Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på om dissa blacmetalgutta prøver å se latterlige og parodiske ut, eller om de faktisk synes de selv er kule og tøffe.

 

Låta var grei nok. Kjip vokal. Kjedelig gitarsolo. Musikkvideoen var elendig.

 

Gråt oss en elv. Buhu, så fælt at et band ønsker å finne på noe nytt når det gjelder outfits, videoer osv. Buhu.

 

Ja, det første jeg tenkte når jeg så den videoen var "OI! Dissa her var nyskapende, og jeg er absolutt ingen fan av disse folka som skal komme og prøve ut nye i ting i en gammel og oppbrukt sjanger!". Man har sett det en million ganger før, dissa tar det bare to skritt lengre og gjør det enda mer latterlig.

Lenke til kommentar

Se filmen hos Youtube

 

Fikk denne av en kompis, tenkte bare jeg kunne poste den her som et bidrag.

 

Selve videoen kan kanskje være litt stygg for noen. selv om det finnes mange værre.

Det meste er lov i Metal. Utenom alt som omhandler barn og barnemishandling.

 

 

Er blackmetall egentlig så enkel at alle kunne spille det.... Kompensert med image?

Dette er jo egentlig ganske basic musikk da.

Lenke til kommentar
Er blackmetall egentlig så enkel at alle kunne spille det.... Kompensert med image?

Dette er jo egentlig ganske basic musikk da.

 

Nja, hvis du går i dybden på det finnes det ene del avansert black metal. Immortal for eksempel, se på tyrants. Den er ikke drit vanskelig, men den er skikkelig kjelkete å spille.

 

Men det er mye som også er veldig simpelt, men fengende.

Det trenger jo ikke være avansert for å være bra.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Det er jo litt artig at det er så vanskelig å få til "dårlig lyd-black metal" at utenlandske band bruker ukesvis i studio for å få den "riktige, dårlige Darkthrone-sounden".

 

Egentlig litt sammenlignbart med fjortisjenter med "pulesveis", som har brukt 3 timer foran speilet for å se uflidd ut på håret.

 

har egentlig aldri tenkt på det, men det er helt klar forskjell på norsk og svensk blackmetal ja. Svenskene går for best mulig lyd og veldig teknisk spilling og full gass (Dark Funeral, Marduk), mens norsk lyd skal høres ut som det er spilt inn på en 4-spors kassettspiller ute i skaugen i 10 minusgrader, der trommisen spiller blastbeats fordi han skjelver sånn på hendene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Absolutt, det krever sin gitarist og stå i 7 minutter og hamre ut riff og harmonier mens han strummer dritfort frem og tilbake.

For ikke å snakke om trommis og bassist som danner backbone i musikken og MÅ være samspilte med hverandre.

 

Det er som å si at "techno" er bare å trykke på en knapp så lager det seg selv. Det gjør ikke det. Selv om man bruker datamaskiner og synther, er de fortsatt bare hjelpemidler og instrumenter man må spille på selv for å lage noe vettig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Absolutt, det krever sin gitarist og stå i 7 minutter og hamre ut riff og harmonier mens han strummer dritfort frem og tilbake.

For ikke å snakke om trommis og bassist som danner backbone i musikken og MÅ være samspilte med hverandre.

 

Det er som å si at "techno" er bare å trykke på en knapp så lager det seg selv. Det gjør ikke det. Selv om man bruker datamaskiner og synther, er de fortsatt bare hjelpemidler og instrumenter man må spille på selv for å lage noe vettig.

Det er sant. Jeg spiller selv bass, og jeg blir trøtt etter bare 2-3 min, og da er ikke strummingen engang perfekt. Pluss det er ikke bare å strømme, det er jo faktisk en melodi også.

Lenke til kommentar
Det er jo litt artig at det er så vanskelig å få til "dårlig lyd-black metal" at utenlandske band bruker ukesvis i studio for å få den "riktige, dårlige Darkthrone-sounden".

 

Egentlig litt sammenlignbart med fjortisjenter med "pulesveis", som har brukt 3 timer foran speilet for å se uflidd ut på håret.

 

har egentlig aldri tenkt på det, men det er helt klar forskjell på norsk og svensk blackmetal ja. Svenskene går for best mulig lyd og veldig teknisk spilling og full gass (Dark Funeral, Marduk), mens norsk lyd skal høres ut som det er spilt inn på en 4-spors kassettspiller ute i skaugen i 10 minusgrader, der trommisen spiller blastbeats fordi han skjelver sånn på hendene.

Hør på 1349 - Liberation. Det høres ut som de har spillt inn lyden profesjonellt også lagt på "grim effekter" i etterkant. Nøyaktig slik du beskriver det.

 

Kald underprodusert svartmetall er også typisk for mange østeuropeiske band.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...