Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nesten si at å si at man ikke skal dømme boka på omslaget er feil. Nesten alle platene jeg elsker har fete kovre, men det var jo ikke derfor jeg kjøpte dem :p

 

Jeg fikk også sansen for gamma ray rett etter at jeg hadde hørt på Nightwish og litt maiden. Nå er jeg knall fan, prøver å få tak i alle cd'ene og jeg SKAL! på konsert neste gang de kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Bugs B Gone og Metallica/eller Maiden. Can't remember. 12 år :p

 

Hva var det første bandet folk her hørte?

 

Mitt første var litt Maiden, men når brodern kom hjem med ei Nightwish (wishmaster for å være eksakt) plate var lillebror her som da var 12 år solgt :p er 18 nå. og hører på det meste av metal.

 

Pass deg nå før Nyhus kommer! :!:

Lenke til kommentar

Kan ikke helt sikkert si hva som var det første, men det første bandet jeg husker er AC/DC, tilbragte en del tid på rommet til bruttern (rock-fan to the bone), og når jeg som sjuåring fikk mitt første trommesett begynte jeg som smått å spille til noen låter av dem. Ellers gikk det i Whitesnake osv på anlegget, men det som virkelig fanget interessen var såklart Maiden! :)

Endret av J0dleb0n
Lenke til kommentar

Snakker vi første metal/hardrock band/artist, eller? Isåfall; en salig blanding Satyricon, Windir og Slipknot da jeg var 10-11, jeg kan ikke huske hvilken av de jeg begynte med. Hvis vi snakker om alle sjangre: Eric Clapton eller Dire Straits.

 

Edit: Første bandet som jeg fikk en "wow-opplevelse" av var Underoath. Hadde aldri hørt noe så fett før når de slapp The Changing of Times

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar
Sant. Men hadde ikke hatt noe imot den samlings-boksen der!

 

 

Ååh, hva jeg hadde betalt for noe slikt o_O

 

For fem år siden hørte lillebroren min på Justin Timberlake og Robbie Williams. Så presenterte jeg ham for Iron Maiden og Metallica. Akkurat der var han lett på tråden, men når jeg prøvde meg på In Flames, Bodom og diverse hardere musikk, var det no go.

Den dag i dag har jeg nettopp fått overbevist ham om hvor bra Amon Amarth er, etter fem års forsøk på nettopp det :p

Lenke til kommentar
Første black metal låten jeg likte var vel KING, var 13 år på den tiden da den ble sendt på TV..
Som i Satyricon - KING? Wow, du har vært metallfan lenge må jeg si. Innlegget ditt forklarte bra mye riktignok. ;)

Det sier jo ikke en dritt om hvor lenge han har hørt på metall, kun hvor gammel han var første gang han hørte svartmetall, om 'KING' kan betegnes som svartmetall.
Lenke til kommentar

Er jo som det har blitt nevnt gjentatte ganger i de siste postene, at svartmetall er noe en må lære seg å like, gi det tid for å forstå det skikkelig. Jeg tror nok de aller fleste har begynt med "lettere" sjangre, og der tror jeg Iron Maiden er den ledende frelseren, etterfulgt av Sabbath, Metallica og Guns 'N Roses. Kanskje også band som Deep Purple og Zeppelin i tidligere tider :)

 

 

 

...Death metal er forøvrig min favorittsjanger ^^

Endret av AmonAmarth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...