Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+918234
Noen som kan anbefale noen minnebrikker til Maximus Extreme? 8gb. Crucial 1066mhz ble ustabilt så fort det ble over 4gb :\

 

edit: funka med 6gb også. det holder nok

 

Jeg har Maximus Extrem kortet og det ble veldig ustabilt med 4 minnebrikker installert. Nå kjører med 2x2 gig OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum Enhanced Bandwith 1600MHz Dual Channel 4G Kit 7-6-6-24 og da virker det helt topp. Jeg har 2x1gig brikker av samme typen liggende, men hvis jeg setter i de også slik at jeg får 6 gig minne så blir det ustabilt igjen. Får blåskjerm etter en stund.

Har bios versjon 1104.. Leste litt på fora til Asus og OCZ og det var et kjent problem på Maximus Extrem kortet hvist.. Det ble noe bedre med siste bios versjon, men ikke bra.. Jeg prøvde også å sette opp spenningen på minnet, men uten hell..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234
Aiight. Nei med 4*2gb blei det ustabilt, bluescreens, osv. Men med 3*2gb gikk det strøkent, så det får gå greit :)

 

Jøss, så den ble ustabil med bare 2 brikker også. Skal se det Maximus Extrem kortet skuffer på minne siden... :thumbdown:

 

-- Faen, leste litt feil, så bare glem det jeg skrev her... Leste at du hadde brukt 2x4 gig brikker.. :) --

Endret av Slettet+918234
Lenke til kommentar
Aiight. Nei med 4*2gb blei det ustabilt, bluescreens, osv. Men med 3*2gb gikk det strøkent, så det får gå greit :)

 

Jøss, så den ble ustabil med bare 2 brikker også. Skal se det Maximus Extrem kortet skuffer på minne siden... :thumbdown:

 

-- Faen, leste litt feil, så bare glem det jeg skrev her... Leste at du hadde brukt 2x4 gig brikker.. :) --

Tehe, men jeg ville heller vurdert Evolution HK'et fra Asus - Konge. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mine Crucial BallistiX pc8500 1GB brikker funker utmerket på p5w dhd kortet, så da satser jeg på at de funker på formula kortet som endelig skal få permanent hjem i P182'en imorra... :D

 

Edit: Da er maskina bygd om med maximus formula osv, og alt går knirkefritt.

 

Fyra opp Q6600'en med 8x400MHz uten problemer, helt utrolig hvor rask denne jævelen er...

 

 

DSC_8854_crop.sized.jpg

 

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilke minnebrikker anbefaler dere til kortet ?

Ser ut til at jeg nå blir nødt til å finne meg nye brikker

 

Bruker selv disse: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100149

Og de fungerer fint på 1066mhz, selv med 4x2048mb. Har et par gamlere 2x1024 Mushkin brikker som fungerte veldig dårlig på dette hovedkortet, men disse nye har endret noen innstillinger som gjør at de fungerer meget bra sammen med Formula kortet....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Hadde dette settet: Mushkin DDR2 4096MB S. Performance Plus

SP2-6400, 2x 2048 MB 800MHz. (5-5-5-18)

 

Tror jeg går for : Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance

XP2-6400 2x2048MB 800MHz. (4-4-4-12)

 

De må vel fungere fint

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

en liten ting jeg glemte å spørre om

Hvilken cpu kjøler anbefaler dere til intel core 2 duo e6850 ?

 

Kjøpte en ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue, men jeg slet med å få plass til den på hovedkortet uten at den kom i kontakt med kjøleribbene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...