Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har problemer med oppsett av raid

 

Har:

1stk Western Digital Raptor 150GB SATA 10000rpm

3stk Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA

2stk Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2

 

skal sette opp de 3 stk 200GB i raid0 og de 2 500GB også i raid0

 

har fått satt opp de 2*500 i raid0 men de kommer av og til ikke opp i raid-oppsette i oppstarten, så finner dem ikke i xp...

 

de 3*200 kommer skjelden opp i raid-oppsette og når de kommer opp og jeg gåt inn for å opprette ny raid-partisjon er de borte... men kommer opp i xp..

 

Prøvd med bios v 9,07 og nå 8,02 uten forskjell

 

Noen andre som har problem med det samme eller tilsvarende?

eller flere opplysninger??

post-125112-1202846629_thumb.jpg

Lenke til kommentar

noen som har hatt problemer med Ocz ram på maximus formula?? har par ocz sli xtc pc8500 som i signaturen, men etter jeg fikk maximus kan jeg bare boote en av de på standard volt, forståelig nok. men i går skulle jeg restarte datan etter xpupdate, og da fikk jeg bare detdram.. nå slo den seg plutselig på igjen.. sett flere på asus forumene som har hatt samme problem med corsair og ocz.. noen som vet hvem hva hvor i denne saken??

 

Michael

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har tenkt å kjøpe nytt HK til PC-en siden det gamle er defekt. Gidder ikke å gå noen uker uten pc, mens jeg sender inn det gamle ;)

 

Har tenkt på et Asus Maximus siden rambrikkene som jeg har nå er ddr2.

Det jeg lurer litt på er om jeg skal vente til Asus Rampage kortet kommer, men det støtter ddr3, kan jeg da bruke ddr2 minnebrikker på det kortet??

 

Hvilket av maximus kortene ville dere anbefalt?? skal ikke ha vannkjøling noen gang i fremtiden :)

Endret av pjuk111
Lenke til kommentar
Hei!

 

Har tenkt å kjøpe nytt HK til PC-en siden det gamle er defekt. Gidder ikke å gå noen uker uten pc, mens jeg sender inn det gamle ;)

 

Har tenkt på et Asus Maximus siden rambrikkene som jeg har nå er ddr2.

Det jeg lurer litt på er om jeg skal vente til Asus Rampage kortet kommer, men det støtter ddr3, kan jeg da bruke ddr2 minnebrikker på det kortet??

 

Hvilket av maximus kortene ville dere anbefalt?? skal ikke ha vannkjøling noen gang i fremtiden :)

 

DDR3 støtter ikke DDR2, og motsatt.

 

Ikke vent på Asus Rampage, forskjellen for deg er ingenting. Velg Maximus Formula uten vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...