Gå til innhold

Fotokonk: V4, Runde 4, Tema: Barn i bevegelse!


Fotokonk  

36 stemmer

  1. 1. Hvilket bilde likte du best?

    • Flipp
      15
    • Lengdehopp med tilløp
      9
    • Tid for mat
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stille det ble Gissan, skal du ikke svare nå som du har satt det gang?
Jeg tar meg ikke sammen før DERE viser forståelse for at enkelte har et liv utenom forumet.
Dobbeltmoral er dobbelt så bra? :ermm:Les hva jeg skrev ang. denne diskusjonen her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9716081
Du var pålogget 50 min etter at jeg skrev posten... Du var jo meget ivrig etter å rakke ned på meg, så hvrfor slutte? Jo, du ble stilt spørsmål du ikke kan svare på.
Magneska:Hva kunne han ha gjort annerledes i og med den situasjonen han kom opp i?
Som tidligere nevnt så har jeg overhodet ikke noe problemer med at bildene ble lagt ut litt sent. Det er helt uvesentlig i denne sammenhengen. Det jeg sliter med er arrangøren sitt syn på virkeligheten, og hans "jeg i mot hele verden" opplegg. Dette gjenspeiles sjølsagt i hans gjennomføring av konkurransen, og hvordan han forholder seg til andre. Nok om det, skal prøve å la det ligge dødt nå...
Sitter du med hodet i rassen når du leser?Svar på spørsmålet mitt, uten å lure deg unna.Jeg fortalte en uke i forveien at jeg ikke kunne legge ut bildene, hva grunnen er har egentlig ikke dere noe med, og kunne ha vært noe mer personlig enn jobben. Jeg sa aldri at jeg ikke kom til å ikke være på forumet (Ikke at jeg var klar over det selv) men jeg sa det ikke. Jeg sa at jeg ikke kunne legge inn bildene, burde kunne forstås av dere det.

 

 

Gissan: Jeg kan ikke unngå å se at du IGJEN unngår å svare på spørsmålene mine. Hvorfor vil du ikke det?

 

Å unnskylde deg med at denne diskusjonen ikke passer her, er helt idiotisk, da du selv var den som startet nåvernde diskusjon. Det er feigt av deg!

 

Du kan vise så mye ryggrad at du i det minste sender en pm med svarene dine, for jeg er spent på hva du egentlig mener, da du ikke har gitt noe kosntruktivt til diskusjonen, men bare bull og drittkasting.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Det er da skjedd flere feil enn at du forskjøv postingen av bildene. Hvis jeg ikke tar helt feil leste jeg for noen sider tilbake siden at du hadde røpet 2 bidrags anonymitet mtp. å holde fotografens brukernavn skjult. Men du har vel sikkert redigert det vekk, så jeg kan ikke se det med egne øyne.At du påstår at jeg ikke svarer fordi jeg ikke vet hva jeg skal si synes jeg er direkte uholdbart av deg. For alt du vet kan PC-en min ha stått på i 50 minutter med forumet i en nettleser, før den gikk i dvalemodus og logget seg av nettet. Du oppfører deg utrolig lite modent Marius. Greit at du prøver å forsvare deg selv - det godtar jeg, men de feilene som er gjort er ikke til å dekke over først nå.Som sagt blir det ikke noe ut av denne diskusjonen, og jeg rapporterer derfor tråden for stenging.

 

Er det noe du vil si til meg Marius så er du hjertelig velkommen til å sende meg en PM. :)

 

Stille det ble Gissan, skal du ikke svare nå som du har satt det gang?
Jeg tar meg ikke sammen før DERE viser forståelse for at enkelte har et liv utenom forumet.
Dobbeltmoral er dobbelt så bra? :ermm: Les hva jeg skrev ang. denne diskusjonen her: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9716081
Du var pålogget 50 min etter at jeg skrev posten... Du var jo meget ivrig etter å rakke ned på meg, så hvrfor slutte? Jo, du ble stilt spørsmål du ikke kan svare på.
Du spekulerer ikke nå, du drar konklusjoner om at jeg faktisk var aktiv på forumet i den tiden du så meg pålogget.
Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Du er for feig til å svare på spørsmålene mine, eter at du selv startet diskusjonen!

 

Jeg har sendt deg pm, kanskje du burde sjekke

 

Har ikke redigert vekk noe, så feig er jeg ikke. Jeg har kun røpet at en bruker har deltatt, og at en annen valgte å si at han har deltatt, i tråden, er ikke min feil.

 

Nå har det heller aldri vært ulovlig å si at man har et bilde med i avstemmingen, så hvorfor er det SÅ viktig nå?

 

Som sagt, jeg vil ha svar på alle 3 innleggene mine...

 

Jeg har satt opp spørsmålene så du skal kunne finne fram å svare på de. Du startet så nå får du svare for deg.

Lenke til kommentar
Jeg har sendt deg pm, kanskje du burde sjekke

Har sjekket flere ganger. Vanskelig å svare på en PM som ikke er sendt. :)

 

7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår.

Du har brutt den regelen. Det har også den deltageren som selv sa at han hadde deltatt, så du er ikke alene.

 

Du er for feig til å svare på spørsmålene mine, eter at du selv startet diskusjonen!

Marius, jeg kan godt svare på spørsmålene dine. De kommer i min neste post. Må finne de først. :)

Lenke til kommentar

Først må jeg si at denne uttalelsen fra Magneska på side 3 forklarer godt hva jeg mener om hele opplegget ditt, Mr. Olsen.

Det jeg sliter med er arrangøren sitt syn på virkeligheten, og hans "jeg i mot hele verden" opplegg. Dette gjenspeiles sjølsagt i hans gjennomføring av konkurransen, og hvordan han forholder seg til andre. Nok om det, skal prøve å la det ligge dødt nå...

Som han også nevner i uthevet skrift skal han prøve å la dette ligge. Det har jeg også gjort, men du godtok det tydeligvis ikke. Derfor må jeg forklare meg, noe jeg selv ikke har noe problemer med, men godt kunne latt være å gjøre.

 

For å begynne fra starten av..

 

Du forandret på ulike tidspunkt og frister for innlevering. Personlig har jeg ikke så store problemer med det, men enkelte brukere (skal prøve å ikke nevne navn nå) stilte spørsmålstegn ved at du bare tok deg den friheten til å forandre på ting. Regler er regler, sier jeg.

 

Du forsvarte deg selv med dette:

 

Fordi det er da det passer for meg å laste opp bildene, og utrope vinner, og siden jeg vant, "så er jo det premien"... Don't hate the player, hate the game...

Hvem har sagt at det er en premie å få lov å endre tidspunkt når man blir arrangør av neste uke? I mine øyne er premien heder og ære, samt å få lov å velge et tema for neste runde. Du kan enten velge et tema du ønsker å se mer av, eller velge er tema du selv ikke liker for å slippe å få dette temaet selv (noe som i seg selv er ganske feigt). Din intensjon om valg av tema denne gangen skal jeg ikke uttale meg om.

 

Superparanoid forklarer det jeg mener godt:

 

Jeg la ikke merke til de forandrede tidspunktene, jeg tok det nærmest for gitt at det ville være det samme som tidligere, eller i verste fall mikroskopiske endringer... Men der tok jeg feil gitt.

 

Det er greit å gjøre noen små justeringer med tanke på hvor lenge avstemmingen skal vare osv, men her var det jo enorme forandringer. Og ikke nok med at det blir feil tidspunkter nå, dette gjør jo at neste runde også kommer skjevt ut. Nei dette synes jeg var veldig uheldig.

Som han sier er det greit å gjøre små endringer i timer eller i verste fall en dag, men sånn som jeg har forstått det (uten å ha sett innlegget ditt før det ble redigert) har du flyttet innleveringen 3 dager.

 

Personlig hadde jeg regnet med å bruke kommende helg til å ta et passende bilde, men med innleveringsfrist allerede på torsdag, nytter jo ikke det. Dermed er det ytterst små muligheter for at jeg kan delta denne gangen, og med et så snevert og vanskelig tema, er jeg redd du kommer til å få inn svært få bidrag...

Noe som viste seg å være ganske rett.

 

 

Allerede nå burde det ringt noen bjeller Mr. Olsen, og heldigvis løste du det til slutt. Kjempebra! :)

 

Senere kommer det en større feil. Du utroper vinner før tidsfristen er ute.

 

Magneska er utropt som vinner, som eneste deltaker...

 

Om han vil poste bildet får han selv bestemme, men han kan nå sette i gang neste konkuranse som får ekstra lang fotograferingstid.

 

Svaret ditt er som følger:

 

Beklager, klokka på PC-en gikk litt for fort, + at jeg trodde ikke at noen etterslengere skulle komme.

Du kan ikke tro at det ikke kom flere bidrag? Som arrangør er det urimelig i forhold til deltagerne, som har rett på en rettferdig og godt arrangert konkurranse. Urimelig av deg, Mr. Olsen.

Uansett burde du ha sjekket klokken din litt før du gjorde feilen.

 

To feil så tidlig i konkurransen setter stygge merker...

 

Begge to må jo legges ut til avstemming. Det må være en selvfølge. Anbefaler Mr. Olsen å ikke delta mer, makan til rot og sær oppførsel.

Lykke til til de to deltagerne, kanskje dere må legge ut bidragene selv og ordne avstemmingen?

(Jeg velger å ikke si hva jeg mener om akkurat den saken der.)

 

Nå bobler det plutselig over for deg, Mr. Olsen.

Du går til frontalangrep på graylady, som ikke synes du har gjort en god nok jobb som arrangør.

 

Hvorfor skal ikke jeg få delta? Fordi jeg vinner hver gang jeg deltar?

Dette er direkte urimelig mot oss andre deltagere, og ikke minst forrige rundens deltagere. Nok en gang viser du hvor lite modent du oppfører deg, og hvor lite seriøst du tar oppgaven som arrangør.

 

Måtte dele postene opp for det var for mange sitat-tags. Hehe. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Prøver å legge ut resten nå og ser om de trådene ikke blir slått sammen og linjeskiftene klikker.. :)

 

Jeg hadde håpet jeg slapp å skrive mer her, men du gir meg ikke noe valg.

 

Hvordan kan du si at dette er min feil? Forstår du ikke at det var dette jeg ville unngå ved å skifte frister?

Å skylde på meg, samtidig som du melder deg ut, (og slik jeg oppfatter det) fortsatt mener jeg burde lagt verden i grus for å gjøre alt slik det skal gjøres.

 

Mener du ennå at dette er min feil? Å si at vi ikke snakker samme språk for meg til å tro at du ikke forstår noe av det jeg sier, og du viser ikke noen forståelse.

Selvfølgelig er det din feil. Det er din jobb som arrangør å passe på at konkurransen går riktig for seg.

 

Nå har du erget på deg enda flere brukere med din oppførsel.

 

Nå må du ta deg seriøst sammen Mr. Olsen! Du klarer jo å oppføre deg noenlunde sivilisert på foto.no. Det er vel ikke din feil at du kåret en vinner før fristen for å sende inn bidrag var over heller da? Du vrir og vrenger på det meste (inkludert denne konkurransen) sånn at det ser ut som om du "ofrer" deg og er en snill fyr! Det på tide å kjøre litt kvalitetssikring på deg sjøl spør du meg. I stedet for nye objektiver bør du skaffe deg litt sjølinnsikt! I mine øyne er det i alle fall en person her som du bør be om unnskyldning!

 

Jeg har beklaget at jeg så på gal klokke, hvorfor terpe i det?

Hvem skal jeg be om unnskyldning?

Hvem tror du? Graylady, selvfølgelig? Du gikk bokstavelig talt til angrep på han / hun, fordi han / hun mente du hadde arrangert konkurransen på en dårlig måte. Du så jo hva som skjedde med han / hun (?) til slutt. For alt vi vet kan du ha sendt han en PM og bedt om unnskyldning for oppførselen din, men hvordan du forsvarer deg selv hinter nok mer i den andre retningen.

 

Hvorfor unnlater du å svare på spørsmålet mitt? Om du ser bort ifra min "aggressjon" og "snørrungefakter" hva har jeg gjort galt?

Hvorfor skal du alltid beskylde andre for ikke å svare på spørsmålene dine? Jeg har hørt det nok ganger nå, og det får faen meg være nok snart.

 

Hvis du har lyst å vite hva du har gjort galt, får du min aller ærligste mening noensinne her:

 

Du har enkelt og greit oppført det direkte urimelig og udisiplinert ovenfor de andre brukerne. Du har for alt det var vært forsvart deg selv, og bokstavelig talt angrepet andre personer for å stille spørsmålstegn ved din gjennomførelse av konkurransen. Du må ikke komme her og si at du har gjort som du skulle, for det har du faktisk ikke. Hva du har gjort feil har jeg forklart deg flere ganger, og hvis du enda ikke forstår det kan du lese gjennom innlegget mitt én gang til.

 

Graylay skriver lengre oppe at hun(?) ønsker de samme frister som tidligere, men tilslutt i samme innlegg skriver hun at det er det samme når bildene legges da hun ikke har tenkt å delta likevel. Deretter kommer et innlegg fra samme person om at Mr.Olsen skal trekke må trekke seg fra fremtidige konkurranser pga rot. Mr. Olsen har jo sagt i fra at han ikke hadde muligheter for å holde de vanlige fristene - foruten Superparanoid var det var ingen STORE protester mot dette. Skjønner godt at han blir irritert.

Jeg er enig i dette. Jeg har ingen problemer med at du deltar i konkurransen Mr. Olsen, og sant skal det være - du er en god fotograf. Grunnen til protestene er at du forandret såpass mye på tidsfristen at det ødela både denne og fremtidige konkurranser. Som tidligere forklart ordnet du opp i dette på en grei måte.

 

Skjønner godt at han blir irritert. Når det er sagt er det kanskje ikke lurt å delta i denne konkurransen når en på forhånd vet at en ikke kan arrangere neste konkurranse på sedvanlig vis.

Det er godt sagt av Autoxave. Hvis du vet at du kommer til å få det hektisk på jobben i ukene fremover, bør du kanskje vurdere å ikke delta, nettopp fordi at du står ansvarlig for neste ukes konkurranse når du vinner.

 

Og allerede før jeg blir med i bildet har Superparanoid bedt om en slutt.

 

Fint, da har vi fått en forklaring, så lar vi dette ligge nå.

 

Likevel synes jeg det var på sin plass å få klarhet i hva som faktisk skjedde, for det var en god del problemer.

 

"Historien" er over, og det hele tilspisser seg til en drakamp mellom meg og deg. Det var overhodet ikke meningen fra min side, men så ble det nå faktisk oppklart en del ting også. :)

 

Som tidligere nevnt så har jeg overhodet ikke noe problemer med at bildene ble lagt ut litt sent. Det er helt uvesentlig i denne sammenhengen. Det jeg sliter med er arrangøren sitt syn på virkeligheten, og hans "jeg i mot hele verden" opplegg. Dette gjenspeiles sjølsagt i hans gjennomføring av konkurransen, og hvordan han forholder seg til andre. Nok om det, skal prøve å la det ligge dødt nå...

Jeg støtter den, som allerede forklart.. At bildene ble lagt ut noen timer for sent har ingen ting å si i det store og det hele. Magneska nevner "jeg i mot hele verden"-opplegget ditt, som jeg synes er en god forklaring på oppførselen din her - både før og etter at feilene ble begått.

 

Disse såkalte spørsmålene dine forsvinner i et endeløst rot av bortforklaringer, spekulasjoner og påstander om dårlig arrangering. Hvis du kan sette de opp saklig og strukturert i en PM eller post kan jeg svare på de. Men ikke før.

 

Til slutt må jeg si at dette ikke på noen som helst måte var rettet direkte mot deg. Beklager hvis du har oppfattet det sånn. Hvis du synes jeg har vært streng, sur eller nøye på ting var det meningen, for synes det er viktig å få en skikkelig debatt rundt dette, for å hindre lignende problem i fremtiden. Hvis vi har klare regler for hva som er lov og hva som ikke er lov blir det lettere å bedømme om en arrangør bryter reglene. Per dags dato har vi ingen regler for hvor mye en arrangør kan forandre på frister og tidspunkter, hva som skal gjøres etter at en deltagers identitet er synlig og alle de andre "vanlige" feilene som ofte skjer i konkurranser som dette.

 

Nå synes jeg vi enten bør ha en saklig diskusjon her, eller så bør vi slutte å diskutere dette for å hindre flere problemer i ettertid.

 

Og jeg vil helst ikke ha et "hva faen i helvete mener du jeg har gjort feil"-svar fra deg nå Mr. Olsen.. Gå i deg selv, scroll noen sider tilbake, og prøv å se dette fra en deltagers ståsted. Fort blir alt mye lettere. :)

Lenke til kommentar
Som han også nevner i uthevet skrift skal han prøve å la dette ligge. Det har jeg også gjort, men du godtok det tydeligvis ikke. Derfor må jeg forklare meg, noe jeg selv ikke har noe problemer med, men godt kunne latt være å gjøre.

 

Du klarte ikke la saken ligge da du skrev et innlegg etter at det hadde roet seg. Dermed er du skyld i det.

 

Hvem har sagt at det er en premie å få lov å endre tidspunkt når man blir arrangør av neste uke? I mine øyne er premien heder og ære, samt å få lov å velge et tema for neste runde. Du kan enten velge et tema du ønsker å se mer av, eller velge er tema du selv ikke liker for å slippe å få dette temaet selv (noe som i seg selv er ganske feigt).

 

Da jeg prøvde å få noen andre til å gjøre det fikk jeg høre at arrangeringen var premien for å vinne. Å er ikke å arangere mer enn å bare velge tema?

 

Hvorfor skulle jeg ikke like temaet "barn i bevegelse" da jeg har 4 små troll hjemme som jeg kan fotografere? Der tar du feil.

 

Når jeg velger tema prøver jeg alltid å lage noe som er utfordrende. Hvorfor skal man ha et tema som ikke gjør at andre lærer?

 

Få lite bidrag med tanke på tema[...] Noe som viste seg å være ganske rett.

 

*Jippi*

 

Jeg har lyktes med å skvise ut de som tar bilder samtidig som de ser på TV, og har fått 3 gode bidrag. En seier i mine øyne.

 

Du kan ikke tro at det ikke kom flere bidrag? Som arrangør er det urimelig i forhold til deltagerne, som har rett på en rettferdig og godt arrangert konkurranse. Urimelig av deg, Mr. Olsen.

Uansett burde du ha sjekket klokken din litt før du gjorde feilen.

 

Med etterkommere mener jeg de over 23:59:59, som etter reglene ikke kan delta. Hadde jeg fått et bidrag kl 00:01 så hadde jeg tatt det med, uten å informere om det til dere, kall meg regelbryter av den grunn, viser bare igjen lite forståelse.

 

Men jeg tenkte at det ikke kom noen slike, resten har jeg sagt.

 

Har jeg røpt fotografen av et bilde? Nei. Har jeg røpt en av tre fotografer som har deltatt? Ja.

Lenke til kommentar
Hvem har sagt at det er en premie å få lov å endre tidspunkt når man blir arrangør av neste uke? I mine øyne er premien heder og ære, samt å få lov å velge et tema for neste runde. Du kan enten velge et tema du ønsker å se mer av, eller velge er tema du selv ikke liker for å slippe å få dette temaet selv (noe som i seg selv er ganske feigt).

 

Da jeg prøvde å få noen andre til å gjøre det fikk jeg høre at arrangeringen var premien for å vinne. Å er ikke å arangere mer enn å bare velge tema?

 

Hvorfor skulle jeg ikke like temaet "barn i bevegelse" da jeg har 4 små troll hjemme som jeg kan fotografere? Der tar du feil.

 

Når jeg velger tema prøver jeg alltid å lage noe som er utfordrende. Hvorfor skal man ha et tema som ikke gjør at andre lærer?

Hvorfor tok du ikke med alt jeg skrev?

Din intensjon om valg av tema denne gangen skal jeg ikke uttale meg om.

 

Jeg har aldri sagt at du valgte det for å slippe å få temaet selv. Jeg sa klart og tydelig ifra at jeg ikke ville uttale meg om den saken.

 

Som han også nevner i uthevet skrift skal han prøve å la dette ligge. Det har jeg også gjort, men du godtok det tydeligvis ikke. Derfor må jeg forklare meg, noe jeg selv ikke har noe problemer med, men godt kunne latt være å gjøre.

 

Du klarte ikke la saken ligge da du skrev et innlegg etter at det hadde roet seg. Dermed er du skyld i det.

Du har da tross alt kun deg selv å takke. Det er du som har gjort alle feilene her, under arrangeringen av konkurransen.

 

Som jeg allerede har sagt 3 ganger, tok jeg tråden opp igjen for å få debatt rundt temaet for å få klarere regler.

 

 

Få lite bidrag med tanke på tema[...] Noe som viste seg å være ganske rett.

 

*Jippi*

 

Jeg har lyktes med å skvise ut de som tar bilder samtidig som de ser på TV, og har fått 3 gode bidrag. En seier i mine øyne.

Når skal du forstå at du sårer enkelte brukere her inne med dine spydige kommentarer? Du ser på alle andre som slasker som bare sitter foran TVen. Hvordan har du dannet deg det bildet av alle brukerne her inne? Selvfølgelig kan det hende det gjelder enkelte her inne, men du må slutte å ta alle under samme kam. Det er direkte frekt gjort av deg.

 

Du kan ikke tro at det ikke kom flere bidrag? Som arrangør er det urimelig i forhold til deltagerne, som har rett på en rettferdig og godt arrangert konkurranse. Urimelig av deg, Mr. Olsen.

Uansett burde du ha sjekket klokken din litt før du gjorde feilen.

 

Med etterkommere mener jeg de over 23:59:59, som etter reglene ikke kan delta. Hadde jeg fått et bidrag kl 00:01 så hadde jeg tatt det med, uten å informere om det til dere, kall meg regelbryter av den grunn, viser bare igjen lite forståelse.

Jeg har ikke kalt deg regelbryter. Jeg har sagt at du gjorde en feil da du utropte vinneren før tidsfristen var ute.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det din feil. Det er din jobb som arrangør å passe på at konkurransen går riktig for seg.

 

Nå har du erget på deg enda flere brukere med din oppførsel.

 

Jeg gjør det ved å sørge for at bildene blir lagt inn når de skal legges inn. Når det ble protestert mot endret jeg det. Så dte er ikke grunnen til oppstyret.

 

Så lenge jeg mener at jeg har rett kan hele forumet være i mot meg, akkurat det gir jeg faen i. Jeg er ikke en etterdilter, og jeg tørr å stå for mine meninger.

 

Hvem tror du? Graylady, selvfølgelig? Du gikk bokstavelig talt til angrep på han / hun, fordi han / hun mente du hadde arrangert konkurransen på en dårlig måte. Du så jo hva som skjedde med han / hun (?) til slutt. For alt vi vet kan du ha sendt han en PM og bedt om unnskyldning for oppførselen din, men hvordan du forsvarer deg selv hinter nok mer i den andre retningen.

 

Har ikke sendt pm for å beklage. Har sendt pm for å oppklare noen få ting, som hun tydeligvis ikke ville ta opp i tråden. Og har jeg forstått svaret hennes rett, så har hun forstått situasjonen jeg har vært opp i, og hvorfor ting ble gjort slik de ble gjort. Mer vil jeg ikke si....

 

Hvorfor skal du alltid beskylde andre for ikke å svare på spørsmålene dine? Jeg har hørt det nok ganger nå, og det får faen meg være nok snart.

 

Hvis du har lyst å vite hva du har gjort galt, får du min aller ærligste mening noensinne her:

 

Du har enkelt og greit oppført det direkte urimelig og udisiplinert ovenfor de andre brukerne. Du har for alt det var vært forsvart deg selv, og bokstavelig talt angrepet andre personer for å stille spørsmålstegn ved din gjennomførelse av konkurransen. Du må ikke komme her og si at du har gjort som du skulle, for det har du faktisk ikke. Hva du har gjort feil har jeg forklart deg flere ganger, og hvis du enda ikke forstår det kan du lese gjennom innlegget mitt én gang til.

 

Beklager, men jeg må si det igjen. Du har ikke svart på mine konkrete spørsmål.

 

Jeg har til og med nummertert dem og utheet dem, men intet svar.

 

At jeg har oppført meg som en dritt ETTER at jeg utropte en vinner er jeg full klar over, men jeg ser på det som et svar tilbake fra dritten jeg fikk.

 

Du sier kun at jeg har gjort feil, hva med å spesifisere det. Hva kan jeg ha gjort annerledes. Du er ikke den eneste som hopper over spørsmål, som også har fått et helt eget innlegg.

Jeg spurte i en post hva jeg kunne gjort annerledes, men ingen som har quotet den og svart.

 

Jeg spør, hva har jeg gjort feil, utenom å være en dritt?

 

eg er enig i dette. Jeg har ingen problemer med at du deltar i konkurransen Mr. Olsen, og sant skal det være - du er en god fotograf. Grunnen til protestene er at du forandret såpass mye på tidsfristen at det ødela både denne og fremtidige konkurranser. Som tidligere forklart ordnet du opp i dette på en grei måte.

 

Hvorfor hadde det ødelagt fremtidige konker? Ser ikke problemet i det,

Dropp "skrytingen" kan klare meg uten den.

 

Det er godt sagt av Autoxave. Hvis du vet at du kommer til å få det hektisk på jobben i ukene fremover, bør du kanskje vurdere å ikke delta, nettopp fordi at du står ansvarlig for neste ukes konkurranse når du vinner.

 

Og allerede før jeg blir med i bildet har Superparanoid bedt om en slutt.

 

Har du ikke lest at jeg plutselig fikk vite at jeg måtte jobbe fordi en vakt ble syk?

Hva er det du ikke forstår med det?

 

"Historien" er over, og det hele tilspisser seg til en drakamp mellom meg og deg. Det var overhodet ikke meningen fra min side, men så ble det nå faktisk oppklart en del ting også.

 

Måten du kritiserte meg, gjordemeg forbanna. Så vil jeg vite spesifikt hva jeg gjorde feil, og hvordan jeg kunne ha løst det. Om du ser på endring av fristene som en stor feil av meg som arrangjør syns jeg du skal tenke etter. Jeg ville gjøre slik at jeg fikk mulighet til å legge inn til tidene som skulle legges inn til

 

Jeg støtter den, som allerede forklart.. At bildene ble lagt ut noen timer for sent har ingen ting å si i det store og det hele. Magneska nevner "jeg i mot hele verden"-opplegget ditt, som jeg synes er en god forklaring på oppførselen din her - både før og etter at feilene ble begått.

 

Jeg trenger en forklaring på hva "jeg i mot hele verden" betyr... Da i sammenheng med før og etter konken...

 

Disse såkalte spørsmålene dine forsvinner i et endeløst rot av bortforklaringer, spekulasjoner og påstander om dårlig arrangering. Hvis du kan sette de opp saklig og strukturert i en PM eller post kan jeg svare på de. Men ikke før.

 

Jeg satte de opp punktvis i to etterfølgende innlegg, som jeg sendte på pm til deg. men jeg skal linke til begge om du ikke har fått de, jeg vet jeg har sendt.

 

Til slutt må jeg si at dette ikke på noen som helst måte var rettet direkte mot deg. Beklager hvis du har oppfattet det sånn. Hvis du synes jeg har vært streng, sur eller nøye på ting var det meningen, for synes det er viktig å få en skikkelig debatt rundt dette, for å hindre lignende problem i fremtiden. Hvis vi har klare regler for hva som er lov og hva som ikke er lov blir det lettere å bedømme om en arrangør bryter reglene. Per dags dato har vi ingen regler for hvor mye en arrangør kan forandre på frister og tidspunkter, hva som skal gjøres etter at en deltagers identitet er synlig og alle de andre "vanlige" feilene som ofte skjer i konkurranser som dette.

 

Du sier at vi ikke har noen regler for hva som kan endres av frister. Det vil da si at all gnålingen mot endring av frister kun er personlige ønsker og ikke en rettelse, ut ifra en regel.

 

EDIT: Post 48 og 47 inneholder uthevete og nummererte spørsmål. Mer oversiktlig enn jeg har skrevet det der er ikke for meg mulig.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt at du valgte det for å slippe å få temaet selv. Jeg sa klart og tydelig ifra at jeg ikke ville uttale meg om den saken.

 

Jeg vet at du sikter til det fordi jeg tidligere har sagt at jeg ikke velger temaer som er min spesialitet + at alle vet at jeg ikke tar portretter.

 

Du har da tross alt kun deg selv å takke. Det er du som har gjort alle feilene her, under arrangeringen av konkurransen.

 

Som jeg allerede har sagt 3 ganger, tok jeg tråden opp igjen for å få debatt rundt temaet for å få klarere regler.

 

Det skjønner jeg, men når du da kommer å sier at du ikke vil diskutere dette mer (Mistenkelig kort tid etter mine spørsmål) og i tillegg har raportert diskusjonen du startet, da er det noe som ikke henger på greip.

 

Når skal du forstå at du sårer enkelte brukere her inne med dine spydige kommentarer? Du ser på alle andre som slasker som bare sitter foran TVen. Hvordan har du dannet deg det bildet av alle brukerne her inne? Selvfølgelig kan det hende det gjelder enkelte her inne, men du må slutte å ta alle under samme kam. Det er direkte frekt gjort av deg.

 

Om jeg sårer noen som tror at man ikke må gi en innsats for å få til noe bra, så ok.

Jeg vil ikke ha temaer som er så åpne at man ikke trenger å tenke. Kreativitet er en viktig ting.

Hva er problemet med vriene temaer? Alle har som oftest mulighet, mens noen ser på oppgaven som lett.

 

Jeg har ikke kalt deg regelbryter. Jeg har sagt at du gjorde en feil da du utropte vinneren før tidsfristen var ute.

 

Men du sier også at reglene sier at man skal være anonym, og da kaller du meg for en lovbryter, indirekte selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Nå gidder jeg faktisk ikke mer. Jeg svarer ikke på flere spørsmål før du tar deg sammen. Oppførselen din er direkte frekk, og umoden.

 

(Hvis du fortsatt påstår at du har sendt PMen til meg, kan du sende et skjermbilde av "Sent Items"-mappen din så jeg faktisk kan se at den er sendt? Jeg har nemlig ikke fått noen PM).

Lenke til kommentar
(Hvis du fortsatt påstår at du har sendt PMen til meg, kan du sende et skjermbilde av "Sent Items"-mappen din så jeg faktisk kan se at den er sendt? Jeg har nemlig ikke fått noen PM).

 

Akkurat den funksjonen kan ikke vi stole på enda, grunnet oppgradering av forumet.

Har problemer med den biten selv ;)

Lenke til kommentar
(Hvis du fortsatt påstår at du har sendt PMen til meg, kan du sende et skjermbilde av "Sent Items"-mappen din så jeg faktisk kan se at den er sendt? Jeg har nemlig ikke fått noen PM).

 

Akkurat den funksjonen kan ikke vi stole på enda, grunnet oppgradering av forumet.

Har problemer med den biten selv ;)

Åja. Okei.

 

Jeg har ihvertfall ikke fått noen PM, men jeg svarer gjerne på den hvis du holder en saklig og høflig tone. Kjefting og smelling vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Lenke til kommentar
(Hvis du fortsatt påstår at du har sendt PMen til meg, kan du sende et skjermbilde av "Sent Items"-mappen din så jeg faktisk kan se at den er sendt? Jeg har nemlig ikke fått noen PM).

 

Akkurat den funksjonen kan ikke vi stole på enda, grunnet oppgradering av forumet.

Har problemer med den biten selv ;)

Åja. Okei.

 

Jeg har ihvertfall ikke fått noen PM, men jeg svarer gjerne på den hvis du holder en saklig og høflig tone. Kjefting og smelling vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

 

Jeg har holdt en saklig tone... Så du kan lese post 47 og 48, og quote alle spørsmålene og svar på de...

 

sente meldinger lagres kun når man haker av for det, noe jeg ikke har gjort...

Lenke til kommentar

Jeg qouter meg selv, slik at spørsmålene ikke faller ut av sammenheng.

 

Seriøst, "Mr. Olsen". Du trenger ikke skryte over at du klarer å eksponere og redigere et bilde på 4 timer. Ei heller trenger du å konstatere de andre bidragenes kvalitet. Ville ikke du følt det som en fornærmelse om noen sa at bildet ditt "søg"? Dette er ikke bildekritikk.

 

1. Igjen unnlater du å se at jeg har et spørsmålstegn. Klarer du ikke å se at jeg faktisk, inndirekte, kaller mitt eget bilde for et sugent bildet, om du ikke skal se på det som en spørresetning?

 

Du trenger ikke skryte over at du klarer å eksponere [...]

 

Jeg har ikke skrytt på meg noe, for jeg ser ikke på det som noen bragd, og det er det jeg prøver å få fram her, man MÅ ikke ha 1 uke til å gjennomføre en konkuranse.

 

Det er ikke snakk om å takle press eller ikke, men derimot å følge reglene som er satt opp. De gjelder like mye for arrangør som deltager.Hvis du ikke får tid til å legge ut bildene noen gang, kan du kanskje vurdere å ikke arrangere flere konkurranser da? Vi ser jo hvordan det har gått med deg som arrangør.

 

Jeg begynner å lure på om du kan lese :dontgetit:

 

1. Om reglene er så bestemt og firkantete, hvorfor har vi med de i postene da? Hvorfor ikke bare legge ut en mal, hvor vi så bare setter opp tema?

 

2. Har du ikke lest at grunnen var at jeg måtte på job, noe jeg fikk vite etter at avstemmingen var i gang?

 

3.Du sier: kan du kanskje vurdere å ikke arrangere flere konkurranser da?, men det du egentlig sier er: Ikke delta mer?

 

Jeg røper vel tross alt ikke navnet ditt, da du for noen måneder siden "røpte" det selv da du brukte det som brukernavn. Don't blame me.

 

1. Kan du tenke deg til hva grunnen var til at jeg skifta?

 

Jeg ønsker svar og begrunnelse på spørsmålene...

 

Hvorfor er ikke denne diskusjonen relevant? Den handler om hvrdan man skal gjennomføre en konkuranse.

 

 

 

Jeg tar meg ikke sammen før DERE viser forståelse for at enkelte har et liv utenom forumet.

Jeg har ikke oppført med det spøtt verre enn dere gnålsekker, som kun klager. Hva med å få ræva dere opp av stolen å kanskje lage til noen gode bilder i stedet for å klage på andre som faktisk vil det beste, men som ikke er godt nok, for enkelte.

Seriøst, Marius. Hva er problemet ditt?

Du må kunne godta at deltagere setter spørsmåltegn ved useriøs arrangering. Du har gang på gang gjort feil, og selvfølgelig blir det lagt merke til. Det skulle bare mangle når folk prøver å oppføre seg noen lunde seriøst. Vi klager ikke, vi prøver å ordne opp i problemer som har oppstått ved dine oppgaver som arrangør.

 

At du skal forsvare deg selv med å påstå at vi ikke leverer gode nok bilder i konkurransen er totalt urimelig. Er det du som skal bedømme bildenes kvalitet, eller skal vi ha en avstemning for alle?

 

Og hvis du er såpass selvsikker på at du kommer til å vinne alle fremtidige konkurranser, er det kanskje like greit at du ikke deltar mer, siden enkelte her ikke vil ha deg som arrangør. Jeg sier ikke dette fra eget hjerte, men som du også sier selv har det kommet en del kommentarer på at du kanskje ikke burde arrangere flere konkurranser etter å ha vist dårlig gjennomførelse.

 

Problemet mitt er at dere ikke godtar at jeg ikke hadde mulighet til å gjøre som dere ville.

Men dere forlangte at det ble gjort allikevell, og jeg adlyder, og får klager da også.

 

Det er ikke "feil" av meg å sette en frist jeg kan overholde slik at bildene blir lagt ut når de skal bli lagt ut. Det er ikke feil av meg å adlyde det dere vil, ved å sette den slik den skal, uten å legge inn bildene når jeg skal, når jeg på forhånd har opplyst om at jeg ikke hadde mulighet.

 

Eller er du uenig?

 

Jeg påsto ikke at dere bidro med for dårlige bilder, jeg spurte et spørsmål. Noen er alltid en vinner, men det betyr ikke at bildet er godt. Så jeg spurte: Vant jeg fordi alle bildene var sugne, men mitt var ikke så drålig, eller var mange bra og mitt var bedre?

 

Om du omformulerer setningene mine til at jeg sier at jeg er best, uten at jeg har sagt det, så sier vel det litt om dine meninger, ;)

 

Kan du forklare hvordan jeg har vist dårlig gjennomføring?

 

Jeg ser at du har unnlatt å svare på spørsmålene mine i forrige innlegg, og jeg skulle ønske du leste gjennom det igjen å svarer på alt som har "?" etter seg.

 

For å gjøre det enklere for deg har jeg markert spørsmålene i dette innlegget, som jeg vil du skal svare på, og jeg ønsker også en begrunnelse.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke å se at jeg faktisk, inndirekte, kaller mitt eget bilde for et sugent bildet, om du ikke skal se på det som en spørresetning?

Jo, men samtidig sier du at de andre bidragene også suger. Det er ikke særlig gøy for de andre brukerne.

 

Det er ikke snakk om å takle press eller ikke, men derimot å følge reglene som er satt opp. De gjelder like mye for arrangør som deltager.Hvis du ikke får tid til å legge ut bildene noen gang, kan du kanskje vurdere å ikke arrangere flere konkurranser da? Vi ser jo hvordan det har gått med deg som arrangør.

 

1. Om reglene er så bestemt og firkantete, hvorfor har vi med de i postene da? Hvorfor ikke bare legge ut en mal, hvor vi så bare setter opp tema?

Førsteposten brukes jo som en mal. Reglene er lik fra runde til runde. Problemene oppstår først når reglene blir endret og justert på. Det kommer forresten frem i et av mine tidligere innlegg også.

 

2. Har du ikke lest at grunnen var at jeg måtte på job, noe jeg fikk vite etter at avstemmingen var i gang?

Jo, du måtte på jobb, og jeg ser ingen problemer i det. Jeg skjønner ikke hva mer du vil med spørsmålet ditt.

 

3.Du sier: kan du kanskje vurdere å ikke arrangere flere konkurranser da?, men det du egentlig sier er: Ikke delta mer?[/b]

Det jeg prøver å påpeke er at hvis du føler du ikke har tid til å arrangere neste ukes konkurranse bør du ikke delta. Det kommer også frem i min forrige (lange) post.

 

Jeg røper vel tross alt ikke navnet ditt, da du for noen måneder siden "røpte" det selv da du brukte det som brukernavn. Don't blame me.

 

1. Kan du tenke deg til hva grunnen var til at jeg skifta?

Du skiftet vel fordi du ikke vil at andre personer skal vite navnet ditt. Uansett er det ikke vanskelig å finne ut. Du røper det for hele verdens internett-brukere. Hvordan får du finne ut selv. :)

 

Hvorfor er ikke denne diskusjonen relevant? Den handler om hvrdan man skal gjennomføre en konkuranse.

Den er relevant, det er nettopp det jeg sier. Jeg ønsker denne diskusjonen, men du selv ved flere anledninger påstått at diskusjonen var over før jeg ble med i bildet. Hvis du synes diskusjonen var relevant, hvorfor avsluttet du den?

 

Det er ikke "feil" av meg å sette en frist jeg kan overholde slik at bildene blir lagt ut når de skal bli lagt ut. Det er ikke feil av meg å adlyde det dere vil, ved å sette den slik den skal, uten å legge inn bildene når jeg skal, når jeg på forhånd har opplyst om at jeg ikke hadde mulighet.

 

Eller er du uenig?

Så du påstår at du ikke hadde noen som helst mulighet for å legge ut bildene i tidsrommet fra torsdag til søndag?

 

 

Kan du forklare hvordan jeg har vist dårlig gjennomføring?

Fordi du gjentatte ganger har gjort feil som ikke tolereres i en seriøs konkurranse som dette. Jeg kan godt sette de opp i en liste for deg, hvis du ikke selv klarer å resonnere deg fram til det.

 

Jeg ønsker svar og begrunnelse på spørsmålene...

Og akkurat det er det du har fått. :)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Har ikkje lest alle vedlegga sidan mitt siste, so beklager om dette har vorte nemnt før:

 

Problemet ditt med vedlegga Mr. Olsen er ganske enkelt at du har brukt opp all plassen du har tilgjengeleg. Kvar brukar har nemleg berre 30MB. Vil du laste opp fleire filer må du slette gamle innlegg, noko du gjer i Kontrollpanel --> Adminstrere dine vedlegg. Alternativet er å gjere som du har gjort, å laste opp bileta ein annan stad. (Bileta frå Flickr er heller ikkje dynamiske trur eg, det er ein direktelink til fila du har der.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...