jeg skulle ønske at jeg fikk lov til å spille spillet fullstendig UTEN deres "hjelp"!

Har faktisk opplevd å sitte på et brett i et par timer og KUN løpe fra den ene hjelpesløse dritten til den andre, uten å få et eneste øyeblikk til å konse om de oppdragene jeg faktisk SKAL utføre. Når du vet at du kunne gjort vei i vellinga, og blitt ferdig på 20 min. så frustrerer det. VELDIG!

At jeg fikk byttet bort spillet via Bytteklubben ga meg en dyp, indre glede......helt til jeg spilte spillet jeg byttet det mot. Det het Ninety Nine Nights *AAARRRGHGHGHHGHH*!!!!!!!!!

 

NBA Live 06

 

Som tidligere basketspiller kan jeg ærlig og redelig si at dette spillet er RÆÆÆÆVA!!

Det som avgjør hvor god centeren/power forwarden din er er hvor HØY han er! Hva i H.....!?

Alle spillerne som er noenlunde like kjappe er omtrent like gode; uten at det har noen rot i virkeligheten.

Spillerne JOGGER konstant!

De bommer på åpne lay-ups/dunker i hytt og faens pine, selv om de i virkelighetens verden scorer 40 poeng jevnlig.

Systemet for å skyte straffer går ut på at du river og røsker i høyre spak, vilt og brutalt, helt til spilleren kulestøter ballen sånn noenlunde i riktig retning.

Du har NULL moduser utenom å spille ÈN sesong med et av NBA-lagene. Null dynasti, null draft, null moro osv.

Systemet for å bytte spillere har blitt utviklet av èn eller flere med dows syndrom etc.

 

Bortsett fra grafikken er ALT....BARE....DRITT!

 

 

 

Hvilke spill vil DU advare MEG mot å skaffe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha! Koste meg når jeg leste dette. Ikke pga din frustrasjon men pga hvordan du skriver. Utrolig morsomt. :thumbup:

 

Jeg vil si Stranglehold virker helt elendig.

Prøvde demoen. De første minuttene var det dritt fett med hvordan han kaster seg og spretter rundt som ei japansk loppe og hvor utrolig ovebevisende grafikken var, men etter jeg hadde spillt demoen 2-3 ganger la jeg merke til en del.

Når han går fra sted til sted, så møter han aldri folk imellom. ALDRI! STYGT SOM FAEN.

Man møter kun andre treige,stygge folk på de STORE ÅPNE PLASSENE.

Ikke realistisk. Storyen virker så klassisk at jeg nesten er keen på Terminator The Game.

En etterforsker som skal stoppe noen jævler. Kanskje jeg tar feil, men etter det jeg har fått med meg, er storyen sånn.

Sikkert utrolig mange som er uenige med meg om dette, men dette er MIN mening.

DRITT SPILL!!

Endret av Eriqo
Lenke til kommentar
Ninety Nine Nights og NBA er jo lette 1000/1000 GS da ;D

 

Eriqo; Stranglehold er forresten ganske knall hvis du liker sjangeren. :)

 

I NBA kan du lett simulere deg frem til en del GS.

I N3 må du jo runde spillet (og få karakteren "A" på alle brett blant annet) for å få det samme.

Med mindre man sier opp jobben og spiller N3 på heltid, de samme brettene om igjen og om igjen, så ser jeg ikke helt hvordan man skal få de 1000 GSene. "Lett" er det uansett faen ikke. Med mindre du mener "urimelig vanskelig" når du skriver "lett", men det er det få som gjør :hmm:

Lenke til kommentar
Ninety Nine Nights og NBA er jo lette 1000/1000 GS da ;D

 

Eriqo; Stranglehold er forresten ganske knall hvis du liker sjangeren. :)

 

I NBA kan du lett simulere deg frem til en del GS.

I N3 må du jo runde spillet (og få karakteren "A" på alle brett blant annet) for å få det samme.

Med mindre man sier opp jobben og spiller N3 på heltid, de samme brettene om igjen og om igjen, så ser jeg ikke helt hvordan man skal få de 1000 GSene. "Lett" er det uansett faen ikke. Med mindre du mener "urimelig vanskelig" når du skriver "lett", men det er det få som gjør :hmm:

 

 

Hehe... Den var fin.

 

La meg legge til TMNT til lista. Wow for et møkkaspill.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg hadde aldri skaffet meg noen av de spillene du nevner ovenfor:P Er alltid mindre bra spill til hver av konsollene, men denne høsten tror jeg blir veldig bra! Ser ut som om det kommer mange bra titler!

 

Her kan du titte litt før du kjøper deg et spill. Hvis du trykker på "Score" vil automatisk de spillene som har høyest score havne øverst: IGN review-side

 

Edit: Blant de dårligste på lista kan du finne Pimp My Ride og Vampire Rain, så jeg anbefaler deg å holde deg unna

Endret av JulianR
Lenke til kommentar
Hehe, jeg hadde aldri skaffet meg noen av de spillene du nevner ovenfor:P Er alltid mindre bra spill til hver av konsollene, men denne høsten tror jeg blir veldig bra! Ser ut som om det kommer mange bra titler!

 

Her kan du titte litt før du kjøper deg et spill. Hvis du trykker på "Score" vil automatisk de spillene som har høyest score havne øverst: IGN review-side

 

Edit: Blant de dårligste på lista kan du finne Pimp My Ride og Vampire Rain, så jeg anbefaler deg å holde deg unna

 

Jeg pleier alltid å titte innom gamerankings.com.

Der samler de gjerne 30-70 anmeldelser for alle spill, og lager en snittscore.

Problemet er når du ser spill med 5/10 (som de overnevnte spillene) og tenker "da er de sikkert helt OK. 5 av 10 tilsvarer et middels bra spill".

De burde gitt spillene 2 av 10; da hadde jeg visst å styre unna.

 

Jeg tror også denne høsten blir bra. Hadde håpet Jericho skulle ta av, men det ser ikke slik ut. Får vente på Alone in the Dark i stedet. Husker jeg spilte 2ern som drittunge, og syntes det var drittøft! :)

Mass Effect, Unreal Tournament 3 og Assasins Creed er noe av det jeg gleder meg mest til.

Lenke til kommentar
Guitar Hero 2 er grunn nok til å kjøpe 360 for min del. Låner lillebror sin et par uker, og kjøpte GH2 i helga. Dritfett, særlig når man begynner å få det til. Snart kommer 3'rn også.

han ville vite hvilken spill man ikke bør kjøpe.

 

Lista er veldig stor, for stor til å ramses opp her, vil spare bokstaver senere til andre poster (kunne jo risikere å bruke de opp :) )

dette gjelder jo seff begge konsollene om noen tror jeg er negativ kun til 360'en.

 

kort sagt: alle japan/lookalikes suger seff rompe, sportsspell fra ea games (fifa er vel grei nok), alle spell som ser ut som de er laget for xbox1, alle spell som ble "konvertert" fra xbox1, launchgames bortsett fra Oblivion, alle bilspill bortsett fra forza2, dirt og til dels pgr3, 4 (de andre er det bare å trøkke gassen i bunn, styre trenger man ikke), ellers er det mange store titler som ikke lever opp til en dritt hva de lovde.

Prøv demoer før du kjøper.

Lenke til kommentar

Hehe lo litt av N3-delen. Kjøpte spillet billig for å bytte det inn mot elite som ***** EBgames "avlyste" på så nå sitter jeg med møkka. Har spilt gjennom hele(yes, i know) jobber med achievements nå og må si jeg føler meg litt skitten for å ha spilt gjennom det.

(Du må spille spillet gjennom to ganger for å "låse opp" begge endings)

 

Skal rense Xbox'en etterpå å gjemme N3 i en mørk krok. :no:

Lenke til kommentar

Jeg synes både N3 og Samurai Warriors 2 er kjempe bra spill! Samurai Warriors 2 er i alle fall kjempe bra. N3 er bra nok til at jeg kan spille det MANGE ganger. Elsker musikken i det spillet :)

Final Fantasy XI derimot er det spillet jeg angrer mest på at jeg kjøpte. Men nå kostet det bare 249,- da, så det var jo ikke store tapet.

Endret av Amored
Lenke til kommentar
Guitar Hero 2 er grunn nok til å kjøpe 360 for min del. Låner lillebror sin et par uker, og kjøpte GH2 i helga. Dritfett, særlig når man begynner å få det til. Snart kommer 3'rn også.

han ville vite hvilken spill man ikke bør kjøpe.

 

Lista er veldig stor, for stor til å ramses opp her, vil spare bokstaver senere til andre poster (kunne jo risikere å bruke de opp :) )

dette gjelder jo seff begge konsollene om noen tror jeg er negativ kun til 360'en.

 

kort sagt: alle japan/lookalikes suger seff rompe, sportsspell fra ea games (fifa er vel grei nok), alle spell som ser ut som de er laget for xbox1, alle spell som ble "konvertert" fra xbox1, launchgames bortsett fra Oblivion, alle bilspill bortsett fra forza2, dirt og til dels pgr3, 4 (de andre er det bare å trøkke gassen i bunn, styre trenger man ikke), ellers er det mange store titler som ikke lever opp til en dritt hva de lovde.

Prøv demoer før du kjøper.

 

 

Er enig i at EAs sportsspill har vært rimelig ræva. Synes FIFA suger også, jeg da.

Madden 07 var helt greit. Mye bra, men tilsvarende mye ræva.

Ett spill har EA imidlertid fått skikkelig dreis på, og det er NHL 07.

Lenke til kommentar
Ninety Nine Nights og NBA er jo lette 1000/1000 GS da ;D

 

Eriqo; Stranglehold er forresten ganske knall hvis du liker sjangeren. :)

 

I NBA kan du lett simulere deg frem til en del GS.

I N3 må du jo runde spillet (og få karakteren "A" på alle brett blant annet) for å få det samme.

Med mindre man sier opp jobben og spiller N3 på heltid, de samme brettene om igjen og om igjen, så ser jeg ikke helt hvordan man skal få de 1000 GSene. "Lett" er det uansett faen ikke. Med mindre du mener "urimelig vanskelig" når du skriver "lett", men det er det få som gjør :hmm:

Kanskje heller det er deg som er urimelig dårlig da vet du :p Slet så og si aldri med et eneste mission på N3. Var et eller to brett i hele spillet som jeg gjorde et par ganger før de satt. Faktisk så startet jeg på nytt for ikke lenge siden for å få GS'en på mitt nye gamertag. :) Alle 1000GS er kanskje ikke griselett, men du klarer veldig mange bare ved å spille igjennom spillet med alle karakterne.

 

Skal du booste GS'en så spiller man heller FN3, Oblivion, Cars osv. Da snakker vi enormt lette 1000/1000.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Mitt største SLAKT hittil er uten tvil Superman, Returns

 

Her snakker vi katastrofespill på høyt plan!

Ja det er småkult å fly i høy hastighet gjennom byen og se effektene når du bryter lydmuren, men dette går en veldig fort lei!

 

også det faktum at du må gjenta og ta de samme "bossene" GANG PÅ GANG i det kjedsommelige er for meg ett mysterium! Hva med å variere litt?

 

Grunnen til at jeg kjøpte det var at det kostet 99 på spaceworld. Men gikk fort avsted til EB Games å fikk bytta det i noe bedre ja!

 

Fysj for ett møkkaspill!

Lenke til kommentar
Ninety Nine Nights og NBA er jo lette 1000/1000 GS da ;D

 

Eriqo; Stranglehold er forresten ganske knall hvis du liker sjangeren. :)

 

I NBA kan du lett simulere deg frem til en del GS.

I N3 må du jo runde spillet (og få karakteren "A" på alle brett blant annet) for å få det samme.

Med mindre man sier opp jobben og spiller N3 på heltid, de samme brettene om igjen og om igjen, så ser jeg ikke helt hvordan man skal få de 1000 GSene. "Lett" er det uansett faen ikke. Med mindre du mener "urimelig vanskelig" når du skriver "lett", men det er det få som gjør :hmm:

Kanskje heller det er deg som er urimelig dårlig da vet du :p Slet så og si aldri med et eneste mission på N3. Var et eller to brett i hele spillet som jeg gjorde et par ganger før de satt. Faktisk så startet jeg på nytt for ikke lenge siden for å få GS'en på mitt nye gamertag. :) Alle 1000GS er kanskje ikke griselett, men du klarer veldig mange bare ved å spille igjennom spillet med alle karakterne.

 

Skal du booste GS'en så spiller man heller FN3, Oblivion, Cars osv. Da snakker vi enormt lette 1000/1000.

 

 

Jeg som er urimelig dårlig? PØH! Makan til frekkskap! :)

Det er mulig at det er noe essensielt ved spillet som jeg ikke har skjønt; men er det så mye å skjønne da?

Still deg i utkanten av en mølje med fiender; utfør en eller annen kombo som ikke etterlater deg i en spesielt sårbar posisjon når den er gjennomført (jeg liker godt den som avsluttes med at du hopper opp i lufta og fekter vilt rundt deg). Når du har jobbet deg gjennom mølja, så snur du deg og gjentar. Bortsett fra å passe på at du ikke har fiender stående bak deg, så er det vel ikke så veldig mye mer å passe på? Hvis du har noen veldig lure knep så får du sende meg en PM :)

Egentlig litt rart dette, for jeg syntes ikke Ninja Gaiden var så urimelig vanskelig, og det klaget jo alle spillanmelderne over. De to spillene er jo samme sjanger (selv om n3 er møkk, og NG helt konge).

 

Hva angår lette GS så anbefaler jeg King Kong. Du runder det på en helg, og da får du alle 1000 poengene.

Selv er jeg ikke så opptatt av GS. Det er litt kult, men etter å ha rundet 10.000 så lurte jeg litt på hva poenget faktisk er. Gøy å ha et femsifret tall, men hva nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...