Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

No føler eg meg litt dum her :blush:

Det funka jo heilt perfekt når eg trykka inn Num Lock! :!:

 

edit: Og no kjører eg på 3,6GHz :)

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Noen som har dårlige erfaringer med Apogee gt blokka på formula kortet?

 

Har en Apogee Drive350, basert på Apogee GT med en pumpe på toppen, og den funker selfølgelig like bra på formula som andre hovedkort. Det sies dog, at GT ikke er like bra på Quad, selv om min ikke viser slike tendenser...

 

Med singel 120mm radiator og NB i loopen, holder den samme tempraturer som en TRUE på en godt overklokket B3 Q6600, da med akkurat samme Scythe vifta på dem begge.

Lenke til kommentar
Jeg konverterer fra Maximus Formula X38 til Maximus2 P45.Det gjør jeg for å klare høyere fsb klokking forhåpentligvis.NB kjøleren kan også skrues av uavhengig av heatpipes,for å bruke NB vannblokk.

 

Tror jeg følger deg på den gitt:) Må bare gjøre sånn at samboeren ikke ser det for da er jeg ferdig:P Hvordan tror du det blir ytelse messig? I non klokket tilstand...

Lenke til kommentar
Jeg konverterer fra Maximus Formula X38 til Maximus2 P45.Det gjør jeg for å klare høyere fsb klokking forhåpentligvis.NB kjøleren kan også skrues av uavhengig av heatpipes,for å bruke NB vannblokk.

 

Jeg har nylige bestemt meg å kjøre på 4.1GHZ, og da øktet jeg FSB til 512 på Maximus Formula. Den kjører veldige stabil og bra! . Hvor høye FSB klarer Maximus2 P45? jeg har hørt at den klarer seg fint på 600, stemmer det?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

På min Asus Maximus Formula og E8400 har jeg testet 1 time OCCT stabilt opp til 525 FSB (525 x 8) 4.2GHZ og alt gikk glatt som smørt uten noen form for tull. Jeg har ikke prøved høyere FSB, og akkurat nå kjører jeg på 512 FSB. Maskinen er både velige raskt og responsive og kjører feilstabilt på 512.

 

Jeg bruker 1201 Bios.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Hei!

Skal kjøpe meg en ny gamer-pc snart, og jeg trenger jo selvfølgelig et nytt hovedkort :)

 

Jeg kommer til og spille CS 1.6 og Battlefield 2.

Burde jeg ha Extreme eller Formula da?

 

Her er min handlevogn.

 

PC handlevogna.

 

Kabinettet mitt skal bli Antec-Twelve-Hundred. : Antec-Twelve-Hundred

 

De ram-brikkene i min handlekurv er nok ikke de jeg har tenkt til og ha :). Noen som har forlsag til en RAM-brikke som evt. passer bra til Asus Extreme eller Formula?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Hei!

Skal kjøpe meg en ny gamer-pc snart, og jeg trenger jo selvfølgelig et nytt hovedkort :)

 

Jeg kommer til og spille CS 1.6 og Battlefield 2.

Burde jeg ha Extreme eller Formula da?

 

Her er min handlevogn.

 

PC handlevogna.

 

Kabinettet mitt skal bli Antec-Twelve-Hundred. : Antec-Twelve-Hundred

 

De ram-brikkene i min handlekurv er nok ikke de jeg har tenkt til og ha :). Noen som har forlsag til en RAM-brikke som evt. passer bra til Asus Extreme eller Formula?

 

Takker for svar! :)

 

 

Du trenger ikke extreme hvis du ikke skal overklokke voldsomt og ha vannkjøling evt..

Lenke til kommentar

Da blir det nok et Asus Maximus Formula hovedkort her i huset :)

 

Gamer nesten ikke annet en CS 1.6 og Battlefield 2. Så Formula burde holde i massevis!

 

Er det noen som har forslag til et godt skjermkort\graffikkort og noen gode RAm-brikker itl gaming. Samme hvilken pris :)

 

Det skal passe inn i et Antec 1200 (Twelve Hundred) kabinett.

Lenke til kommentar
Da blir det nok et Asus Maximus Formula hovedkort her i huset :)

 

Gamer nesten ikke annet en CS 1.6 og Battlefield 2. Så Formula burde holde i massevis!

 

Er det noen som har forslag til et godt skjermkort\graffikkort og noen gode RAm-brikker itl gaming. Samme hvilken pris :)

 

Det skal passe inn i et Antec 1200 (Twelve Hundred) kabinett.

 

 

Er et bra valg det:) Kjøp deg et ATI 4850 skjermkort du. Ram kan du velge selv men ta dd2 8500..

 

en av disse skjermkortene er et godt valg nå fortiden.

 

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=4850

 

Her litt ram du kan velge i. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10713

 

Jeg liker selv kingston men det er smak og behag:) Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...