Gå til innhold

Half-Life 2: The Orange Box er ferdigutviklet (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Konsoll har så klart rett på å spille spillene, men det passer fortsatt best på PC.

Hvorfor skal dere få Half-Life 2: Ep2, når vi ikke får Halo 3 før om 3 år, har ikke vi rett til å spille Halo?

9593227[/snapback]

Synes det passer like godt på konsoll som på PC jeg.

Du må huske på at Bungie og Valve ikke er det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal dere få Half-Life 2: Ep2, når vi ikke får Halo 3 før om 3 år, har ikke vi rett til å spille Halo?

9593227[/snapback]

Det vet jeg ikke, men jeg antar at PC-spillere må vente fordi det tar tid å gjøre om spillet til PC-spill, og/eller fordi Bungie har en avtale med Microsoft. For eksempel om å vente slik at flere Xbox360-konsoller blir solgt.

Lenke til kommentar
I tillegg til disse nye spillene inkluderer The Orange Box også Half-Life 2 og Half-Life 2: Episode One. Om du synes det blir litt irriterende å betale for to spill du kanskje allerede har, kan du kjøpe Half-Life 2: Episode Two som et enkeltstående produkt over Steam.

 

Altså: Episode 2, Team Fortress 2 og Portal koster enkeltstående tilsammen $79,85. Orange Box koster $59,95. Doug himself har sagt at Half-Life 2 og Episode 1 er lagt ved helt gratis (og man skjønner jo det når man ser på prisen på Orange box).

 

Hvis man bare skal ha Episode Two og verken Team Fortress 2 eller Portal, så blir det billigere. Men hele Orange box er ganske lite ekstra penger for ganske mye ekstra moro. :)

Lenke til kommentar
Spill som kommer på konsoll blir "NERFET" for å passe til konsollen, så det er en meget trist nyhet at valve har valgt å gi ut spillene til konsollene samtidig som på datamaskin.  TRIST sier jeg. Måtte konsollspill forbli konsollspill og datamaskinspill forbli på sin (far superior) base.

9593466[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor folk mener at spill er bedre på PC enn på konsoll. Det er da absolutt ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Spill som kommer på konsoll blir "NERFET" for å passe til konsollen, så det er en meget trist nyhet at valve har valgt å gi ut spillene til konsollene samtidig som på datamaskin.  TRIST sier jeg. Måtte konsollspill forbli konsollspill og datamaskinspill forbli på sin (far superior) base.

9593466[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor folk mener at spill er bedre på PC enn på konsoll. Det er da absolutt ingen forskjell.

9593581[/snapback]

Du er klar over at du nå er like bastant som Strindmo, sant? :roll:

 

Du sier at det er "absolutt ingen forskjell", og det er kanskje nettopp det Strindmo mener er problemet. Ta for eksempel The Elder Scrolls III: Morrowind vs. The Elder Scrolls IV: Oblivion. Førstnevnte var PC-eksklusivt, og hadde et brukergrensesnitt som passet til PC og som var lett å navigere med mus og tastatur. Når det kommer til Oblivion er brukergrensesnittet noe av det som det ble klaget mest og høyest over; man ser en klar "konsollifisering" i forhold til forgjengeren.

 

Kommentar til Strindmo: Du fremstiller dette som om det er en absolutt sannhet. Det finnes spill som faktisk både har en god konsollversjon og en god PC-versjon, og det hender at disse ikke er like, men tilpasset plattformen, i alle fall når det kommer til brukergrensesnittet.

 

Og kan du gi en definisjon av hva eksakt du mener med "nerfet"?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Spill som kommer på konsoll blir "NERFET" for å passe til konsollen, så det er en meget trist nyhet at valve har valgt å gi ut spillene til konsollene samtidig som på datamaskin.  TRIST sier jeg. Måtte konsollspill forbli konsollspill og datamaskinspill forbli på sin (far superior) base.

9593466[/snapback]

 

 

Men igjen spør jeg: hva bryr det deg ? Blir din pc versjon av Episode 2 dårligere fordi den også finnes på x360 ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Spill som kommer på konsoll blir "NERFET" for å passe til konsollen, så det er en meget trist nyhet at valve har valgt å gi ut spillene til konsollene samtidig som på datamaskin.  TRIST sier jeg. Måtte konsollspill forbli konsollspill og datamaskinspill forbli på sin (far superior) base.

9593466[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor folk mener at spill er bedre på PC enn på konsoll. Det er da absolutt ingen forskjell.

9593581[/snapback]

 

La oss spille litt CSS, du på PS 3, og jeg på min PC.

 

Eller får å dra den litt lengre: Age of Empires 2, det finnes på X-box! Slå meg i det fra en konsoll, og du fortjener medalje.

 

HVOR fett hadde det ikke vært med Civ4 på konsoll? Man kunne sikkert gått inn i byene og sånt på bare dobbelt så lang tid som det ville tatt på PC.

 

Man må jo huske at det går motsatt vei og, Need for speed: Most wanted var helt jævli på PC.

Lenke til kommentar
Spill som kommer på konsoll blir "NERFET" for å passe til konsollen, så det er en meget trist nyhet at valve har valgt å gi ut spillene til konsollene samtidig som på datamaskin.  TRIST sier jeg. Måtte konsollspill forbli konsollspill og datamaskinspill forbli på sin (far superior) base.

9593466[/snapback]

 

Skjønner at du har den oppfatningen, når man ser på spill som "Enter the Matrix" som var et drittspill til konsoll, men faktisk et enda mer drittspill til PC. Men det er ikke slik med alle spill som finnes på begge deler.

 

Her har du f.eks F.E.A.R som et fint eksempel. Monolith's grøsser spill finnes på X360, PS3 og PC. Selv om PS3 versjonen fikk dårlig karakter, er det mer interesangt at X360 versjonen og PC versjonen like gode.

 

Det er og flere team som jobber med de forskjellige versjonene, og som jobber for å kvalitetssikre produktet. Source er og en veldig lettfattelig og åpen motor å porte til forskjellige platformer, så tror ikke du skal være redd for at det blir noe nedgradering av det grafiske på noen plan slik sett.

 

Tror og du skal revurdere utsagnet ditt litt for det er ingen fasit som sier at PC er best til alt. Bilspill f.eks er mye hardere på en standard PC uten noen tilbehør og bare "out of the box" utstyret som du sitter med. Tror det er lettere å tre en tråd gjennom et nåløye med boksehansker enn det er å kjøre ordentlig med tastatur. Der scorer konsollen godt, da du ikke trenger noen annet enn kontrollen i handa for å få god om ikke full utnyttelse av bilspillet.

 

Men drit nå i diferereingen om hva som er best, jeg har begge og spiller på begge og vær gir sin opplevele og glede. Så me spill som jeg spiller skulle man tro at jeg satte en klar favoritt med det gjør jeg ikke. Konsoll er konsoll, PC er PC. Live with it.

Lenke til kommentar

lets face facts.. fps sjangeren er det mest utfordrende og utvikle nå for tida.. spillet bør ha spennende elementer for å kicke ass som fps.. og jeg syns det blir bedre på konsoll pga mer utfordring med kontrollen og bedre feeling når man spiller. mus og tastatur er alt for vane sak og a4.. det blir man vel lei av anyway..

 

tror half life både blir konge på xbox og ps3, skal ihvertfall ha det på ps3:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...