Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det jo Deadringer som mener det, da. Band X er ikke black metal fordi det ikke låter som band Y, osv. Sånt er selvfølgelig max dølt. Sjangeren har vært i utvikling siden Venom ga ut "Black Metal", og den kommer til å forandre seg enda mer i løpet av de neste årene. Det er kos.

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Nå er det jo Deadringer som mener det, da. Band X er ikke black metal fordi det ikke låter som band Y, osv. Sånt er selvfølgelig max dølt. Sjangeren har vært i utvikling siden Venom ga ut "Black Metal", og den kommer til å forandre seg enda mer i løpet av de neste årene. Det er kos.

Nei, det mener jeg ikke. Jeg mener band som ikke har noe med black metal å gjøre ofte kaller seg black metal fordi de ikke har noen annen merkelapp å klistre i egen panne. De sliter med å beskrive seg selv, og velger feil sjanger å dytte seg selv inn i i et forsøk på å fortelle folk hva de høres ut som. Alt med gritty lydbilde og growl er ikke black metal.

 

Og igjen, Venom har aldri spilt black metal, den skiva gav sjangeren navnet, men om du har hørt den er det null black metal å høre. Men ja, sjangre utvikler seg, men det er grenser likeså. Om noe høres helt annerledes ut enn jazz er det ingen som påstår det er jazz. Om noe høres helt annerledes ut enn black metal er det en bråta karer som forstatt påstår det er black metal. Låta jeg kommentere på tidligere i tråden er ikke black metal. Om det er noe som såret deg/dere dypt - tough shit. Det er fakta. Men kom nå ikke her å påstå at jeg sier all black metal må høres ut som Nattens Madrigal for å være black metal, for det har jeg aldri påstått. Til og med Vowels, som postet låta, var enig i at black metal-labelen på låta jeg kommenterte på var noe tynn, så jeg forstår virkelig ikke sutringa her inne. Er aldersgjennomsnittet så lavt i denne tråden nå at ingen tåler motgang før de begynner å grine? Da jeg var aktiv her inne var det ingen som sutret over to hele forumsider om en bruker påpekte at et band lablet seg selv galt. Kanskje greit å komme seg tilbake dit, evt lage en egen sutretråd for svartmetallere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...