Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Ja jeg er sååå enig med deg Julepils. Dette HK skulle egentlig sporenstreks blitt sendt i retur da jeg absolutt ikke vil støtte slike HK hvor man må inn i BIOS for å tweake ditt og datt!! Jeg angrer sinnsykt på kjøpet!! Men som sagt tidligere så kan jeg vel ikke sende det i retur så lenge jeg ikke finner noen åpenbare feil (Jeg kjøpte HK i mai)....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei man trenger ikke biostweak for å kjøre minnet på 800 mhz da biosen automatisk la seg på 800. Men jeg syns det er rart at jeg får masse feil i memtest med ballistix brikkene, derfor vil jeg ikke bruke dem i og med at jeg burned out de første ballistix brikkene etter 2 mnds bruk........

Men etter å ha lest på forum (ASUS hjemmeside) så får jeg inntrykk av at det er helt tilfeldig hvilke brikker som funker på dette kortet, noen har store problemer med Crucial Ballistix mens andre aldri har hatt noe problemer.... :blink:

Lenke til kommentar

Det har ikke slått deg at du kanskje rett og slett har hatt uflaks? fått et mandagsprodukt? Sånt skjer, har selv banna mye over både hovedkort og ram til tider...

 

Mitt Maximus Formula SE oppfører seg eksemplarisk med kingston og apacer ddr2-667 og 800 ram, med en Q6600 @ 3GHz..

Lenke til kommentar

Det blir sendt et Asus Rampage Extreme hovedkort til meg fra Asus på mandag som jeg skal teste for ITpro. Som jeg kan se så er ikke hovedkorte lansert enda, finner det ikke i noen norske nettbutikker ihvertfall. Hvis alt går etter planen så blir også et Asus Maximus II Formula sendt til meg iløpet av kort tid. :) Blir spennende å se hva de hovedkortene klarer å prestere.

Lenke til kommentar

Dette med minnefeil blir ofte forårsaket av manglende kunnskaper hos folk og feil innstillinger (feil timing eller spenning i BOIS).

 

Mitt Maximus Formula oppfører seg eksemplarisk med Mushkin PC8000 Redline 2x2048 @1024MHZ, med over 9000 MB/s reade hastighet, og E8400 @4.1GHZ.

 

Legger bilde av hele pakken med BIOS innstillinger (for E8400 @4GHZ), men dette kan variere litt avhengig av komponenter og bør kun brukes som retningslinjer.

ramsp5.th.jpg

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

en liten oppdatering fra meg:

 

Nå har jeg satt i minnebrikkene fra Kingston og systemet er stabilt.

MEN når jeg kjører memtest med disse brikkene så er helvete løs :ermm:

Det fosser opp med feil slik at hele skjermen er rød........har aldri sett så mange feil på en gang......

Testet også brikkene med et annet hovedkort for å utelukke RAM feil og ved kjøring av memtest ble det ikke funnet feil.

Jeg vet snart ikke opp eller ned ........Kingston brikkene er kompatible ifølge Asus QVL liste og jeg har som sagt ingen problemer med å starte windows XP eller spille AOC.

Jeg begynner virkelig å lure om det faktisk er brikkesettet X38 som ikke fungerer på memtest??? Har lest at enkelte mener dette.

 

Jeg kommmer nå uansett til å kjøre systemet med Kingston brikkene, så får vi se hvor lenge det varer......

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Jeg er den stolte eier av ett ASUS maximus formula og jeg har satt sammen pc-en selv. Det jeg lurer på er: Hvorfor kan ikke jeg bruke CPU lvl up? Den er ikke i Ai suite slik som i manualen. Hvis det hjelper så har jeg en Intel q9450 prosessor.

 

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234

Etter mye lesing på fora til Asus og OCZ fikke jeg endelig til å kjøre minnet mitt på 1600mhz på Maximus Extrem kortet.. Saken var at biosen jeg brukte som var 1007 ikke ville kjøre 1600mhz. Det kom frem at jeg måtte har bios versjon 1101BETA, men den lå ikke på Asus sine sider. Fant link til den i en tråd og når ejg fikk lagt den inn ble alt mye bedre..

 

Så til de som har Maxmus Extrem kortet bør finne bios versjon 1101Beta. Legg inn den og kortet overklokker enda bedre. :yes:

Lenke til kommentar

Hei MaN1C,

 

Etter gjentatte blåskjermer i det siste og gjentatte ørten tusen feil ved memtest (selv ved bruk av Kingston minne som skal passe utmerket med maksimus formula jf QVL) så er jeg på vei til å sende HK i retur som reklamasjonssak. Jeg er ganske sikker på at HK er defekt da alle de 3 ulike minnebrikke settene er testet i annen PC med null feil på memtest. Jeg har kjøpt meg et Abit IP35 Pro som jeg innstallerte igår sammen med Kingston minnet og det fungerer superb!! Absolutt ingen feil i memtest og ved spilling flyter det hele mye bedre! Ser ut til at jeg endelig har fått et stabilt system :)Men veien dit var lang og kronglete og ikke minst dyrekjøpt erfaring. Får håpe jeg få godkjent reklamasjon så taper jeg jo ikke noe på det sånn rent økonomisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...