Gå til innhold

Den store ASUS Maximus Extreme / Formula tråden


andylove

Anbefalte innlegg

hehe...synes det hele tia har vært Cantus, eller hva du nå heter, og Akando..hehe.som prater her fortia.... :p

 

Hvis du hadde giddet( :p ) å kikke på hva jeg het så hadde du funnet ut at det var "Centuss". Hvis du kikker på 2 sider tilbake ser du at det ikke bare jeg som har hjulpet Akando :), og hvis du kikker enda lengere tilbake ser du andre som har hjulpet meg ;).

 

For å ikke gå helt OT:

 

Edit:*snip*

 

Leste litt lengere tilbake at du kjørte på 3.0GHz med en Asus Silent Knight II. Vil bare si ifra at dette er lavt for denne kjøleren. 42 grader load er heller ikke stort. Vil kanskje anbefale deg å dytte opp frekvensen litt, ettersom jeg føler en trang for å tyne CPU kjøleren din litt mer. Den tåler høyere frekvenser enn som så!

 

Kjører tross alt selv på 3.4 GHz med samme kjøler, og har ingen problemer med varmen!

Endret av Centuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe...synes det hele tia har vært Cantus, eller hva du nå heter, og Akando..hehe.som prater her fortia.... :p

 

Hvis du hadde giddet( :p ) å kikke på hva jeg het så hadde du funnet ut at det var "Centuss". Hvis du kikker på 2 sider tilbake ser du at det ikke bare jeg som har hjulpet Akando :), og hvis du kikker enda lengere tilbake ser du andre som har hjulpet meg ;).

 

For å ikke gå helt OT:

 

Hvilken CPU-kjøler og hastigheter kjører du på nå Akando?

Hehe, er ikke negativt ment det jeg sa, snarer positivt. Hw er for hjelp...

Lenke til kommentar
Ja skal nok dra den opp litt til:)

 

Fikk ca 55 grader maks når jeg kjørte OCCT i 30min. Trenger litt bedre kjølepasta så kan jeg dra den enda litt til:) Pastaen som fulgte med HK er vel ikke det beste:P

hehe...næh...

fikk med pasta på TRUE CPU-kjølerene min, kasta rett i dass...

Lenke til kommentar

Fikk du dritbra temperaturer da, Lusken? :tease:

 

Generelt sett er det gjerne et par grader å hente på skikkelig pasta, det finnes det en god del tråder om under kjøling. Jeg har aldri brukt original, og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har alltid en tube med AS5 liggende i kjøleskapet, selv om jeg tror jeg skal prøve noe nytt neste gang. Det må ha skjedd noe innen den utviklingen også.

Lenke til kommentar

Det er den sikkert, Akando - jeg savnet bare litt mer empiri fra de som kommenterer pastaen. Det er dog flere ting som må taes med i betraktning, hvor lett den er å påføre, og noen litt mer nøyaktige målinger. At noen fikk cpu til å ligge under romtemp blir for meg et lite mysterium.. Det er nemlig umulig med mindre du har cascade eller lignende løsninger..

Lenke til kommentar
Agreed Tore. Men sjansen for at jeg bestiller noe for 69kr fra komplett er liten:P Må prøve og finne meg en butikk i oslo området som selger god pasta.

 

Du har en del å velge mellom der. Selv har jeg vært innom Digital Impuls, som jeg tror ligger i Akersgata. Jeg har handlet litt diverse fra Stoolman, og har har stort sett brukt Digital Impuls som mellomledd, og derfor jeg har fått litt goodwill der. De har det meste du trenger, og man kan også bestille ting fra microplex der også, til omtrent de samme prisene. De bestiller selv ting fra Microplex to ganger i uken.

 

Du kan sikkert skru opp volten ett hakk og se om alarmen går av. I teorien blir temperaturen litt høyere der, så jeg skjønner ikke alarmen. Har du Everest eller Speedfan eller lignende liggende som kan sjekke temperaturen? Hva sier bios?

Lenke til kommentar

Ok skal sjekke ut det jeg:)

 

 

I følge bios og Pc ProbeII(vet det ikke er og stole på) ligger NB og SB på 40 grader idle.

 

Kan jeg lese av MB temps med everest? I såfall må jeg laste ned det^^ Cpu ligger på 40 grader idle nå ifølge Coretemp og 22 grader i hver core i følge Speedfan. hehe

Endret av Akando
Lenke til kommentar

ok da var det påtide med min siste post på en stund i denne threaden.

 

Tenkte jeg skulle poste alt som står i bios så dere kan se om det er noe jeg kan gjøre bedre:)

 

AI overclock tuner: Manual

OC from CPU level up:Auto

Cpu ratio setting:09.0

FSB frequency: 356

FSB strap to north bridge:400mhz

PCIE frequency: 100

 

DRAM frequency:DDR2-949mhz

DRAMcommand rate:auto

DRAM timing control:auto

Primanry info:5-5-5-18-3-42-6-3

Secondary info:7-3-4-4-5-4-5

 

DRAMstatic readcontrol:auto

AIclock twister:auto

Transaction booster:auto

 

CPU voltage: 1.26250v

CPU PLL voltage:auto

North bridge voltage:1.29

DRAM voltage:auto

FSB termination voltage: auto

South bridge voltage:1.050v

Loadline calibration:auto

CPU GTL reference:auto

North bridge GTL reference:auto

DDR2 channel A ref voltage:auto

DDR2 channel B ref voltage:auto

DDR2 controller ref voltage:auto

SB 1.5v voltage:auto

 

NB led selection: NB volt

SB led selection :sb volt

Cpu led selection: cpu volt

voltminder led:enabled

 

Cpu spread spectrum:auto

PCIE spread spectrum:auto

 

 

 

CPU ratio setting:09.0

C1E support:Disabled

CPU TM function:Disabled

Vanderpool technology:disabled

Execute disable bit: enabled

max cpuid value limit:auto

 

 

Takker for hjelp jeg har fått! hadde aldri i livet gått uten dere:)

Endret av Akando
Lenke til kommentar
CPU og NB GTL setter du til de høyeste verdiene (0,63x og 0,67x tror jeg)

Også må du høyne CPU volt !!!!

 

Hadde det vært en yourkfield derimot så hadde det nok gått :p

 

Ok da satte jeg de verdiene opp. Kan du forklare hva de gjør?

 

Satte også cpu volt opp til 1.31250..

Endret av Akando
Lenke til kommentar
Du har en del å velge mellom der. Selv har jeg vært innom Digital Impuls, som jeg tror ligger i Akersgata. Jeg har handlet litt diverse fra Stoolman, og har har stort sett brukt Digital Impuls som mellomledd, og derfor jeg har fått litt goodwill der. De har det meste du trenger, og man kan også bestille ting fra microplex der også, til omtrent de samme prisene. De bestiller selv ting fra Microplex to ganger i uken.

ligger vel i møllergata;)

Lenke til kommentar
hva synes der cpu volten burde stå på for 3.2ghz?

 

Centuss tvinger meg til og klokke mer så:p

 

43 grader idle temp for høyt??

 

 

 

I will never stop asking questions!

 

Sånn skal det være! =)

 

43 grader er ikke så mye. Har selv 48-50~ idle på 3.4GHz.

 

Volten kan være noe rundt 1.3 tenker jeg, dette må du nesten finne ut selv ved litt testing. Vet ikke hvor mye/lite din CPU trenger for å kjøre på 3.2, da dette varierer fra hver enkelt CPU. Er du heldig, har du fått en CPU som ikke trenger så mye volt = lavere temperaturer = høyere klokk :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...