Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Synes ikke mye av det var særlig givende. Men nå var det bare kortere utdrag som ble presentert foreløpig.

 

Mangler også et par av de aller beste låtene utenom Land of the Dead: Across The Streaming Tide og Long Lost To Where No Pathway Goes.

 

Summoning har perfeksjonert mye av materialet sitt, synes for eksempel Where Hope And Daylight Dies ikke ble videre vellykket i cover versjon.

 

Rart med Summoning egentlig, når jeg snakker med de jeg kjenner best og som liker metall så har ingen av dem sansen for Summoning. Og det er snakk om svært dedikerte folk.

 

Men sånn er det jo med mye har jeg inntrykk av, mye musikk og en del av det blir ikke likt av flere. Hvertfall ikke blant de jeg omgås med.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg liker også gamle In Flames best, Clayman er dessverre en æra de har lagt bak seg. Men jeg synes det kan være litt kult når band utvikler seg også. Jeg hatet at Opeth har lagt growling og dødsriffene på hylla siden Heritage, men nå har det begynt å vokse på meg.. selv om jeg uten tvil foretrekker Blackwater Park framfor Sorceress. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hører på siste fra Metallica, låta "Now that we're dead" er helt latterlig catchy. Det ruller og går og det er umulig å ikke nikke takta med hodet. Bare synd de drar den altfor langt, 7 minutter er hvertfall 3 for mye. Så mange gode ideer hadde de ikke. Men alt i alt kul skive, de overrasker med å levere fremdeles!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

- Opeth, alt fram til Watershed plata inneholder growling

- Scar Symmetry

- Soilwork

- Noe Slipknot

- Borknagar

- Enslaved har noe clean, mest growls

- Machine Head

 

De jeg kommer på i farta :) Gamle Opeth er kanskje noe av det beste når det kommer til prog, og det å mikse death og clean vokal, samt heavy distortion og akustiske, rolige partier. 

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til nye band som har en fin vri på growling og clean vocal. Er åpen for alle tips. Mannlig og kvinnelig vocal funker helt fint kombinert.   Band jeg hører som jeg liker er: The Ocean, Ice nine kills, Dead by April, Eyes set to kill og Deadlock.  :)

 

The Amity Affliction

Bring Me The Horizon

A Day To Remember

Asking Alexandria

We Came As Romans

Fit For A King

Five Finger Death Punch

Architects

Of Mice & Men

Bullet For My Valentine

Memphis May Fire

In Flames

Miss May I

Beartooth

August Burns Red

Oh, Sleeper

Unearth

Vanna

Adept

While She Sleeps

Killswitch Engage

Capture The Crown

The Dillinger Escape Plan

Soilwork

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...